Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag befarar att Sverige kan få en ny våg under april månad. Om inte lär vi garanterat få en ny våg till hösten. Pratas ibland om det "nya normala". Jag kan tänka mig att social distansering kommer att räknas dit i framtiden. Finns inget självändamål med smittspridning - tvärtom. Någon varaktig flockimmunitet kommer aldrig att uppnås vad gäller denna sjukdom.
Det som du befarar är såklart sant, det fattar ju till och med en person som liksom dig har BMI>IQ. Vi kommer såklart få väldigt många "nya vågor" med befintliga virus i framtiden. Det är inget nytt, så har det alltid varit i modern tid.
Tror tyvärr, för din del, att det nya normala på sin höjd kommer leda till att arbetsskygga personer utnyttjar situationen och kommer vabba och sjukskriva sig i tid och otid. Inte mer än så. De flesta vill nog helst förtränga Coronahantering runt om i den utvecklade världen, man börjar inse hur egoistiskt, kortsiktigt, suboptimalt och hjärndött världen har betett sig för att eventuellt rädda några gamlingar från att öppna pärleporten några månader för tidigt med c19 i kroppen.
Nej du IMBILDEN, det är nog dags för dig att checka in hos hjärnskrynklaren och/eller kanske öppna ditt hjärta och bjuda in en ovaccinerad Ukrainare eller Afghan till ditt hem.