2022-03-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ryssarna har full koll på verken. Mer oroad att nazisterna i Azlov bataljonen får kontrollen. I en pressad situation är de nog riktigt extrema.

Det vet du inte skit om. Jobbar du där eller?
Dessa kärnkraftverk är självklart inte säkra.
Kärnkraftverk är inte säkra i krig
Citera
2022-03-20, 18:43
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hänger nog mest på om Putin går med på deras.
Jag tror inte att det kommer att hända.
Citera
2022-03-20, 18:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Fin bild på Putlers naZistsupporters. Putler kör enligt artikeln en “propaganda campaign” that was going “full fascist”.

The white letter, dubbed the ‘Zwastika’, is being displayed in support of aggressive military policy – but what does it mean?

https://www.dazeddigital.com/politics/article/55619/1/what-is-the-z-the-pro-war-symbol-sweeping-russia-ukraine-putin

Dagis- och skolbarn tvingas också lära sig hur fin bokstaven Z är.

Om idioterna ändå hade kunnat välja en annan symbol.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-60a30493c07d042505088ceba1d22311-lq
Citera
2022-03-20, 18:44
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det syns minst tre olika lastbilar och två eller tre? tanks.

Militär kolumn:
https://en.wikipedia.org/wiki/Column_(formation)

Kolonn är den svenska direkta översättningen. En kolumn är en lodrätt rad i en tabell. Kanske annorlunda i Finlandssvenska ev.?
Citera
2022-03-20, 18:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man får se hur det blir.., det bästa Zelensky skulle kunna hoppas på är ngn form av "internationella övervakare" i stil med FN, men vettitusan om Putin skulle gå med på det.

Även om man lätt kan bli förförd utav ändlösa videos utav förstörda ryska tanks, så syns jag inte tiden talar för Ukraina. Man kan fortsätta att bombardera städerna, det finns flera tanks att ta av..

Som sagt, nästan 1/4 utav landets befolkning har packat..
Håller med dig, men jag tror inte på några internationella övervakare.

Snart måste folk syna bluffen Zelensky. Jag tror att han fått en felaktig uppfattning om vad USA kan sträcka sig till. Han har försökt få med Nato i kriget och nu verkar han redo att kapitulera.
Citera
2022-03-20, 18:46
Avslutad
Nu har jag funderat, och jag har kommit fram till att Ukraina inte ska acceptera fredsavtalet, pga av;

-Ryssland är opålitligt, och svek tidigare avtal om trygghet mot att Ukraina övergav kärnvapen.
-Det är oacceptabelt med demilitarisering, med en så aggressiv granne som Ryssland.
-Krim tycker jag man kan lämna, inga problem
-Att Ukraina inte ska gå med i nato tycker jag också är OK, och även bra. det behövs buffertzoner.
Citera
2022-03-20, 18:46
Medlem
arbetets avatar
Först förbjuder han oppositionen sedan all annan media förutom en statskontrollerad kanal:

Citing Martial Law, Ukraine President Signs Decree to Combine National TV Channels Into One Platform
Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy has signed a decree that combines all national TV channels into one platform, citing the importance of a "unified information policy" under martial law, his office said in a statement on Sunday.

Ukrainian privately owned media channels have hitherto continued to operate since the start of the Russian invasion of Ukraine on Feb. 24. The decree announcement, made on the presidential website, did not specify how quickly the new measure would come into force.
https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-03-20/citing-martial-law-ukraine-president-signs-decree-to-combine-national-tv-channels-into-one-platform

Jag tror inte att det blir något fredsavtal påskrivet i morgon.
Citera
2022-03-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Zelensky har precis förbjudit en lång rad partier i Ukraina. På tal om fascism. Det finns flera nazistiska bataljoner, Azov är den mest kända. Kan du föreställa dig att Sverige skulle ha öppet nazistiska delar av försvaret? Vi stöttar en nation som inte sticker under stol med att de har det. Dessa "soldater" är inte annat än brottslingar som tar civilbefolkningen som gisslan. Men det är ju bara den ryska minoritetsbefolkningen i östra Ukraina som drabbas och därför har väl inte Zelensky något problem med det.
Det var då ett satans tjat om dessa. Ryssland borde städa framför egen dörr innan man börjar anklaga andra för att vara nazister/fascister. Puttler-Ryssland lever upp till definitionen av en fascistisk stat, och har öppet nazistiska förband. Den ryska minoritetsbefolkning liksom den ukrainska befolkningen i Donbas har fått lida för Puttins invasion 2014, och återigen det var Ryssland som invaderade även denna gång och det innebär att ansvaret hänger på skitstöveln i Kreml.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är vara att hålla tummarna det stämmer. En hel division från VDV har blivit utplånade utanför Kiev 2000 ryssar och 200fordon:

https://twitter.com/sentdefender/status/1505548919375339521?t=s0_DefMC_xEuT7PZXEC4_w&s=19

Det lär väl dyka upp foton så småningom.

Positivt så klart men jag tror inte man ska tolka det som att det skett ett stort slag idag och det därmed kommer komma bilder på detta.

Det är mer troligt att detta är ett förband som varit insatt från i stort sätt dag nr 1 och de har över tid gått från att vara fullt operativa till att ha förlorat så pass mycket så man kan säga att de inte längre är funktionella. Det är säkert så att mycket av de biler som redan finns från 3 mars, 7 mars, 12 mars och så vidare visar på delförstörelse av förbandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Som jag skrev tidigare.
Väst har äntligen vaknat!
Bäva månde världen!
Det formas en ny järnaxel över Atlanten mellan Nordamerika och Europa.

Visst är det så. USA och Europa lagar sina band, enas.
En trevlig bieffekt av kriget.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Syriska legosoldater redo att gå in i Ukraina

Nu väntar de bara på grönt ljus från Vladimir Putin.

– Vi ska visa dem något de aldrig tidigare sett, säger befälhavaren Nabil Abdallah.

Ryssland meddelade nyligen att 16 000 utländska ”volontärer” kallats in för att strida sida vid sida med de ryska styrkorna.

Enligt Nabil Abdallah, befälhavare för den syriska milisen NDF, väntar man in order från det syriska och ryska styret.

https://www.reuters.com/world/some-syrian-veterans-ready-ukraine-fight-commanders-say-2022-03-20/
Citera
2022-03-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ett inbördeskrig som startades genom en rysk invasion 2014

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om inte Ukraina vill placeras i samma sfär som Ryssland så är det desto större anledning för Ukraina att avsluta det. Vilket man inte har gjort.
Hur menar du att Ukraina skulle ha avslutat det? En fullskalig invasion av Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in