2022-03-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
George floyd incidenten hjälpte till att begrava detta vill jag minnas.
Fox, Trump och Rudy var väldigt försiktiga vill jag också minnas.
Ukraina och Kina var två heta ämnen ang laptoppen och innehållet.
Dömt som rysk desinformation sen var sagan slut.

Och nu då, nu när det är frigivet som legit information?
Någon som kommer ihåg vad Ukraina hade med mailen/dokumenten att göra?
Kan detta vara en av anledningarna till att Putin fick sitt paranoida "roid rage" riskerade allt och invaderade Ukraina?
Vad pysslade the Bidens med i Ukraina? Vill minnas att det handlade om olja och stora summor korrupta pengar.

Vadå legit information?
Citera
2022-03-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Varför finns det då minst 1 bild, som jag själv tyvärr har sett, där en naken Hunter Biden går bakom en liten flicka på kanske 10 år, där hon är iklädd någon form av rött raff-set och håller i Bidens hand? 🤔

Detta är en ren lögn eller en fabrikation. Jag har tagit del av det som offentliggjordes och skickades ut till nyhetsbyråer och mediebolag. Ingen sidan bild finns. Däremot finns i annat material ett filmklipp av vad som påstås vara Hunter Biden, vilket dock är omöjligt att fastställa enbart med underlag av klippet, när han får ett sk foot-job av en asiatisk kvinna. Och jag skriver medvetet kvinna då, jag trots att jag inte vet hennes ålder, kan gissa att hon åtminstone passerat svensk myndighetsålder. Kvinnan är i förgrunden av klippet, varför hon framträder skarpare i klippet. Den personen som påstås vara Hunter Biden röker också något i samband med sexakten. Detta har påstås vara bla Crack. Men går inte att bevisa, liksom det inte går att bevisa när, var eller under vilka omständigheter klippet är filmat, eller ens om det föreställer Hunter Biden.

Om det skulle göra så, så kan jag dessutom intyga att Joe Biden inte dök upp i detta filmklipp, varför det på inte dött har med amerikansk politik att göra.

Om du ”sett” något annat vänligen ladda upp detta för bevis. Bevisbördan ligger ju hos dig som kommit med påståendet. Annars blir det bara ytterligare ett från sekten ostyrkt rykte som sakta kommer att tyna bort
Citera
2022-03-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Vadå legit information?

https://www.wsj.com/articles/all-the-news-thats-finally-fit-to-print-hunter-biden-laptop-new-york-post-new-york-times-joe-biden-1 1647637814

https://www.nytimes.com/2022/03/16/us/politics/hunter-biden-tax-bill-investigation.html

https://nypost.com/2022/03/17/the-times-finally-admits-hunter-bidens-laptop-is-real/

https://www.thetimes.co.uk/article/hunter-bidens-emails-are-genuine-the-new-york-times-admits-ccf76cjc2

Joe rogan gick ut med att han var besviken över att media, politiker osv ljugit rakt av, där jag hörde det.
Men jag vet inte! Bara nyfiken vad det är som händer...
Citera
2022-03-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
https://www.wsj.com/articles/all-the-news-thats-finally-fit-to-print-hunter-biden-laptop-new-york-post-new-york-times-joe-biden-1 1647637814

https://www.nytimes.com/2022/03/16/us/politics/hunter-biden-tax-bill-investigation.html

https://nypost.com/2022/03/17/the-times-finally-admits-hunter-bidens-laptop-is-real/

https://www.thetimes.co.uk/article/hunter-bidens-emails-are-genuine-the-new-york-times-admits-ccf76cjc2

Joe rogan gick ut med att han var besviken över att media, politiker osv ljugit rakt av, där jag hörde det.
Men jag vet inte! Bara nyfiken vad det är som händer...

