2022-03-21, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Du fick med andra ord slut på argument

Nej, blev bara trött på ditt resonemang. Vad är det ens jag ska argumentera emot tycker du? Du tycker att Ryssland och ryssarna är världens avskum, jag tycker man kan se det lite mer nyanserat än så. We agree to disagree
Citera
2022-03-21, 23:26
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Bättre att desertera än att bli kanonmat.
Ja, straffet för dersertörer är döden, men bara om du åker fast. Du kan gömma dig i skogen, eller leta alternativa vägar ut ur krigszonen.
De vill nog träffa sina familjer igen vilket blir nog omöjligt om de deserterar. Krigar de så finns det en chans att överleva och återvända hem.
Citera
2022-03-21, 23:27
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Rysk sabotör fångad i Ukraina 👍

https://mobile.twitter.com/PatriotGor/status/1505566018776797186

Shit vad sjukt, undrar om de lämnar honom där?
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ryska sabotörer eller plundrare! Under krigslagar har dom flesta länderna tillochmed dödstraff för brott. Inte så konstigt!

Vem är det som dömer?

Trevligt folk.
Citera
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Eftersom ca 68 procent av ryssarna är för Putlers sk. "Specialoperation" så måste, dels, de ryska förlusterna öka till oacceptabla nivåer och dels så måste sanktionerna bita, hårt, så de känns, även för vanliga ryssar. Sedan måste vi, naturligtvis, göra att för att ryssar, och andra folk inom den Ryska federationen får veta vad som, egentligen, händer i Ukraina.
Ta namnet Putler och stoppa upp det i rövhålet, och efter det så kan du stoppa upp dig själv i samma rövhål, han heter Putin jävla dumskalle
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Fuck-ärslenko är nog snarare en väldigt liten hund, eller kanske en pudel. Men han gör efter bästa förmåga vad husse säger, men förmågorna har väldiga begränsningar.
Du har helt rätt.

Det är jag som uttryckte mig fel, jag menade att det finns ingen som suger Putins kuk lika mycket som Lukasjenko.
Citera
2022-03-21, 23:28
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har du något belägg för det?
https://twitter.com/KevinHuckle/status/1506021432408612876?s=20&t=XnWU3Qbl7oh2IGUpyVFwQg
Att under krigslagar så har många länder dödstraff ?

I Sverige hade vi dödstraff fram till 1972 under krigslagar/krigstid.

Googlade rätt snabbt åt dig, finns rätt många västerländska länder som har de säkerligen fortfarande kvar.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Krigslagar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_by_the_United_States_military
Citera
2022-03-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De vill nog träffa sina familjer igen vilket blir nog omöjligt om de deserterar. Krigar de så finns det en chans att överleva och återvända hem.

Om de deserterar, går över till den ukrainska sidan, eller låter sig bli tillfångatagna finns det en chans att de kan träffa sina familjer inte. Inte annars.
Citera
2022-03-21, 23:29
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nej, blev bara trött på ditt resonemang. Vad är det ens jag ska argumentera emot tycker du? Du tycker att Ryssland och ryssarna är världens avskum, jag tycker man kan se det lite mer nyanserat än så. We agree to disagree

Låt oss höra hur du resonerar.
Vad innebär nyanserat för dig?
Citera
2022-03-21, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Men när Ryssland blir svagt kommer väl andra marionett regimer kunna falla?

Kan Georgien ta tillbaka Abkhazia och South Ossetia?

Jag tror att om vi kommer att få se kärnvapen så är det då.
Citera
2022-03-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Nu har man dock nästan förlorat lika många soldater som folk dött i Donbass under 8 år, och som sagt skulle separatiserna aldrig tagit upp vapen där skulle inte det skett något "folkmord" folk anklagar hela tiden Zelensky varför han inte lägger sig men på många sätt är den stora frågan varför inte Donbass la sig ner inför det faktum att det blev en statskupp i Kiev varför ta upp vapen det var inte direkt som deras existens var hotad utan tvärtom blev den det av att man tog det till en militär kamp. Tror knappast alla civila i Donbass tycker det var ett så bra beslut.
Trodde att kriget skull ske 2014-15, eller 2016 när Hillary hade blivit president, nu blev Trump president istället.
Vill inte ta ställning i detta onödiga broder krig, Propaganda är rätt rå vulgär och ensidig i väst som om man bodde i Ryssland.
Citera
2022-03-21, 23:31
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vem är det som dömer?

Trevligt folk.

Det är krig! Tror du Sovjetunionen gjorde annorlunda när nazisterna invaderade ? Dom sköt sina egna i ryggen om dom inte rusade mot tyska positioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in