2022-03-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ja, efter "revolt" och "protester" även då han var demokratiskt vald.
Eller menar du att 22 miljoner deltog i protesterna? Låter odemokratiskt.

Du säger att det var motvilligt men Ukraina var med och bildade Sovjetunionen.

Det har varit flera val efter att Janukovytj avsattes av parlamentet. Flera demokratiska val. Där folk hade möjlighet att kandidera samt välja den kandidat de föredrar.

Konstigt nog så valde de inte en kriminell rysk oligark.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hört talas om internet ? 😊 Elon Musk levererade starlink systemet så även dom avskurna delarna kan kommunicera. Finns säkerligen andra sätt också.

Hört talas varför ukrainska järnvägars ledning inte använder Starlink utan förlitar sig på sovjetiska kommunikationer från 60/70-talet? De har Starlink i järnvägsvagnen de åker i, men vägrar använda det, av rädsla för att bli spårade.
Video finns på youtube.

Edit: Länk till videon
Citat:
Meet the Men Keeping Ukraine's Trains Running
https://www.youtube.com/watch?v=CSe7nZHHYW4
Senast redigerad av CommieHunter1 2022-03-19 kl. 23:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
"Семь дней до реки Рейн". Visst låter sju dagar till Rhen något optimistiskt i dessa dagar?

Även om Ryssland av idag inte är Sovjetunionen av igår så är det här ju bara pinsamt. Hade jag varit "rysslandsvän" hade jag nog gått under av skam. Ett minimumkrav för att stödja en kriminell diktatur borde väl i alla fall vara att dess ledare är kompetenta.
Kriminell och kompetent är två ord som inte hör ihop
Citera
2022-03-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Anti-Rysslandsstämningen kom igång ordentligt efter slapptasken Puttlers invasion 2014, vilket kanske inte kommer som någon överraskning. Och bara för att ukrainarna tycker illa om ryssarna motiverar det inte en andra invasion.

Krim invasionen skedde efter kuppen.
Tror inte att ukrainarna tycker illa om ryssarna utan tvärtemot tror jag att man gillar ryssarna, det är typ samma folk.

Bara anti Ryssland politiker har lett till situationen idag.
Det är inte jävligt smart att jävlas med en stormakt.. som är din granne!
Citera
2022-03-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det har varit flera val efter att Janukovytj avsattes av parlamentet. Flera demokratiska val. Där folk hade möjlighet att kandidera samt välja den kandidat de föredrar.

Konstigt nog så valde de inte en kriminell rysk oligark.

Varför säger då amerikanska politiker att det INTE var demokratiska val då?
Vet du mer än dom?

https://www.youtube.com/shorts/505uQahvKvg
Citera
2022-03-19, 23:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland verkar ha brist på vapen, Iskanderrobotar ersätts med äldre Tochka-U.
Kaliber med de nya hypersoniska robotarna, frågan är vad som händer när ryssarna även skjutit upp dessa?

Du må väl ändå begripa att Hypersoniska robotarna inte används som ersättning för Kaliber. Det var en demonstration av makt, inte till Ukraina utan till omvärlden. Inte minst USA / EU.
Citera
2022-03-19, 23:49
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Om du läser texten så ser du att Ukraina var på god väg att gå med i NATO.

Vilken jävla framtid? Vi vet inte hur kriget utspelar sig? Om Ukraina ens kvarstår som land..

Sannolikheten är större att Putins regim faller än Ukraina faller. Håller kriget på i sån här utsträckning så räknar jag med 80 000-90 000 ryska döda inom ett halvår. Du får räkna med att krig kostar pengar också och Ryssland är hårt sanktionerat och ryssen förlorade mindre än 20 tusen soldater i Afghanistan som gjorde att hela Sovjetunionen braka samman, Historien ljuger inte!

Slava Ukraini 🇺🇦
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Har Ukraina funnits i 1000 år ??
Var inte västra halvan Polen/ Habsburgska riket tills nyligen ?

Du förstod poängen som gällde översta svaret. Att man distanserat sig först 2014…

Andra frågan har skilt sig med olika styrande. Men det betyder inte att befolkningen ändrades för att man fick en ny herre, men vill du gå på etnisk befolkning för Europa finns det bra kartor över det och vilka delar som befolkats av olika grupper, ser i princip nästan likadant ut sista 1000 åren. Efter andra världskriget ville man däremot ha mer homogena stater inom de nya gränserna… OT innan det blir varning men där har du en karta

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Europe_%281896%29%2C_ethnic_groups.jpg
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ryska försvarsmakten genomgår en darwinistisk chockterapi. De blir nu farligare för varje dag som går.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur många generaler, amiraler och högre officerare skall missta livet i den chockterapin?

Svaret på din fråga är x antal "natural selection events". En balans kommer uppnås när soldaterna
är nöjda med sin ledning. Då minskar antal "olyckor". De ryska officerarna som är så
dumma att de står vid någon fältkant och viftar blir PSK mat, osv.

De kompetenta blir kvar. (Blir nog lite officersbrist)
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ok. typiskt, då måste jag bygga om om luftförsvar igen...
Enda chansen är väl egentligen att slå ut den på backen då, eller bäraren. Nästan så jag blir för ett anfallskrig...

Kinzhal är mest ett skrytbygge faktiskt, ej avsett att avgöra krig med.
Det är extremt dyrt att fixa avfyrning av en sådan robot, då två olika flygskvadroner behövs.
Därtill är roboten i sig troligtvis svindyr.
Det är mest en pappersprodukt, såvida man inte applicerar kärnstridsspets - Då är den rejält farlig, då den som sagt tar sig genom all form av Nato-radar och missilförsvar.

I en real konfrontation med Nato, skulle troligtvis alla bärare (Mig-21K) kunna plockas av amerikanskt attackflyg med AWACS-stöd redan innan avfyrningar kan ske.

Kinzhal är endast en av ett numera röjt projekt bland flertal hemlighetsklassade robotar Ryssland utvecklat i modern tid - Fan vet vad som mera finns.

Såvida inte USA trycker på med utvecklingen av fartygsbaserade rail-gun, kommer sådana här snabba missiler alltid få en träff-sannolikhet som är i stort sett definitiv.
Citera
Medlem
Citat:
Krim invasionen skedde efter kuppen.
Tror inte att ukrainarna tycker illa om ryssarna utan tvärtemot tror jag att man gillar ryssarna, det är typ samma folk.

Bara anti Ryssland politiker har lett till situationen idag.
Det är inte jävligt smart att jävlas med en stormakt.. som är din granne!
Stormakt?

2 % av världens ekonomi.

Sluta höj Ryssland t ngn stor makt.tkr maten har blivit billigare och elen var billig idag med.

Nej Ryssland är I klass med Somalia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hört talas om internet ? 😊 Elon Musk levererade starlink systemet så även dom avskurna delarna kan kommunicera. Finns säkerligen andra sätt också.

Om jag lyckas få ut meddelanden ifrån Mariupol tror du på fullaste allvar inte ukrainska regeringen kan få de ?

Lägg ner nu du har bevisat dig ha helt fel i dina "bedömningar" och sprider desinformation. Jag kan fortsätta citera dina inlägg men dom är så inihelvetes löjliga och inkorrekta med realtid att jag låter bara den lilla delen jag citera säga sig om hur FEL du har haft.

Starlink i Ukraina är en meme. Visst levererade han det han lovade, för omväxlings skull, men effekten är marginell.

Att infrastrukturen i stora delar av Ukraina fortfarande fungerar är tack vare att ukrainarna vet vad de håller på med, att folk riskerar livet för att den ska fungera, och att ryssarna är inkompetenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in