2022-03-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Et badekar rommer, som du sier, opp mot 200 liter. Det anslås at det normalt tar ca. 1 minutt å tappe
i 15 liter vann. Så la oss si at en normal mengde vann til en person av "gjennomsnittlig" størrelse
ikke bør tappe mer enn ca. 130-140 liter for at det ikke skal skvulpe over når vedkommende stiger nedi.
Altså vil det ta minimum ca. 8 minutter, maksimum ca. 13 minutter å fylle karet.

Jeg tror uansett ikke et badekar normalt skal renne over ved fulltapping, siden det normalt er et
sikkerhetsavløp nær randen av karet. Vannsøl kan derimot ha kommet av at personen i karet beveget
seg brått - som f.eks. kan være en følge av at noen prøvde å angripe vedkommende.

Takk for svar om vanntapping.

Om det virkelig var slik at AE ble overfalt i badekaret på badet i 2. etasjen, så er det helt ubegripelig for meg ... først ... at GM skal ha forsøkt å tørke opp vann og glasskår ... og også ... at TH har forsøkt å tørke opp vannsøl etter ukjente GM/eventuelt innleide GM ... etter at han kom hjem ca 13:30.

Ett annet alternativ, om AE selv skulle ha tatt ett sent bad, eller et nattbad i løpet av natten, så er det like ubegripelig for meg at det TH skal ha noen grunn til å lyve om det.

Det er noe helt annet som har foregått på dette badet. Og TH vet hva det er. Men han vil ikke si noe.

Da håper jeg at politiet har funnet ut hva som har skjedd.
Citera
2022-03-20, 16:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for svar om vanntapping.

Om det virkelig var slik at AE ble overfalt i badekaret på badet i 2. etasjen, så er det helt ubegripelig for meg ... først ... at GM skal ha forsøkt å tørke opp vann og glasskår ... og også ... at TH har forsøkt å tørke opp vannsøl etter ukjente GM/eventuelt innleide GM ... etter at han kom hjem ca 13:30.

Ett annet alternativ, om AE selv skulle ha tatt ett sent bad, eller et nattbad i løpet av natten, så er det like ubegripelig for meg at det TH skal ha noen grunn til å lyve om det.

Det er noe helt annet som har foregått på dette badet. Og TH vet hva det er. Men han vil ikke si noe.

Da håper jeg at politiet har funnet ut hva som har skjedd.

Jeg tenker badet i andre etasje er best egnet hvis du skal angripe og "uskadeliggjøre" (drepe)
en av husets beboere. Hvorfor? Jo - det er det rommet som ligger best avskåret fra mulige fluktveier.
Det er også et rom der det i utgangspunktet vil finnes færrest muligheter for å gå til motangrep, særlig
hvis personen som angripes er i en sårbar posisjon - f.eks. avkledd og i ferd med å bade eller dusje.

Min gjetning er at GM kan ha hatt en plan om å drukne henne i badekaret. Vanskelig å si hvorvidt
vedkommende lyktes med akkurat det. Vannsøl og knust lampe taler, som tidligere nevnt, for at
det har funnet sted et basketak. Har hun klart å rømme fra badet før hun ble innhentet? Falt hun
ned trappen? Telefonbevegelsene kan peke i en slik retning. Men jeg velger å ta disse med en
liten klype salt, så lenge jeg ikke har alle detaljene eller kan se hele forløpet klart.
Senast redigerad av Svartediket 2022-03-20 kl. 17:00.
Citera
2022-03-20, 17:08
Medlem
Citat:
Jeg tenker badet i andre etasje er best egnet hvis du skal angripe og "uskadeliggjøre" (drepe)
en av husets beboere. Hvorfor? Jo - det er det rommet som ligger best avskåret fra mulige fluktveier.
Det er også et rom der det i utgangspunktet vil finnes færrest muligheter for å gå til motangrep, særlig
hvis personen som angripes er i en sårbar posisjon - f.eks. avkledd og i ferd med å bade eller dusje.

Min gjetning er at GM kan ha hatt en plan om å drukne henne i badekaret. Vanskelig å si hvorvidt
vedkommende lyktes med akkurat det. Vannsøl og knust lampe taler, som tidligere nevnt, for at
det har funnet sted et basketak. Har hun klart å rømme fra badet før hun ble innhentet? Falt hun
ned trappen? Telefonbevegelsene kan peke i en slik retning. Men jeg velger å ta disse med en
liten klype salt, så lenge jeg ikke har alle detaljene eller kan se hele forløpet klart.

Hvis TH har overfalt og drept AE på badet i 2. etasjen, så må det ha skjedd senest kvelden før eller i løpet av natten.

Hvis ukjente GM har overfalt AE på badet i 2. etasjen, så er det veldig rart at TH påstår at GM overhodet ikke hadde vært i 2. etasjen, + badekarhistorien til TEH, + opptørking av vann, det stemmer bare ikke og går ikke opp på noen måte
Citera
2022-03-20, 17:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis TH har overfalt og drept AE på badet i 2. etasjen, så må det ha skjedd senest kvelden før eller i løpet av natten.

