2022-03-21, 23:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Inte ens rySSens modernaste tanks har en chans mot Ukrainarna. https://twitter.com/UAWeapons/status/1506008584005595136?s=20&t=0sEMaswXadFX3uY1dceiXw

Jag undrar om det egentligen är sås stor skillnad på dessa olika stridsvagnar, gamla som nya modeller. De ser likadana ut, alla blir övergivna eller sprängda eller kör fast i leran. Modellen verkar inte spela någon roll alla är lika dåliga.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fast är det inte mer sannolikt att dessa bara är jubelidioter, än att de skulle vara betalda av FSB?

1,4 M medlemmar: klart det är dårar och de som av kulturella, etniska och historiska skäl hejar på Ryssland.

En promille är 1400 pers. Ta en titt sedan på hur många olika som faktiskt skriver rena tokigheter, och man inser att de bara är en naturlig del av en populations normalfördelning.

Som ryss propagandaboss skulle jag satsa på egen befolkning, fejjan, u2b, instagram och liknande.

Men jag skulle inte utesluta att det på FB finns eller kan ha funnits en och annan som har fått betalt för att sprida propaganda, eller annat, men vilka de kan vara är kanske ganska meningslöst att fundera över.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nåja. De bryr sig tillräckligt för att spamma forumet med infantil desinformation dygnet runt.
Jag vågar nästan garantera dig att... 9/10 av alla pro-ryska användare inte trollar eller får betalt. Det finns ett eller två användarnamn som är luriga. Hälften av de resterande är väldigt unga/oerfarna och hälften seriösa användare som varit med ett tag.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ojdå, du verkar tycka det är kul att människor dör. Lägg därtill mestadels 18 åringar som knappt vet var de är.
När du ändå håller på, så kan du ju skriva lite om de tusentals ukrainska soldater och civila som dött. Jag menar, du verkar ju tycka det är kul när människor dör i ett meningslöst krig.
Jag tror, tyvärr, att dessa 18-åringar inte längre är med oss. Det hade förvånat mig om dessa oerfarna ungdomar har lyckats hålla sig vid liv.
Citera
2022-03-21, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag håller med om att detta krig, förmodligen, är det mest meningalösa som någonsin startats! Men det var Putler som startade det, trots att han, istället för att invadera och annektering Krim samt invadera och skapa lydstater i östra Ukraina 2014, skulle kunnat haft utmärkta med Ukraina nu.

Eftersom Putler, istället, nu, har valt att anfalla Ukraina i ett totalt hänsynslöst och blodigt krig, precis som Mosksstaten lärde sig av sina mongoliska vänner under ca 150 år för känge sedan, så måste Ukrainarna försvara sig. Då är det, inte kul, men absolut nödvändigt, att Ryssland får så stora förluster sim möjligt, så den eyska cancersvulsten, slutligen faller samman.

(Observera att den kvinnliga ukrainska parlamentledamoten använde sig av en, ukrainsk, pansavärnsrobot).

Jag tror inte att ryssarnas förluster i detta krig kommer vara Putins fall. Det måste komma inifrån landet!
Att 18 åriga ryska rekryter dör nu (och ukrainare) är inget annat än totalt meningslöst. Jag kan inte glädja mig att att unga människor dör. Du däremot. Anser att detta är ett ”måste”, helt befängt sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CTABKA
Precis det du uttrycker, har varvats i Rysk tv och radio under 8 års tid om långsamt folkmord i Donbas regionen, propaganda har förstärkt retoriken , och mord på allmänna platser runtom i Ukraina.

Det har självklart fått Ryssar att bli bittra på Ukrainas makthavare, dessutom har ryssland tagit en miljon flyktingar från Ukraina och småskaligt krig blir riktigt krig.

Men åk gärna till Donbas och framför till folket där vad du verkligen tänker, om du nu har tänkt.

Rysk TV och radio ger jag inte ett skit för!
Eller du kanske anser att dessa är tillförlitliga? (På tal om att tänka till)
Du pratar om makthavare, jag pratade om civila, barn och militärer som tvingas ut i strid. Anser du fortf att dessa ska dö en hemsk död och barn bli föräldrslösq så har vi inget mer qtt säga varandra.
(Behövde bara tänka 1 gång gällande det på påminnelse undanbedes)
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror, tyvärr, att dessa 18-åringar inte längre är med oss. Det hade förvånat mig om dessa oerfarna ungdomar har lyckats hålla sig vid liv.

