2022-03-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Noll NATO-trupper över gränsen.

Och ändå dör ni som flugor och efter 3 veckor har ni uppnått nada. Bra jobbat kamrat.
Citera
2022-03-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Finns väl ingen fullständig demokrati någonstans. Kanske Schweiz är närmast demokrati med sina folkomröstningar som bl a gjorde att vi inte fick sälja JAS Gripen.

Ryssland är långt ifrån demokrati och Ukraina är si så där, något bättre. Sverige har sossemaffian tyvärr.

Tack! Äntligen någon med lite vett.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Man vill gå med i NATO för att politikerna som styrs av USA vill gå med i NATO för att jävlas med Ryssland. Innan kuppen var det inga problem mellan Ukraina och Ryssland, tvärtemot ansågs man som släktingar.

Ukrainarna idag vill nog vara neutrala, man vill inte ha krig.

Oj, så revolutionen fick ryssarna att anfalla?

En annan tanke är att de kanske ville gå med i NATO för att få hjälp med att försvara sig. Vi har ju faktiskt bevis för att Ryssland anfaller och att det kan vara bra att ha vänner som får Ryssland att inte anfalla.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
3 329 000 ukrainska medborgare har flytt Ukraina. Knappt 8%.
Plus att 6.5 miljoner är på flykt i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Kan det gå så långt att det blir avrättningar alá landsförräderi, eller sätter man de i fängelse tills Putin förlorar/ dör?

Numera rullar nog huvuden mera bokstavligt tror jag. Det blir en massa avsättningar så klart efter så många missbedömningar av underrättelsetjänsten och den politiska ledningen.

Ändå har man fullt av spioner i Ukraina men tydligen har man svårt att sammanställa uppgifterna, tror jag.
Underrättelsetjänsten var nog bättre under Stalins tid då man exempelvis fick fram att Japan inte skulle anfalla Sovjet då Tyskland invaderade.

Numera är det skit.
Citera
Medlem
Citat:
Du får läsa vad som diskuterades.

Svara på min fråga istället. Har det avskräckt väst och NATO att pumpa in vapen i Ukraina? Nej det har det inte. Så du kan köra upp dina kärnvapen i röven.
Citera
2022-03-20, 00:08
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Haha varför byter du ämne, Tror du att USA är någon fantastisk demokrati? Som du verkar så stolt över.

Jag säger inte att Ryssland är någon demokrati men du säger att USA är en demokrati, du får stå för det du säger, idiot.

Försöka lägga ord i munnen på dom du vet har rätt, bläddra framåt i Manualen din jävla amatör.
Citera
2022-03-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ryssarna har haft problem med logistik.
Samt att Siege krig tar längre tid men man ser att konvojen har mobiliserat sig runt kiev och börjat gräva in.

Man väntar nog på att andra städer ska falla innan man satsar på Kiev, samtidigt som man ger civilbefolkningen tiden att lämna.

Det sista ryssarna behöver är fler civila som dör.

Att man väntar på att andra städer att falla innan man satsar på Kiev håller jag med om, dock måste man ta mycket mer runt Kiev innan det blir fråga om en effektiv Siege. Men hade du tänkt att armen ska stanna där runt Kiev? Så att man håller halva Ukraina ungefär? Låååååång front linje att hålla med pansar som är sittande mål för moderna anti tank. Sen om man inte håller hela Ukraina utan ständigt har en front linje kan väst bara skicka vapen och vapen.
Citera
2022-03-20, 00:09
Medlem
Citat:
Tack! Äntligen någon med lite vett.

Tack själv! Nej självklart finns inte fullständig demokrati men jag har nämnt Schweiz som någorlunda.
Citera
2022-03-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Oj, så revolutionen fick ryssarna att anfalla?

En annan tanke är att de kanske ville gå med i NATO för att få hjälp med att försvara sig. Vi har ju faktiskt bevis för att Ryssland anfaller och att det kan vara bra att ha vänner som får Ryssland att inte anfalla.

Det ledde till att man fick en ganska aggressiv anti rysk politik.
Ukraina hade inte behövt gå med i NATO om deras politiker bara inte hade jävlats med Ryssland och Ryssar. Varför var det inte någon snack om NATO innan kuppen? Jo för att man hade bra relationer.

Detta är ett schackspel som du är för trög för att förstå.
Citera
2022-03-20, 00:10
Medlem
Hade kriget varit så otroligt framgångsrikt hade knappast den lönnfete kukpianisten tjatat om förhandlingar och hjälp från NATO varenda dag.
Citera
2022-03-20, 00:10
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du måste räkna även internflyktingar. Alla försvinner inte utomlands utan uppsöker släktingar med mera på "säkrare" ställen i Ukraina. Jag har hört siffran 8 miljoner och det är ju en fullständig katastrof.
Jag kommenterade inte interna flyktingar eftersom siffror jag hade till hands (UNHCR) handlade om dem som hade lämnat Ukraina.
Givetvis finns det interna flyktingar. Såg idag uppgifter om 200 000 interna flyktingar i Lvov. Oklart varför de inte fortsätter mot gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in