2022-03-20, 23:33
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukrainska Pravda. Supertrovärdigt!

Flera andra nyhetssajter har rapporterat samma sak! Men du kanske tycker RT är en trovärdig källa?
Citera
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Du menar att man i Sverige spottar på den svenska manliga befolkningen. Kallar svenska männen för smuts, rasister och kvinnohatare och tror vi ska försvara landet?

Ryssland kan lika gärna ta det här landet. Jag kommer inte försvara det överhuvudtaget. Jag har gjort allt rätt hela mitt liv men ändå anses jag som skit i svenska kvinnors ögon.
Om Sverige blir attackerad, då finns massa lagar som skall följas. Med andra ord du riskerar att få en uppgift som du måste verkställas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vad menar du med det ända alternativet? Förklara varför? Det var vapenvila när Ryssland gick till invasion. Det fanns ryska separatist områden ja och dom hade kontroll över sina områden. Jag förstår inte vad du menar jävlas med Ryssland? Definiera jävlas och vad gjorde dom specifikt för att få Putin invadera för 3 veckor sedan? Zelensky har inte politiskt stödd av dom som vill vara kvar i Ukraina att bara ge upp alla östra provinser? Vad vill du att dom ska göra? Jag vet inte vad alla i UA vill men jag tror att dom flesta som fortfarande vill vara en del av UA vill också närma sig EU och väst. Så vad ska den politiska makten i landet göra? Gå emot deras befolkning som röstade fram dom?

https://www.youtube.com/watch?v=_6GlvknVeuI
Äntligen ger Zelensky sig och säger att Ukraina inte kommer att bli en del av NATO.
Det krävdes alltså en invasion för att han skulle gå med på det.

Från Rysslands perspektiv började Ukraina bli ett problem med NATO snacket innan invasionen, Ryssland har dragit ett streck i stranden, Ukraina får inte gå med i NATO.

Vad gör Zelendsky? Han sa saker som: Separately, the President of Ukraine Volodymyr Zelensky called one of the potential threats that could strengthen Russia's position in Europe the failure to give Ukraine a clear signal and specific deadlines for obtaining an Action Plan for NATO membership.[105]

Och gjorde: On 28 June 2021, Ukraine and NATO forces launched joint naval drills in the Black Sea codenamed Sea Breeze 2021. Russia had condemned the drills, with the Russian Defence Ministry saying it would closely monitor them.[106]

Och här var droppen: On January 14, 2022, Andrii Yermak, Chairman of the Office of the President of Ukraine, said that the Ukrainian authorities hope to hear specific conditions for joining the North Atlantic Alliance:

Ukraine has shown to its principles and positions that we are fully prepared and able to be a member of NATO. This means that at the Madrid summit this year we hope to see and hear very specific conditions and information about this, because today, especially today, I would like to repeat that now this is a matter of life and death for our country.

Hade Ryssland väntat lite till hade man haft NATO i Ukraina och då är det för sent.
Krig är hemskt men ibland är det nödvändigt, hade han väntat lite till hade han haft NATO i arslet.

NATO i Ukraina hade innebär att missiler kan träffa Moskva inom 5-8 minuter och Putin hade endast kunnat sitta och titta på.

På detta vis jävlas man med Ryssland, sedan har man också jävlats med Ryssar i Ukraina i drygt 8 år,
https://www.youtube.com/watch?v=fi575J_wYdM
https://www.youtube.com/watch?v=CW6LznHN_Ys

Om Zelensky hade brytt sig om Ukraina och dess befolkning hade han avgått och insett att han har gjort ett stort politikst blunder.

Putin varnade flera gånger innan man gick in:
https://news.sky.com/story/russian-president-vladimir-putin-warns-europe-will-be-dragged-into-military-conflict-if-ukraine-join s-nato-12535861

https://www.reuters.com/world/europe/russia-says-us-nato-talks-so-far-unsuccessful-2022-01-13/
https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-announces-plan-boost-army-foreign-leaders-rally-2022-02-01/

Även Zelendsky sa att man förväntade sig mer stöd från NATO, alltså han hade diskuterat detta och var informerad om att krig skulle ske om han fortsätta men han valde att bortse ifrån Putins varningar och USA lurade honom då USA vill att Ryssland ska vara i ett långt kostsamt krig.

Zelendsky är en US puppet som inte bryr sig om sitt folk eller om sitt land, det är inte ens hans land.. killen är en jude.