Hvis ukjente GM har overfalt AE på badet i 2. etasjen, så er det veldig rart at TH påstår at GM overhodet ikke hadde vært i 2. etasjen, + badekarhistorien til TEH, + opptørking av vann, det stemmer bare ikke og går ikke opp på noen måte

Jeg kjenner ikke detaljene godt nok til å kunne si at noe må eller ikke må ha skjedd
eller på hvilke tidspunkt dette eventuelt har skjedd.

Det mest konkrete jeg mener er at det er 99.9999999999999% sjanse for at TH står bak avgjørelsen
om at AE skulle dø, og at han har "forkledd" dette som en bortføring mot løsepenger.

For alt jeg vet kan han ha gjort alt helt selv, eller han har involvert flere. I det sistnevnte tilfellet
går mistanken min til THs nærmeste, enten profesjonelt, eller familiært. Men at det var TH som
bestemte alt. Til punkt og prikke.
Citera
2022-03-20, 19:29
Medlem
Citat:
Jeg kjenner ikke detaljene godt nok til å kunne si at noe må eller ikke må ha skjedd

Det mest konkrete jeg mener er at det er 99.9999999999999% sjanse for at TH står bak avgjørelsen
om at AE skulle dø, og at han har "forkledd" dette som en bortføring mot løsepenger.

For alt jeg vet kan han ha gjort alt helt selv, eller han har involvert flere. I det sistnevnte tilfellet
går mistanken min til THs nærmeste, enten profesjonelt, eller familiært. Men at det var TH som

Nei, det er ikke godt å vite, om han har hatt medhjelpere eller ikke.

Men svarene må komme snart nå. Det kan ikke være lenge igjen til etterforskningen er ferdigstilt.
Citera
2022-03-20, 19:46
Medlem
Citat:

Nå begynner folk i sentrum og på turveien å lure på hvorfor det ikke er løst:

— Det er så stille.

«Hvorfor finner ikke politiet henne? Det har gått så mange måneder."

— Alle lurer på hva som har skjedd.

https://static.cdn-expressen.se/images/6c/f5/6cf5b081ef1648d799fdb61bba1e8fe7/16x9/628@40.jpg

Bilde av gangveien.
Skogsstien der Anne-Elisabeth gikk mange ganger.
Gangveien ligger på et skyggefullt sted. Som man kan se på bakken er det hjulspor. Da er det ikke så rart at gangveien brukes mer enn til når snø skal ryddes. Hvem vet hvem som brukte gangveien 31. oktober 2018. Kan være hvem som helst hm. Kanskje noen eller noen som føler seg møtt og som ikke har det så bra nå for tiden.

https://www.expressen.se/nyheter/miljardarsfruns-van-svavar-i-ovisshet-vad-har-hant/
Citera
2022-03-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nei, derfor jeg tenker at det kan ha rent helt til TH og TEH kom til stedet senere på dagen.

TEH kan ha blitt involvert først nå, ved at hjelper til og får beskjed om å ikke fortelle sannheten til politiet. Senere kan søstrenes motvilje mot å samarbeide, like gjerne være at de ønsker å dekke over for sin lillebror. Og ikke sin far, i første rekke
Var dette jeg mente. Kom kanskje ikke så godt fram. Teh tørket opp vann og ryddet glasskår, mens th spilte skuespill overfor politiet. Han ble ikke ferdig. Måtte på hotell.
Citera
2022-03-21, 13:20
Medlem
De har hittat någon avliden i Oslo, är det någon som vet något mer?
Citera
2022-03-21, 14:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid

Kvinne i 30-årene, det anses som et drap, og mannen som meldte fra er siktet.
Har nok ingenting med forsvinningen å gjøre, altså.
Citera
2022-03-21, 17:13
Medlem
Et angrep og evt drap mens AE tok et bad, rimer jo også med at klær og særlig ringer/klokke lå igjen/var tatt av. Tungt og tidkrevende å kle på en død/bevisstløs person.

Husker ikke om det stod spesifikt at klær var tilsølt med biologisk materiale, eller om det var på gulvet nede?

Lurer på om prøver av dette materialet kan fastslå at det er AE sitt?

(Var jo avføring i vinduet på hotellrommet til Viborg også.)
Citera
2022-03-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid

Tenker du på hendelsen i dag, eller funnet av levninger i Oslofjorden for et par uker siden?
Citera
2022-03-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nå begynner folk i sentrum og på turveien å lure på hvorfor det ikke er løst:

— Det er så stille.

«Hvorfor finner ikke politiet henne? Det har gått så mange måneder."

— Alle lurer på hva som har skjedd.

https://static.cdn-expressen.se/images/6c/f5/6cf5b081ef1648d799fdb61bba1e8fe7/16x9/628@40.jpg

Bilde av gangveien.
Skogsstien der Anne-Elisabeth gikk mange ganger.
Gangveien ligger på et skyggefullt sted. Som man kan se på bakken er det hjulspor. Da er det ikke så rart at gangveien brukes mer enn til når snø skal ryddes. Hvem vet hvem som brukte gangveien 31. oktober 2018. Kan være hvem som helst hm. Kanskje noen eller noen som føler seg møtt og som ikke har det så bra nå for tiden.

https://www.expressen.se/nyheter/miljardarsfruns-van-svavar-i-ovisshet-vad-har-hant/

Hjulspor????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in