[quote=hannes.muller|79563467]
Citat:
Ursprungligen postat av
beechrider
Jag tror nog att det är dålig kvalitet.
Dålig kvalitet på underhållet av utrustningen de har.
En räddningsskärm måste packas om med jämna mellanrum. Detta har garanterat inte skett, av den tidigare videosnutten att döma. Visst, det skulle kunna handla om tvinnade linor, som gör att skärmen inte kan ta luft, men mest troligt är det så att den inte blivit ompackad. Förmodligen är det någon som tagit pengar för jobbet, men bara fyllt i en blankett och godkänt skärmen utan att ta ut den ur stolen och packa upp den.
Om skärmen legat orörd i några år, och blivit sutten på....ja,...då är det inte så märkligt att den inte öppnar.
Att sedan ukrainarna kapitaliserar på detta, genom att deklarera inför världen att ryssarnas räddningskärmar är helt kass (vilket de antagligen räknar med når de ryska flygförarna), är ju ganska smart. Om de ryska flygförarna börjar tvivla på sin materiel, blir det ju såklart svårare få dem att ge sig ut i strid. [QUOTE|
Tror nog piloter har all anledning att hålla reda på sådant även i fredstid så jag tror knappast piloter är okunniga om det. Det borde ju finnas svenska piloter som kan uttala sig?
Att trumpeta ut sådant hör väl till det som krävs i ett krig. Hur det nu verkligen står till kan man möjligen få reda på efteråt.
Allt tal om avsiktligt kan man nog avfärda - det är ju faktiskt inte självmordsbomare man har att göra med och sådana nuförtiden brukar ju dessutom oftast strida för Nato-allierade.
Av ren nyfikenhet nu,...vad är det du menar att piloterna håller reda på även i fredstid?
Det är alltså inte piloterna själva, som packar räddningsskärmarna.
Sådant sköts av personal med rätt kompetens (och jag har ingen anledning att tro något annat om ryska flygvapnet).