USA vann.
Senast redigerad av Killer2142 2022-03-20 kl. 23:39.
Citera
2022-03-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj båda sidor är nazister och båda sidor är judar! Ryssar på båda sidor, tjetjener på båda sidor.
Påminner om hur Menachem Begin en gång på 80-talet stod och sade i parlamentet: "Vår nya framtida fiende är Kommu-Nazismen!". Han blev utskrattad från Knessets bänkar...
Citera
2022-03-20, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du är verkligen sjuk, och vem skulle komma istället menar du?

Varför inte Michail Gorbatjov?

Iof 91 år men låt han komma tillbaka och avsluta arbetet med ett öppet Ryssland som Jeltsin och Putin avbröt med kuppen
Citera
2022-03-20, 23:35
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du är verkligen sjuk, och vem skulle komma istället menar du?

Är jag sjuk för jag vill att en barnamördare och hans familj som stödjer detta folkmord han håller på med död?

Dvärgen Putin och hans regim måste bort!
Citera
2022-03-20, 23:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Spyr jag ut "Putin-propaganda" genom att vara en av få härinne som faktiskt har ett realistiskt synsätt?
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja, vi är alla imponerade av dina djupa insikter.

23/2:
Citat:
Omfattande krig? Vilka ska kriga? Ukraina kommer att lägga ned sina vapen om det blir på riktigt.

24/2:
Citat:
Tröttnar du aldrig på att trolla? Ukraina kommer att kapitulera inom ett dygn. Det är bara västvärldens globalistmedia som har fått folk att tro att Ukraina tänker slåss till siste man.

Tack DikT. Nu vet vi Tuors agenda.

Ett "realistiskt synsätt". Ha ha....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Är jag sjuk för jag vill att en barnamördare och hans familj som stödjer detta folkmord han håller på med död?

Dvärgen Putin och hans regim måste bort!

Du är riktigt sjuk i huvudet, men du är inte ensam om det i denna tråden.

Måste vara en av de värsta trådarna på FB, otroligt dåligt skött.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
En gnutta hopp 😀

https://youtu.be/AxR03FGB0d4

Hoppas dom tar hans döttrar också så hans avkomma aldrig mer sätter sig på den jord. Kadyrov och Lavrov next ? 😀

Tack för länken nu kan man somna med en lite större förhoppning att kriget snart tar slut.

Jag söker efter länken till den unga ryss som sprängts så ben, överkropp och byxor är borta men stjärten visas helt oskadd, vet inte om det var för att han var ett arsle! Någon som sparat den länken?
Citera
2022-03-20, 23:38
Medlem
Citat:
Flera andra nyhetssajter har rapporterat samma sak! Men du kanske tycker RT är en trovärdig källa?
Innan jag frågade googlade jag flera gånger på "360,000 Ukrainians returning home from abroad to fight" och liknande, men hittade ingenting relevant. Däremot många notiser om att redan några dagar efter att Ryssland startat interventionen hade 360.000 pers flytt *från* Ukraina. (Nu, efter knappt en månad, är den siffran uppe i tre miljoner.)
Citera
2022-03-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Putin är den skarpaste politikern som finns.
Han är saklig och kompetent.

Det verkar vara du som är blind och döv.
Jeltsin och Idi Amin framstår som genier i jämförelsen med Puttler. Jag kan på rak arm inte komma på någon i modernare historia som gjort en så monumental felbedömning som den lilla råttan i Kreml. Den argentinska juntan sket i det blå skåpet när man invaderade Falklandsöarna, men den felbedömningen bleknar snabbt när jämför med barnamördare V.Puttins totalblunder.

Puttler-Ryssland har gjort bort sig totalt inför världen, ryssar är numera paria i den civiliserade delen av planeten, Ryssland ses som en skurkstat och den ryska ekonomin har just bankats tillbaka till 50-talet. Dessutom skrattar omvärlden åt "världens näst starkaste militärmakt", och undrar om inte Danmark klarat en rysk invasion utan Nato-hjälp.
Citera
2022-03-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och hur många tusen ryska värnpliktiga pojkar har Puttler hittills offrat i kampen om Mariupol?

Vad man har läst på de stora väst medierna, så sägs det att man har satt in mycket tjetjener i just Mariupol.

Någon anonym som hade läckt ut uppgifter om döda och skadade som skickats till Belarus, påpekade däremot att det var många döda ryssar och en hel del tjetjener. Vet inte om Putler räknar in tjetjener i sin armé som döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in