2022-03-20, 17:08
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Staden var trygg innan ryssarna anföll och massmördade civila.
Nej, det var den inte. Därtill är det inte ryssen som massmördar civila.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det verkar vara många äldre kvar i Mariupol. Här några tacksamma tanter som får mat av ryska volontärer:

https://twitter.com/SDyorin/status/1505543561030291456
  1. Slå på kameran.
  2. Dela ut mat.
  3. Slå av kameran.
  4. Ta tillbaka maten.
  5. Klart!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vilken slakt på ryssar, mamma mia. Och Putin sitter lugnt i sitt palats och dricker te. Kan denna slakten verkligen bara fortsätta dag efter dag?

Jag myser när jag ser döda anti-demokratiska fascister. För varje död rysk soldat så är Sverige ett lite säkrare land.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Mycket tveksam till om Kina skulle ha ett intresse av att ”kliva in”. Kina har ett intresse, Kina. Jag tycker mig inte direkt höra entydigt stöd från Kinas sida, snarare börjar budskapen mer låta som att man vill ha slut på invasionen och absolut inte bli inblandad på något sätt.

Hur det än är med den saken så räddar undvikandet av en statsbankrutt inte Ryssland från allt det jag beskrivit, det är bara en fråga om i vilket tempo fattigdomen får grepp om Ryssland och det ryska folket. Tänker du att hyperinflation, arbetslöshet, valutakrasch, brist på hårdvaluta inte finns eller inte är ett problem så länge staten inte ställer in betalningarna? 😆
Då måste du nog gå till optikern eller få din öron spolade.

Kinas inställning till detta har varit glasklar och det har inte funnits någon tvekan i att man har valt att stå på Rysslands sida. Det har återupprepats i flera uttalanden. Har du missat det?

Men okej, det visar väl med all önskvärd tydlighet hur vissa inte klarar av att se klart förbi all propaganda.
Citera
2022-03-20, 17:09
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du skrev att New York Times hade sagt det. Kan du inte ta och hitta citatet istället för att försöka slingra dig?
Du diskuterar med någon som tror att Ryssland "denazifierar" orter när de tar över det.
Citera
2022-03-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ukrainas nazister flyger under radarn i sina övergrepp mot befolkningen. Det är väl ganska bevisat nu att det är de som ligger bakom förstörelsen av teatern i Mariupol och att de inte tillåter befolkningen att lämna staden för att de använder dem som mänskliga sköldar. Men väst låtsas att det är ryssarna som begår övergrepp mot Mariupol.

Nej, det är inte bevisat. Det är bara Putlers fanboys som påstår det.
Citera
2022-03-20, 17:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Neutralitet, demilitarisering och säkerhetsgarantier från Ryssland låter som en fruktansvärt dålig kombination om man är sugen på att ha ett självständigt Ukraina om några år.

Jag tänker att om Ukraina går med på ovanstående blir landet en lätt mumsbit vid ett senare tillfälle.

Riktigt farligt för Europa om Ukraina går med på sådana villkor.
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Tror faktiskt Kina har en del att tjäna. Ganska uppenbart. Sen gick ju Kina ut och fördömde USAS diplomatiska agerande innan och efter kriget utbröt.

Ska tydligen vara extremt många civila i Kina som vill åka och strida för Ryssland.

Vet verkligen "civila kineser" vad som händer i granndiktaturen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Då måste du nog gå till optikern eller få din öron spolade.

Kinas inställning till detta har varit glasklar och det har inte funnits någon tvekan i att man har valt att stå på Rysslands sida. Det har återupprepats i flera uttalanden. Har du missat det?

Men okej, det visar väl med all önskvärd tydlighet hur vissa inte klarar av att se klart förbi all propaganda.
Nä nu får du allt sluta med dina lögner.

Visste du att USA och Kina pratade i fredags?

Jag drar en parallell att Kina och USA samarbetar nu.

Samma resonemang använder du.
Citera
2022-03-20, 17:11
Medlem
Med tanke på hur ivrig Zelensky är att dra igång ett tredje världskrig och att NATO blandar sig i konflikten hade jag inte blivit det minsta förvånad om han själv släpper ut kemiska vapen av något slag för att få NATO och Väst att blanda sig i kriget.

Han tycks vara skrupellös med sitta oändliga jävla tjat om stänga the sky och "WWIII"
Citera
2022-03-20, 17:11
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99

Human freedom index
Ukraina 98 Score 6.86. 126. Ryssland 6.23.
https://www.cato.org/sites/cato.org/files/2021-12/human-freedom-index-2021-country-profiles.pdf
Korruptions index
Ukraina 122. Ryssland 136.
https://www.transparency.org/en/cpi/2021
Demokrati index
Ukraina 86. Ryssland 124.
https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index
pressfree index
Ukraina 97. Ryssland 150.
https://rsf.org/en/ranking
Hann du uppdatera de där koshercertifierade siffrorna sedan han förbjöd oppositionen?
Citera
2022-03-20, 17:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nä nu får du allt sluta med dina lögner.

Visste du att USA och Kina pratade i fredags?

Jag drar en parallell att Kina och USA samarbetar nu.

Samma resonemang använder du.
Och vad blev utfallet av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in