Ja, jag vet inte heller. Men om någon begått brott så ska de ju sättas dit. Det är vad jag hoppas på i alla fall. Fast detta är ju lite samma som valfusket. Det går år efter att man pratat om att det finns klara bevis på något brott men det finns ingen som tar och anmäler och ser till att åklagare åtalar så att det börjar hända något.

Man kan ju tänka så att det sopas under mattan av några, men att ALLA skulle sopa ALLT under mattan är nog rätt så otroligt. I flera år dessutom, och det sägs ska finnas KLARA bevis.
Citera
2022-03-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Ja, jag vet inte heller. Men om någon begått brott så ska de ju sättas dit. Det är vad jag hoppas på i alla fall. Fast detta är ju lite samma som valfusket. Det går år efter att man pratat om att det finns klara bevis på något brott men det finns ingen som tar och anmäler och ser till att åklagare åtalar så att det börjar hända något.

Man kan ju tänka så att det sopas under mattan av några, men att ALLA skulle sopa ALLT under mattan är nog rätt så otroligt. I flera år dessutom, och det sägs ska finnas KLARA bevis.

Det är USA med, mäktiga människor klarar sig undan det mesta. Räcker att du är en känd skådis eller topp atlet så ligger du bra till, men nu snackar vi om en av elitens mäktigaste familjer.

Det blir nog inte mycket av detta ska du se. En dom för något/några ärenden, någon enstaka artikel, en betalad borg på några millioner och en ursäkt sen är det nog glömt.

Bara nyfiken hur högra delen av USA's politik tar detta? Blir nog högljutt, borde bli högljutt...Men vem vet i denna konstiga glob vad som försiggår bakom kulisserna.

Får se!
Citera
2022-03-21, 09:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Poängen ar att du de andra psykfallen i tråden i flera år hävdat att det hela är en konspirationsteori & rysk propaganda. Denna åsikt har ni baserat på vad NYT sagt åt er att tycka. Nu säger plötsligt NYT tvärtom & ni tappar nästan fotfästet i tillvaron. Det är stor tragikomisk humor på högsta nivån.

Speciellt att visa skriver flera A4 långa inlägg fyllda av besvärjelser & magiskt tänkande är extra festligt.

Kom igen nu, säg något om Trump.
Det jag berättar för dig att de politiska utfallet av detta existerar inte, och ingen vil berätta vad det har för betydelse heller.
Då hunter är irrelevant för all politik blir det så.
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
klyban,

ingenting kommer att ske innan republikanerna har majoritet i kongressen. När republikanerna har majoritet efter mellandagsvalet kommer de att ställa Joe Biden inför riksrätt för omfattande korruption. Han kommer att fällas i kongressen men troligtvis klara sig i senaten eftersom republikanerna inte kommer att ha den supermajoritet som krävs där. Spektaklet kommer att bli ett nöje att betrakta. CNN och NYT kommer att göra allt för att dölja vad som sker och du kommer att sitta och gråta och svära över datorn som samhall har lånat dig alltmedan din löjliga världsbild krackelerar.
Ett val ändrar politiken om det skiftar rösterna, inte hunter är betydelselös för detta.

Och jag fullkomligt älskar hur ni säger IGEN att CNN och tex som NYT är media att lita på, ni kanske borde joina verkligheten lite oftare, så kanske ni skulle återge saker korrekt i alla fall någon gång.
Citera
2022-03-21, 12:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det jag berättar för dig att de politiska utfallet av detta existerar inte, och ingen vil berätta vad det har för betydelse heller.
Då hunter är irrelevant för all politik blir det så.
Innehållet i mejlen implicerar även Joe Biden. Men som andra skrivit tidigare, något politiskt utfall blir det inte förrän sammansättningen i representanthuset förändras.

Men givetvis är det ytterst tydligt hur i stort sett hela media, Facebook, Twitter osv. undertryckte informationen bara för att inte förstöra Joe Bidens chanser i valet. 16% av dom som röstade på Joe Biden säger att det hade dom inte gjort om uppgifterna blivit kända innan valet.

