2022-03-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg på ukrainsk TV med påver översättning som inte hördes så tydligt men talesmannen, jag har glömt namnet, står i en TV-studio tuff med svart T-shirt och tatuering på vänstra biceps, och han säger att fronterna är mer eller mindre frusna.
Ukrainsk underrättelsetjänst påstår att ryssarna jobbar hårt för att finna syndabockar inom sin egen militär och han påstår då att den låga moralen ser ut att bli ännu lägre, officerare är mycket rädda för att göra "fel"....

Talesmannen säger också att Ryssland försöker föra fram förstärkningar eftersom dom förlorat så mycket i slagkraft men han menar på att det inte kommer att lyckas.

Jag tror detta är sanningen. Min slutsats är att Ryssland inte tror på vad dom gör och tror man inte på det så lyckas man inte heller.
Ja, de kartor som presenteras tyder alla på att ryssarna i princip kört fast på alla fronter och hela scenariot börjar påminna om västfronten 1914-18
Citera
2022-03-20, 22:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Ok. Putler ryker inom två månader.

Vem tar över världens näst största oljereserv och världens största gas/mineral och konstgödsel exportör.

Är det Nancy Pelosi som tar över det - 23?

Tar D. C över Ryssland?
Självklara valet är givetvis en av Rysslands största hjältar, Aleksej Anatoljevitj Navalnyj.
Citera
2022-03-20, 22:29
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Nyskapat konto som spyr ut Putin-propaganda. Om du bor i Sverige så föreslår jag att du flyttar till Ryssland och utnyttjar din yttrandefrihet där istället. Så länge Ryssland hotar Sverige och du stödjer Ryssland så är du mångas ögon en landsförrädare.

Spyr jag ut "Putin-propaganda" genom att vara en av få härinne som faktiskt har ett realistiskt synsätt?
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:

Vem tar över världens näst största oljereserv och världens största gas/mineral och konstgödsel exportör.

Tar D. C över Ryssland?

Det bör ryska folket bestämma. Men troligtvis blir det tillsvidare någon av de som avlägsnat Putin och som inser vilket jävla felsteg detta var.
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Tar D. C över Ryssland?

Det får vi hoppas, det skulle ringa in kineserna och det skulle göra slut på den ryska revanschismen en gång för alla. Rejält med historia om hur ryssarna betett sig genom historien för alla ryska ungdomar och bort med alla hyllningar av Stalin och andra ryska massmördare. Det vore fint.
Citera
2022-03-20, 22:31
Medlem
Kedoslavs avatar
De ryska orcherna fortsätter att att attackera civila mål i Kiev! Skall vara en kryssningsrobot som smäller rakt ner i ett civilt område!

https://twitter.com/antiputler_news/status/1505657630974705664?s=20&t=uE_ynQ61nKbcgPRSm44WmA
Citera
2022-03-20, 22:31
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Okej, så det är ju uppenbart att du inte ens förstår vilken strategi ryssen använder. Och det är dessa idioter man ska diskutera med som uppenbarligen inte ens förstår grundläggande strategi som ryssen använder sig av. Sedan undrar de varför de inte övertagit hela Ukraina.

Ni är patetiska.

Här har du varför det tar tid och varför ryssen inte tagit mer mark:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pocket_(military)

Så du tror det heter kittel på svenska? 😆 Jo, du verkar väldigt påläst och kunnig. 😆

Och nej, detta är precis vad ryssen INTE har gjort i denna invasion. Till viss förvåning för omvärlden. Förutom Mariupol har ryssen de senaste två tre veckorna inte klarat av att omringa en enda större stad eller göra några andra truppinringningar.
Citera
2022-03-20, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det bör ryska folket bestämma. Men troligtvis blir det tillsvidare någon av de som avlägsnat Putin och som inser vilket jävla felsteg detta var.

Hear Hear
..

Har du nåt mellan tummen och pekfingret datum över detta?

Kan du även vara lite mer specifik vem som skall styra över världens största naturtillgångar

Mest nyfiken. Skall det vara TV clownen?
Citera
2022-03-20, 22:32
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Spyr jag ut "Putin-propaganda" genom att vara en av få härinne som faktiskt har ett realistiskt synsätt?

Ingen tar dig på allvar och det enda du gör är att förlöjliga Ryssland.

Passar det inte med frihet och demokrati så är det bara att du packar väskan och flyttar österut. Du kan säkert hitta dig en ryskmongolsk fru ganska snabbt, kommer finnas gott om änkor kommande åren.
Citera
2022-03-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Men allt går enligt "plan" enligt Putin! Det bästa ryssen hemma i Moskva kan göra just nu är att avsätta detta kräk! Inte ens hans pengar kommer kunna rädd honom för hans illdåd han har åstadkommit i världen.
Spågumman Puttler hade förutsett allt som hänt in i minsta detalj har jag läst i tråden, så då måste det vara sant.
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
De ryska orcherna fortsätter att att attackera civila mål i Kiev! Skall vara en kryssningsrobot som smäller rakt ner i ett civilt område!

https://twitter.com/antiputler_news/status/1505657630974705664?s=20&t=uE_ynQ61nKbcgPRSm44WmA

Och som vanligt ingen källa till påståendet att det ska vara riktat mot civila mål möjligtvis?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
stora explosioner i Kiev!!! https://m.twitch.tv/cedduzzo

live
Måste ha varit något tillfälligt, jag ser då inga explosioner iallafall.

Hoppas det fortsätter så.

Kommer nog dröja ett tag till innan vi ser några större explosioner inne i Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in