Förstår inte vad du menar. Har Ryssland inga 18 åringar kvar? Alright
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CTABKA
Precis det du uttrycker, har varvats i Rysk tv och radio under 8 års tid om långsamt folkmord i Donbas regionen, propaganda har förstärkt retoriken , och mord på allmänna platser runtom i Ukraina.

Det har självklart fått Ryssar att bli bittra på Ukrainas makthavare, dessutom har ryssland tagit en miljon flyktingar från Ukraina och småskaligt krig blir riktigt krig.

Men åk gärna till Donbas och framför till folket där vad du verkligen tänker, om du nu har tänkt.

Nu har man dock nästan förlorat lika många soldater som folk dött i Donbass under 8 år, och som sagt skulle separatiserna aldrig tagit upp vapen där skulle inte det skett något "folkmord" folk anklagar hela tiden Zelensky varför han inte lägger sig men på många sätt är den stora frågan varför inte Donbass la sig ner inför det faktum att det blev en statskupp i Kiev varför ta upp vapen det var inte direkt som deras existens var hotad utan tvärtom blev den det av att man tog det till en militär kamp. Tror knappast alla civila i Donbass tycker det var ett så bra beslut.
Citera
2022-03-21, 23:10
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och med tanke på i vilken hastighet de "skrotar" dem så börjar väl ryssarna snart få slut på de mer moderna prylarna eller?
Det finns en anledning till att de börjat skicka iväg halvfärdiga prototyper och 40+ år gammalt Sovjetskräp...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Någon på det ryska försvarsministeriet kommer få sparken (och/eller ramla ut genom ett fönster):
https://twitter.com/AglayaSnetkov/status/1505974455931224067

Detta skulle isåfall göra ryska 'casualties' ("satta ur strid": KIA+sårade) till en siffra på 35.000+, 20% av det totala manskapet i Ukraina just nu! Och med tanke på att detta antagligen är en mycket blygsam/underskattad siffra...

Militära analytiker brukar som regel förklara styrkor icke operativa vid förluster på ~15%, då det stridande manskapet är en mycket liten del av den totala styrkan (support, kommunikation, transport, etc.). Så vi får se hur det går för Putins pantlånar-drängar i fortsättningen...

Ukraina har varken startat krig emot Ryssland eller vid något tillfälle gått in med militär på rysk mark. Det här kriget kommer inte att ta slut en dag tidigare förräns Putin är död: Han måste ha en massiv "seger" innan han kan dra sig ur, men det finns inget ryssarna kan vinna där de är nu.
https://www.washingtonpost.com/opinions/2022/03/15/putin-cant-win-the-war-in-ukraine-but-cant-afford-to-lose/
Rätt sanslöst att ryska källor erkänner över 9000 dödade.
Ryssland ligger uppåt 30.000 man i förluster drygt 15 % av vad man gick in med.
Ett par veckor till och Ryssland närmar sig 50.000 man i förluster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
"Jag lydde bara order". Så sa tyskarna i Nazityskland också. Tyvärr kommer man inte undan med det.
En mördare är en mördare.

Har du tjänstgjort?? Som soldat lyder man order och är troget sitt land punkt slut.
Även för de tyska nazisoldaterna så hade det varit bäst, för deras bästa om de vunnit än att dö. Det spelar ingen roll vad som är bäst för världen, när du riskerar livet i ett krig.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag tror inte att ryssarnas förluster i detta krig kommer vara Putins fall. Det måste komma inifrån landet!
Att 18 åriga ryska rekryter dör nu (och ukrainare) är inget annat än totalt meningslöst. Jag kan inte glädja mig att att unga människor dör. Du däremot. Anser att detta är ett ”måste”, helt befängt sagt.

För varje rySS som dör i Ukraina så får både Ukraina och vi i väst anderum! Tror du Putins plan stannar vid Ukraina ? Tänk efter noga! Ukraina strider för oss i väst och vi bör vara riktigt jävla tacksamma för de !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in