Alla begravde detta med förklaringen att det var påhittat, lögn, konspirationer & rysk propaganda. Man drog fram "51 experter inom säkerhetstjänsten" som alla intygade att detta var rysk propaganda. Nu visar det sig alltså att alla dessa ljög medvetet & koordinerat, enbart för att skydda Joe Biden. Klart att det ytterligare skadar den framtida trovärdigheten för dessa grupper.

Dessutom påvisar det vilket korrupt skitland USA har blivit.

Själva "debatten" i det här subforat är givetvis mest av psykologiskt intresse. Att se hur ett antal svenskar, helt okritiskt har tagit till sig en fullständigt ensidig propaganda. Helt utan någon som helst inre dialog eller kritiskt tänkande har ni bara svalt, en ganska enfaldig, propaganda.

Jag kan inte låta bli att fascineras.
Citera
2022-03-21, 13:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Innehållet i mejlen implicerar även Joe Biden. Men som andra skrivit tidigare, något politiskt utfall blir det inte förrän sammansättningen i representanthuset förändras.

Men givetvis är det ytterst tydligt hur i stort sett hela media, Facebook, Twitter osv. undertryckte informationen bara för att inte förstöra Joe Bidens chanser i valet. 16% av dom som röstade på Joe Biden säger att det hade dom inte gjort om uppgifterna blivit kända innan valet.

Alla begravde detta med förklaringen att det var påhittat, lögn, konspirationer & rysk propaganda. Man drog fram "51 experter inom säkerhetstjänsten" som alla intygade att detta var rysk propaganda. Nu visar det sig alltså att alla dessa ljög medvetet & koordinerat, enbart för att skydda Joe Biden. Klart att det ytterligare skadar den framtida trovärdigheten för dessa grupper.

Dessutom påvisar det vilket korrupt skitland USA har blivit.

Själva "debatten" i det här subforat är givetvis mest av psykologiskt intresse. Att se hur ett antal svenskar, helt okritiskt har tagit till sig en fullständigt ensidig propaganda. Helt utan någon som helst inre dialog eller kritiskt tänkande har ni bara svalt, en ganska enfaldig, propaganda.

Jag kan inte låta bli att fascineras.
Kommer detta på fredag nu igen menar du?
Undrar då jag har väntat på en massa saker som ska komma på fr4edag med aldrig dyker upp.

Den dagen du tar till dig verkligheten, så kan vi börja prata om verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Klyban o hans kloner får syntax error när det visar sig (som alla normala fattade för 2 år sen) vara helt sann.

Nu får ni allt skynda er o hitta något o skylla det hela på Trump.

Jävla får
Det finns tusentals såna här som alla normala fattar som ni aldrig påvisar och låtsas om inte existerar.

Kommer det denna fredag eller?
Eller blir det som vanligt ett evigthetslång vänta som innan?
Citera
2022-03-21, 13:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kommer detta på fredag nu igen menar du?
Undrar då jag har väntat på en massa saker som ska komma på fr4edag med aldrig dyker upp.
Vad är det som händer på fredag menar du?
Citera
2022-03-21, 13:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad är det som händer på fredag menar du?
Jag vet inte, då det aldrig kommer nått och efter alla dessa hudnratals ggr man lovat och hur det är en gamechanger.
Men nada!!!!
Citera
2022-03-21, 13:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag vet inte, då det aldrig kommer nått och efter alla dessa hudnratals ggr man lovat och hur det är en gamechanger.
Vad är det du tror skall hända? Inget politiskt kommer att hända innan mandatfördelningen i representanthuset ändras.
Citera
2022-03-21, 13:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad är det du tror skall hända? Inget politiskt kommer att hända innan mandatfördelningen i representanthuset ändras.
Som jag säger, jag vet inte, då det aldrig kommer nått.

Vad valet har med hunter och göra är en än större gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in