Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Takk for svar om vanntapping.
Om det virkelig var slik at AE ble overfalt i badekaret på badet i 2. etasjen, så er det helt ubegripelig for meg ... først ... at GM skal ha forsøkt å tørke opp vann og glasskår ... og også ... at TH har forsøkt å tørke opp vannsøl etter ukjente GM/eventuelt innleide GM ... etter at han kom hjem ca 13:30.
Ett annet alternativ, om AE selv skulle ha tatt ett sent bad, eller et nattbad i løpet av natten, så er det like ubegripelig for meg at det TH skal ha noen grunn til å lyve om det.
Det er noe helt annet som har foregått på dette badet. Og TH vet hva det er. Men han vil ikke si noe.
Da håper jeg at politiet har funnet ut hva som har skjedd.
Jeg tenker badet i andre etasje er best egnet hvis du skal angripe og "uskadeliggjøre" (drepe)
en av husets beboere. Hvorfor? Jo - det er det rommet som ligger best avskåret fra mulige fluktveier.
Det er også et rom der det i utgangspunktet vil finnes færrest muligheter for å gå til motangrep, særlig
hvis personen som angripes er i en sårbar posisjon - f.eks. avkledd og i ferd med å bade eller dusje.
Min gjetning er at GM kan ha hatt en plan om å drukne henne i badekaret. Vanskelig å si hvorvidt
vedkommende lyktes med akkurat det. Vannsøl og knust lampe taler, som tidligere nevnt, for at
det har funnet sted et basketak. Har hun klart å rømme fra badet før hun ble innhentet? Falt hun
ned trappen? Telefonbevegelsene kan peke i en slik retning. Men jeg velger å ta disse med en
liten klype salt, så lenge jeg ikke har alle detaljene eller kan se hele forløpet klart.