2022-03-21, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag gissar på rättpsykiatrisk vård.

Psykvård med särskild utskrivningsprövning...
Ja, varför inte
Citera
2022-03-21, 23:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
BO är två kvinnor i 50-års ålder som jobbade på skolan och är avlidna

GM är en 18-årig elev på skolan, som ska ha på egen hand utfört dådet och sedan ringt 112

GMs bostad ska vara avspärrad, på en mindre ort i skåne

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOQvbd/malmo-tva-kvinnor-doda-efter-attacken-pa-latinskolan

Blir bara mer bisarrt. Vad gjorde han där vid den tiden, hur lyckades han smyga omkring med en yxa? Fanns det nödyxor på skolan?

Låter som en psykiskt sjuk dåre som gick på äldre för att beskylla sina problem på.
Citera
2022-03-21, 23:27
Medlem
Om man får spåna lite så hade varit intressant att få reda på ursprung på BO. Tror inte vi ska utesluta ett rasistdåd.
Citera
2022-03-21, 23:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag sitter mest konfunderad hur första 30 sidorna består av ren panik och de länkar jag tittat så är det 10 polisbilar och hela Malmös piket i farten, i skrivande stund har jag inte läst klart så vet inte om skadeläget mer än att två är skadade men om så är fallet är det verkligen en otrevlig nyans man får av trygga lilla Sverige, om det faller ett litet rysk löv på våran mark kommer hela Sverige kollapsa mitt itu.

Det var nog befogat. En elev dödade lärare med kniv och yxa. Två lärare bekräftat avlidna.
Citera
2022-03-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag gissar på rättpsykiatrisk vård.
Daniel Nyqvist som dödade en lärare i Linköping dömdes till rättspsyk.
Citera
2022-03-21, 23:28
Medlem
Här är en hel del bilder från dagens skolmassaker
https://www.pppress.se/nyhet/tva-personer-ar-skadade-efter-en-valdshandelse-pa-latinskolan/
Citera
2022-03-21, 23:29
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Jag gissar på 14-15 års fängelse, ute om 10 år kanske
Tror du får rätt. Men djävligt billigt. Komma ut som 28-åring.
Citera
Medlem
Från Aftonbladet:
– Jag sitter på tredje våningen och jag har lagt ifrån mig vapnen och jag har mördat två personer, ska han ha sagt enligt Aftonbladets uppgifter.

Gripandet ska ha varit odramatiskt och han ska ha erkänt gärningen.

– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om man får spåna lite så hade varit intressant att få reda på ursprung på BO. Tror inte vi ska utesluta ett rasistdåd.

Kvinnan på båren ser mörk ut, ser ut som flätat hår också.
Citera
Medlem
"– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa"

Ett stort misslyckande för skolan men framförallt för hans pappa som inte fångade upp detta. Hade han fått komma till psykiatrin hade han kunnat få hjälp i tid.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

Det var som fan vad ni vänstertroll runkar på om något tramsigt rasistmotiv. Låt mig gissa, han gjorde detta för han blev inspirerad av Jimmie Åkesson? Lägg ner ”eewh jasisjm”.
Citera
2022-03-21, 23:30
Medlem
BiskopBillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Polisen har ej AK som primärt förstärkningsvapen de har dels pistol samt ett annat förstärkningsvapen.
Ak till visst till prickskytte .

Jag såg som sagt en insatsbuss en gång när de stormade en lägenhet i grannhuset. De plockade fram vad jag kunde svurit på var AK4or, vore väl inte så konstigt. De kan ju användas för skarpskytte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in