2022-03-20, 23:01
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
I ett universum där MSM fortfarande bara spyr ur sig en massa trams och man får läsa mellan raderna.

Intressant att folk kritiserar MSM i vanliga fall, men så fort det blir krig så tror folk på allt som sägs i ljugmedia. Det är ju då propagandan är som intensivast.

RIA råkade lägga ut en artikel om att kriget var vunnet redan på morgonen lördag 26/2. Hur förklarar du det?
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Kom med tydliga besked kring vilka källor du väljer att följa istället. Vilka är dessa? Ge några konkreta källor.

Jag följer inga specifika nyhetskällor. Jag undviker däremot alla som garanterat inte är objektiva. Dvs all västerländsk media samt RT, Sputnik etc.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Man lyckas IAF hålla val vart 4e år med olika kandidater till president posten alltid något. Inte helt lätt att lämna oket från Sovjet tiden men man är på väg till skillnad från ett grannland som går åt motsatt riktning

Ryssland är tyvärr helt fel på det, fred nu eller världskrig. Jag pallar faktiskt inte mer!
Citera
2022-03-20, 23:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det är ryska lastbilar fulla med mat och förnödenheter till invånarna i staden.

https://twitter.com/mfa_russia/status/1505557187636125700?s=20&t=ML7n_LIWCH0Hh6IH-L5Dsw

Självklart filmat med stor axelburen tv-kamera = nu skall det fläskas och visas upp hur god man är.
Preppad propaganda direkt från ryska utrikesministeriet.

Ingen köper detta, din enfaldige dåre.
Invånarna har inte tillgång till mat, så dom tar såklart det dom får tag i men det innebär inte att man lägger sig under fanskapet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vart står det att 10 miljoner är på flykt? Vidare varför skulle 20 miljoner va på flykt när ryssarna inte avancerar?

T. o.m MSM är helt öppna om det.

Är du läskunnig?
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
RIA råkade lägga ut en artikel om att kriget var vunnet redan på morgonen lördag 26/2. Hur förklarar du det?

Det händer hela tiden. Låter på dig som om ryssen uppfann detta fenomen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Putler har väl inte tänkt annektera Ukraina. Vem f-n vill ha Ukraina.

Han vill göra stenhög av de större städerna och skicka iväg fattiglapparna till Sverige och Tyskland.

4k till Sverige varje dag nu.
Putler är jättekåt på Ukraina, därav hans frenetiska propaganda-lögner att det inte är en egen nation utan del av Storryssland och dessutom urhem för detsamma. Han skulle mer än gärna se att "fattiglapparna" kom till mongolerna istället, därför dom kidnappar folk och bara ville öppna flyktingkorridorer till Ryssland.
Citera
2022-03-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Okej, så det är ju uppenbart att du inte ens förstår vilken strategi ryssen använder. Och det är dessa idioter man ska diskutera med som uppenbarligen inte ens förstår grundläggande strategi som ryssen använder sig av. Sedan undrar de varför de inte övertagit hela Ukraina.

Ni är patetiska.

Här har du varför det tar tid och varför ryssen inte tagit mer mark:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pocket_(military)
Det har ju varit en framgångssaga hittills, kanske de finniga ryska rekrytera skulle hålla sig till fickpingis istället, det blir färre civila dödsoffer på det viset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om 5-10 miljoner britter - män, kvinnor och barn- hade gett sig iväg på vild flykt sommaren och hösten 1940, så hade landet naturligtvis inte haft en chans att överleva och vinna i kriget.

(Storbritannien blev inte ockuperat, men hotet om invasion var överhängande)

Det är ju inte det minsta jämförbart. Dessutom var Storbritanniens grannländer ockuperade så de hade ingenstans att fly. (Däremot skickade stadsbor ut sina barn på landet.)

Ukrainarna flydde inte heller innan fiendens stridsvagnar och kanoner rullade över gränsen.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Lite historisk jämförelse.

Polen 1939 hade en befolkning på 35 miljoner personer. Inte jättelångt från Ukraina idag.

Det tog 35 dagar för tyskarna att ta hela Polen. Dag 27 föll Warszawa, huvudstaden.

Hur mycket trupp hade då tyskarna för att ta detta land, faktiskt en situation jämförbart med dagens Ukraina fast något mindre:

Svar: 2 miljoner man

Ja, precis. Ryssarna har skickat in en bråkdel av det där. Totalt har dock Ryssland ca 1 miljon aktiv personal (Wikipedia) men 2 miljoner i reserv. Det är dock inte realistiskt att Ryssland skickar 2 miljoner man då de trots allt har en väldigt lång gräns att skydda mot en drös andra nationer.

Ett problem för ryssarna är att också hålla Ukraina, det kan bli något svårt om inte också den ukrainska befolkningen lägger sig.
Citera
2022-03-20, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Putler är jättekåt på Ukraina, därav hans frenetiska propaganda-lögner att det inte är en egen nation utan del av Storryssland och dessutom urhem för detsamma. Han skulle mer än gärna se att "fattiglapparna" kom till mongolerna istället, därför dom kidnappar folk och bara ville öppna flyktingkorridorer till Ryssland.

Putin skiter fullständigt i öst..

Hans hat mot väst Europa är gränslöst.
Citera
2022-03-20, 23:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Jag tycker du skall hålla igen din stora jävla käft och ta emot 10 Ukrainare

Deal?

Jag tar gärna emot en ung söt ukrainska, jag har plats. Om hon har ett barn så tar jag emot det också. När kriget är slut så överlämnar jag henne till hennes man orörd. Kan du hålla igen din stora jävla käft då? Antagligen inte då du är skjuten med nackskott som den förrädare du är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in