2022-03-20, 18:51
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Syriska legosoldater redo att gå in i Ukraina

Nu väntar de bara på grönt ljus från Vladimir Putin.

– Vi ska visa dem något de aldrig tidigare sett, säger befälhavaren Nabil Abdallah.

Ryssland meddelade nyligen att 16 000 utländska ”volontärer” kallats in för att strida sida vid sida med de ryska styrkorna.

Enligt Nabil Abdallah, befälhavare för den syriska milisen NDF, väntar man in order från det syriska och ryska styret.

https://www.reuters.com/world/some-syrian-veterans-ready-ukraine-fight-commanders-say-2022-03-20/
Kommet gå åt helvete. Annorlunda än att kriga mot muslimska fanatiker
Citera
2022-03-20, 18:54
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Med tanke på Ukrainas närhistoria och den blodiga kuppen 2014 så är det bra om folk förstår det här. Ukraina är inte ett enat land. Ryssland har väldigt mycket sympatisörer på ukrainsk mark och jag tror inte gemene man har förstått hur mycket sånt här som pågår i men ändå lite vid sidan av kriget. Jag försökte bara utbilda tråden lite. Såna som du (neonazistiska judedyrkare och folkförrädare) är obildbara så det kanske inte i första hand var dig jag vände mig till.

Ryssland hade sympatisörer i Ukraina fram till 2014 men jag som känner flera ukrainare personligen kan berätta för sig att de nu är så få att de förmodligen kan hålla gruppmöte på Kremls vaktmästartoalett vid det här laget. ALLA i Ukraina ser nu Ryssland som den stora fienden. Tom de som bor på av ryssarna ockuperat område och som var positiva till ryska interventioner har nu ändrat åsikt.
Citera
2022-03-20, 18:54
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Först förbjuder han oppositionen sedan all annan media förutom en statskontrollerad kanal:

Citing Martial Law, Ukraine President Signs Decree to Combine National TV Channels Into One Platform
Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy has signed a decree that combines all national TV channels into one platform, citing the importance of a "unified information policy" under martial law, his office said in a statement on Sunday.

Ukrainian privately owned media channels have hitherto continued to operate since the start of the Russian invasion of Ukraine on Feb. 24. The decree announcement, made on the presidential website, did not specify how quickly the new measure would come into force.
https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-03-20/citing-martial-law-ukraine-president-signs-decree-to-combine-national-tv-channels-into-one-platform

Jag tror inte att det blir något fredsavtal påskrivet i morgon.

Ja, jo dom är invaderade av en aggressiv grannstat. Det där skulle nog hända i de flesta länder under de förutsättningarna.
Citera
2022-03-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Folk vill bara har fred, Ukrainare (minus ungdomar i Kiev som tror att EU är en dans på rosor) skiter i vem som sitter i Kiev, dom litar inte på någon. Däremot vet dom att Ryssland är deras vänner och ryssland är 100% på deras sidan med många vänner förutom väst.
Ukraina vill ha fred och det kan Puttler-Ryssland ge dem genom att dra tillbaka sina trupper från Ukraina och betala skadestånd för allt lidande man orsakat. En mycket enkel och rättvis lösning. Ukrainarna har själva valt sitt styre, till skillnad mot ryssarna, och bryr sig i högsta grad om vem de ger nycklarna till maktens korridorer.

Det måste vara ovanligt uppenbart för alla att ryssar just nu är mer hatade än pest i Ukraina och att Ryssland aldrig kommer att ses som en ukrainsk vän.
Citera
2022-03-20, 18:55
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Först förbjuder han oppositionen sedan all annan media förutom en statskontrollerad kanal:

Citing Martial Law, Ukraine President Signs Decree to Combine National TV Channels Into One Platform
Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy has signed a decree that combines all national TV channels into one platform, citing the importance of a "unified information policy" under martial law, his office said in a statement on Sunday.

Ukrainian privately owned media channels have hitherto continued to operate since the start of the Russian invasion of Ukraine on Feb. 24. The decree announcement, made on the presidential website, did not specify how quickly the new measure would come into force.
https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-03-20/citing-martial-law-ukraine-president-signs-decree-to-combine-national-tv-channels-into-one-platform

Jag tror inte att det blir något fredsavtal påskrivet i morgon.

Jag tror inte att Moldaviska soldater fångade på VHS är samma sak som Ukrainska soldater 2022.
Hade du förklarat ännu varför du skrev att det var så?
Citera
2022-03-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Han avsattes inte på ett lagligt sätt.

Nej på sätt och vis har du rätt, Högfärederi förtjänar hänging på torget eller arkubusering, men nu är det ju en demokrati, så då följer man demokratiska principer

The vote to "remove Viktor Yanukovych from the post of president of Ukraine" was passed by 328 MPs.

Such ballots, passed by what is called constitutional majority, are binding and enter into force with immediate effect, the BBC's Ukraine analyst Olexiy Solohubenko reports.
Citera
2022-03-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är viktigt att lyfta fram sådana väldiga framgångar, om det nu är sant.

I den här takten är det snart slut på ukrainarna.

*räknar*

20 på 25 dagar innebär 292 på ett år ungefär. Givet att det kanske finns 200 000 stridande ukrainare kommer de därför vara slut om bara...

680 år eller så.
Det finns risk att dessa trupper dött en naturlig död innan de ger upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jag tror inte att det kommer att hända.

Jag tror inte det heller. fred kommer när putin är "borta" och rysslands kollaps är "kännbar" på hemmaplan.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man får se hur det blir.., det bästa Zelensky skulle kunna hoppas på är ngn form av "internationella övervakare" i stil med FN, men vettitusan om Putin skulle gå med på det.

Även om man lätt kan bli förförd utav ändlösa videos utav förstörda ryska tanks, så syns jag inte tiden talar för Ukraina. Man kan fortsätta att bombardera städerna, det finns flera tanks att ta av..

Som sagt, nästan 1/4 utav landets befolkning har packat..

Det fetade, 10 miljoner människor (1/4 av befolkningen) har lämnat sina hem. Men av dessa endast 3 miljoner till andra länder. De allra flesta av dessa vill komma hem så snart som möjligt och bygga upp sitt land.
Citera
2022-03-20, 18:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
"Vi lägger hårda sanktioner på er och vi tänker inte lyfta dem även om ni går med på våra villkor!"

Lysande, Stickan!

Fast väst har ju inte satt upp några villkor för att lyfta några sanktioner, inte vad jag sett.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Folk fortsätter att arresteras i ryssland för att man protesterar mot kriget, och folk har mage att klaga på Ukraina.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Håller med dig, men jag tror inte på några internationella övervakare.

Snart måste folk syna bluffen Zelensky. Jag tror att han fått en felaktig uppfattning om vad USA kan sträcka sig till. Han har försökt få med Nato i kriget och nu verkar han redo att kapitulera.

Samtidigt skall sägas, så vet man ju inte vilka krav Putin har kommit med t.e.x i Ukrainas "neutrala" försvar ?

Säg typ, max 50.000 i en stående arme och 50 flygplan och 0 drönare. Dvs i praxis inget.

Man vet ju inget som det är just nu, men det kan nog bli som så att Zelensky kan tvingas att svälja en besk medicin..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in