2022-03-05, 08:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Läste du trådstarten? Jag citerade Leszczyńska, Rutkowski och Berenstein. Alla dessa är ortodoxa förintelseforskare som öppet erkänner att fångar transfererades via Reinhardt-lägren, något som herrn förnekat ägde rum.

Vad skrev jag mer? kan du visa deras avhandlingar o var detta står?
Konstigt i så fall ingen har hämtat beviset för det! Kan inte Eric Hunt, David Cole eller Marc Weber läst dessa avhandlingar? Och varför har ingen hämtat belöningen? Det borde peace of cake göra det!
Citera
2022-03-06, 22:17
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vad skrev jag mer? kan du visa deras avhandlingar o var detta står?
[...] Och varför har ingen hämtat belöningen? Det borde peace of cake göra det!

Du har chansen att vinna en belöning på $100 000. Skicka in dina bevis här: https://thisisaboutscience.com/

Vad gäller forskarna och deras avhandlingar så har jag redan hänvisat till dem i trådstarten. Tatiana Berensteins and Adam Rutkowskis artikel heter "Żydzi w obozie koncentracyjnym Majdanek (1941-1944)" och är publicerad i tidskriften Biuletyn żydowskiego instytutu historicznego, nummer 58, från 1966. Artikeln finns tillgänglig online, t.ex. här: https://cbj.jhi.pl/documents/755443/4/

Zofia Leszczyńskas artikel från 1969 heter "Transporty wiezniów do obozu na Majdanku" och finns i tidskriften Zeszyty Majdanka, sidorna 174 till 232.
Citera
2022-03-10, 20:38
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Alla dessa är ortodoxa förintelseforskare som öppet erkänner att fångar transfererades via Reinhardt-lägren, något som herrn förnekat ägde rum.

Står det hur många procent av fångarna som anlände och som transfererades vidare enl dessa forskare?
Gärna om du vet under tiden som de flesta avrättningarna skedde.
(Iallafall under den tid som många menar att avrättninger skedde eftersom du inte tror på det själv)

/VV
Citera
2022-03-11, 00:18
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Står det hur många procent av fångarna som anlände och som transfererades vidare enl dessa forskare?
Gärna om du vet under tiden som de flesta avrättningarna skedde.
(Iallafall under den tid som många menar att avrättninger skedde eftersom du inte tror på det själv)

Nej, någon kvot uppges inte i någon av studierna. Jag har för övrigt aldrig förnekat att avrättningar ägde rum. Mindre massgravar har hittats i flera av dessa läger. I Sobibor vet vi t.ex. att några hundra fångar avrättades efter en fångrevolt i oktober 1943 (om minnet inte bedrar mig).
Senast redigerad av Skogsvatte 2022-03-11 kl. 00:34.
Citera
2022-03-11, 00:22
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Nej, någon kvot uppges inte i någon av studierna. Jag har för övrigt aldrig förnekat att avrättningar ägde rum. Mindre massgravar har hittats i flera av dessa läger. I Sobibor vet vi t.ex. att några hundra fångar avrättades efter en fångrevolt i oktober 1943 (om minnet in bedrar mig).

Precis. Det är väl heller ingen som förnekar att det skedde vidaretransporter från lägren?
Frågan är till hur stor del?

/VV
Citera
2022-03-11, 00:33
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Precis. Det är väl heller ingen som förnekar att det skedde vidaretransporter från lägren?

Jo, det är precis vad ortodox förintelsehistoriografi påstår, bl.a. med sina arroganta utlysningar av "belöning" till den som kan identifiera "en enda jude" som transfererades österut från ett Reinhardt-läger. Jävla trams.
Citera
2022-03-11, 00:58
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jo, det är precis vad ortodox förintelsehistoriografi påstår, bl.a. med sina arroganta utlysningar av "belöning" till den som kan identifiera "en enda jude" som transfererades österut från ett Reinhardt-läger. Jävla trams.

Vadå österut?
Det sa jag inget om.
Håll dig till det som skrevs.
Tex så transfererades väl familjen Frank från Auschwitz?
Har du hört talas om Franks?

Efter att ha varit fånge i Auschwitz i omkring två månader kom Anne Frank slutligen till Bergen-Belsen, där hon avled av fläcktyfus, endast några dagar efter systern Margots död.

