2022-03-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hur är detta ens möjligt? Låter väldigt märkligt.

Det är skrämmande om det stämmer.

Jag tar det med en stor nypa av salt.

Geolocation eller vad det heter..
Citera
2022-03-21, 00:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Live-streamen startade precis mellan Trump och Putin ska handla om invasionen.

(FB) Putin och Trump går LIVE(Tillsammans?) om 1.5 timme(00.00) på Truth Social.
Den där loser-kopian på Twitter som inte funkar ordentligt? Hade nog gått bättre om de hade kört showen på rysk ISP-service...
Citera
2022-03-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det ingen som vill kommentera de här kartorna längre, där det framgår hur stor del av det ukrainska territoriet som kontrolleras av ryska styrkor? Det har börjat dyka upp konstiga "bläckfiskarmar" som sticker ut ganska långt från de helröda områdena. Dessutom fanns för ett par dagar sedan runda gula områden mitt i det röda i norra delen av Ukraina, i närheten av Kharkov. De runda partierna är numera röda. Nu får ukrainarna snabba sig lite. Ryssarna äter sig in.

Jo jag är också en sån där kart nörd, jag drar en snabb gissning att det handlar om stora motorvägar som ryssarna kontrollerar/kör på helt enkelt. Man kan inte köra tanks på fälten då dom fastnar så dom tar vägarna helt enkelt och så ja blir det dom områdena som dom kontrollerar framförallt.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Läste nånstans att flera av de syriska krigarna ville få betalning i förskott, hur kommer putler ha råd med det?
Är det inte så att dessa syrier ska hjälpa Putin för att Assad fick hjälp av honom? Assad betalar sin skuld så att säga.
Senast redigerad av Adiaphorous 2022-03-21 kl. 00:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Bra inlägg sen var du tvungen att förstöra allt med att nämna hans religion -,-. Svenska judar är lika mycket svenska som kristna är.. Jag håller med om att han kunde haft mer kompromiss speciellt angående minsk men du måste förstå att han har inte politiskt stödd av hans bas för det, han gör vad dom som rösta för han vill. Sen håller jag inte med om bara för att Putin hotar hit och ditt om olika saker gör att han har rätt. Har för mig att det var USA som försökte trycka på regeringen i Kiev att skriva på minsk.

Haha jag var tvungen..
Men det är en viktigt punkt anser jag.

Bryr han verkligen sig om Ukraina och dess befolkning?

Han agerar konstigt, Han twittrar till olika företag och ber de att stänga ner sina tjänster i Ryssland och han ber NATO stänga luftrummet vilket hade lett till ett kärnvapens krig.
Det ser ut som att hans mål är att förstöra Ryssland istället för att rädda sitt land..

https://www.wsj.com/articles/ukraines-zelensky-urges-businesses-to-leave-russia-in-speech-to-congress-11647448370?mod=business_le ad_pos7

https://www.bbc.com/news/world-europe-60777050

Edit: du verkar tro att Zelendsky är någon fantastisk demokatisk ledare, det är han inte.
Han fängslade oppositionen och stängde ner TV-kanaler som var emot honom.
Senast redigerad av Killer2142 2022-03-21 kl. 00:20.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Är det ingen som vill kommentera de här kartorna längre, där det framgår hur stor del av det ukrainska territoriet som kontrolleras av ryska styrkor? Det har börjat dyka upp konstiga "bläckfiskarmar" som sticker ut ganska långt från de helröda områdena. Dessutom fanns för ett par dagar sedan runda gula områden mitt i det röda i norra delen av Ukraina, i närheten av Kharkov. De runda partierna är numera röda. Nu får ukrainarna snabba sig lite. Ryssarna äter sig in.
Motor- eller större vägar. Ryssarna har så jävla usla fordon att de inte kan röra sig bortanför absolut optimala körförhållanden.
Dessa smala passager är ju också ofta hyfsat lätta att lägga bakhåll på och göra omöjliga för Putins Wehrmacht att använda.
Citera
2022-03-21, 00:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Fred verkar vara nära.....

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-avtal-om-fred-ar-nara--mellan-ukraina-och-ryssland/

Kanske. Kanske inte.

Citat:
Storbritannien är skeptiska och menar att det handlar om ryska villospår.

Liz Truss, Storbritanniens utrikesminister, menar dock att det handlar om rökridåer från Rysslands sida och säger att ett land som verkligen vill mäkla fred inte fortsätter bomba civila. Truss säger också att man inte sett några ryska reträtter utan bara omgrupperingar.

Ryssarna är luriga och fintar mycket och ljuger mycket. Men vi får se.
Citera
2022-03-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
men länka då så jag kan läsa. 2000 javelins. var när hur?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60774098
Citera
2022-03-21, 00:17
Medlem
Säg att kriget tar slut och Ukraina förblir som det är. Hur går befolkningen tillbaka till att leva som de gjorde? Hela städer och dess infrastruktur är helt sönderbombat och allt måste ersättas. Detta har ju byggts upp under decennier. Kommer det dit 1000 grävmaskiner och börjar riva för att sedan bygga nytt? Eller kommer byggnaderna förbi ruiner/Spökstad?
Citera
2022-03-21, 00:18
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitRus
Hålla med. Google översätt är inte perfekt ännu.

Vad är ditt modersmål?
Citera
2022-03-21, 00:18
Medlem
Kedoslavs avatar
Va hände med den beryktade 60 km lång konvojen utanför Kiev som körde fast? 😀 Dom lyckades ta sig loss till sist och mejjades ner av dom ukrainska försvararna.. Ryssland ni har förlorat detta
Citera
2022-03-21, 00:20
Medlem
Citat:

Bläckfiskarmarna har funnits där länge. Vissa har förgrenat sig och vissa har försvunnit. Jag har sett andra kartor där det jämte röda områden finns vita områden och dom finns överallt. I framtiden blir det inte populärt att bo i dom röda områdena eftersom Ryssland saknar organisationsförmåga och inte kan dra till sig utländskt kapital.
Bättre att Ukraina tar över hela Ukraina. Men båda länder har lång väg att gå,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in