/VV
Citera
2022-03-11, 01:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Vadå österut?
Det sa jag inget om.
Håll dig till det som skrevs.
Tex så transfererades väl familjen Frank från Auschwitz?
Har du hört talas om Franks?

Auschwitz är inte ett Reinhardt-läger, vilket är trådens ämne.
Citera
2022-03-12, 07:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du har chansen att vinna en belöning på $100 000. Skicka in dina bevis här: https://thisisaboutscience.com/

Vad gäller forskarna och deras avhandlingar så har jag redan hänvisat till dem i trådstarten. Tatiana Berensteins and Adam Rutkowskis artikel heter "Żydzi w obozie koncentracyjnym Majdanek (1941-1944)" och är publicerad i tidskriften Biuletyn żydowskiego instytutu historicznego, nummer 58, från 1966. Artikeln finns tillgänglig online, t.ex. här: https://cbj.jhi.pl/documents/755443/4/

Zofia Leszczyńskas artikel från 1969 heter "Transporty wiezniów do obozu na Majdanku" och finns i tidskriften Zeszyty Majdanka, sidorna 174 till 232.

Det är inte en avhandling lol... det är en artikel.

Belöningen? Lite svårt eftersom jag har inga bevis för det! Inge annan i heller tycks det, alltså finns det inga så kallade transfer till öst från Reinahardlägrerna.
Citera
2022-03-13, 23:28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Det är inte en avhandling lol... det är en artikel.

Det är en forskningsartikel skriven av ortodoxa forskare för decennier sedan. Menar du att de ljuger?

Citat:
Belöningen? Lite svårt eftersom jag har inga bevis för det!

Anmärkningsvärt erkännande... Jag håller med!

Citat:
Inge annan i heller tycks det, alltså finns det inga så kallade transfer till öst från Reinahardlägrerna.

Fel. Ovanstående artiklar, från ortodoxa förintelseforskare, erkänner öppet att transfereringar ägde rum österut.
Citera
2022-03-20, 14:28
Medlem
Citat:
Det är i så fall konstigt att fler revionssiterna har bytt åsikt om dessa läger. David Cole skrev en bok om det där han princip erkände "förintelsen" i Reinhardlägren. Liksom Marc Weber och sist Eric Hunt får inte fram något annat det skede en förintelse i Reinhardlägren.

Hur kan det komma sig de har "bytt sida" angående om Reinhardlägren? Varför kan ingen av reviosnsister svara, var tog de vägen allihop? Eric Hunt har frågat dem otaliga gånger.

Detta är alltså Ditt svar när det gäller massgravarna?

Varför är det viktigare för Dig vem som (säger sig) "bytt åsikt" eller att vi skeptiker skall tala om vart alla tog vägen, än att titta på den faktiska bevisningen?

Om det skall bli en vettig debatt måste ju ni som tror på gaskammare presentera en uppsättning konkreta argument som ni anser talar för gasmord, och som därför skulle peka bort från detsamma om de kan visas vara ogiltiga.

Annars kan ni naturligtvis slingra er med rundsnack om vem som "bytt åsikt" och liknande, vilka brister man än påvisar.
Citera
2022-03-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Detta är alltså Ditt svar när det gäller massgravarna?

Varför är det viktigare för Dig vem som (säger sig) "bytt åsikt" eller att vi skeptiker skall tala om vart alla tog vägen, än att titta på den faktiska bevisningen?

Om det skall bli en vettig debatt måste ju ni som tror på gaskammare presentera en uppsättning konkreta argument som ni anser talar för gasmord, och som därför skulle peka bort från detsamma om de kan visas vara ogiltiga.

Annars kan ni naturligtvis slingra er med rundsnack om vem som "bytt åsikt" och liknande, vilka brister man än påvisar.

Och vi har under alla år, massor av gånger, konstant visat dig och andra förintelseförnekare en massa sakliga konkreta argument uppbackade av faktiska bevis i form av autentiska dokument i massor, vittnesmål i massor som är bekräftade kors och tvärs i flera led, resultat av forensiska undersökningar etc etc.

Att som ni förnekare gör, konstant förneka allt detta och babbla er rappakalja och avsiktliga lögner, påverkar inte hur seriösa forskare jobbar, eller hur rättsväsendena jobbar. Bevisen för förintelsen försvinner inte hur mycket ni än ljuger och lipar i offerkoftan, utan de styrks mer och med ju längre forskningen fortskrider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in