2022-03-19, 23:29
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ja tack jag vet, men ska vi även låta folk med kronisk epilepsi eller begåvningshandikapp köra bil i din värld? Gränserna skall ju tydligen flyttas fram hela tiden?

du söker ytterligheter och verkar hela tiden fokusera på det negativa.
Tänk om du själv plötsligt skulle hamna i rullstol, skulle du vilja bli utestängd från de platser
du brukade vara vid, bara för att du hamnat i rullstol?
Citera
2022-03-19, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Tänk om du själv plötsligt skulle hamna i rullstol, skulle du vilja bli utestängd från de platser

Om jag skulle hamna i rullstol skulle jag förmodligen bli bedrövad, men med tiden finna mig i det och ägna mig åt sådant som jag kan, stället för att inbilla mig något annat och försöka vara eller leva som icke funktionshindrade människor. Är det något fel med det?
Citera
2022-03-19, 23:36
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Om jag skulle hamna i rullstol skulle jag förmodligen bli bedrövad, men med tiden finna mig i det och ägna mig åt sådant som jag kan, stället för att inbilla mig något annat och försöka vara eller leva som icke funktionshindrade människor. Är det något fel med det?

jag tror de allra flesta skulle vilja leva ett så normalt liv som möjligt och om de vill så ska de
få känna att deras funktionshinder inte begränsar dem.
Citera
2022-03-19, 23:37
Medlem
Citat:
Vem brukar kvalificera sig till Lets Dance? Trodde det var avsett för enbart kändisar.. med ben.
Citera
2022-03-19, 23:39
Avslutad
Citat:
jag tror de allra flesta skulle vilja leva ett så normalt liv som möjligt och om de vill så ska de
få känna att deras funktionshinder inte begränsar dem.

Ja men nu är man begränsad som rullstolsburen. Man kan inte kräva att omvärlden skall anpassa sig efter det faktumet.
Citera
2022-03-19, 23:42
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ja men nu är man begränsad som rullstolsburen. Man kan inte kräva att omvärlden skall anpassa sig efter det faktumet.

i många fall i samhället är en vinst för samhället att göra rullstolsbundna delaktiga,
t.ex att på alla tänkbara sätt underlätta att de kan komma tillbaka ut i arbetslivet.
Citera
2022-03-20, 00:02
Medlem
Citat:
ja eller att personen får den hjälp och stöd denne behöver för att så långt som möjligt kunna
återgå till sitt tidigare arbete.

Fast det är ju inte samma sak som man har rätt att vara med i ett tävlingsprogram för dans med andra folk som inte sitter i rullstol. Ett jobb och en tävling i tv är ju inte ens i närheten. Sen ska väl jobb utföras säkert. Alla jobb vore ens inte lämpligt för nån i rullstol. Att man ska anpassa ett jobb är väl bra men gör inte att man har rätt att konkurrera ut andra i Lets Dance. Nu har han ju fördel bara för han kommer få sympatiröster och dessutom inte behöver lära sig ett enda danssteg eller röra på höfterna. Han är nu inte alls i underläge utan tvärtom. Och nä han blir inte jämförd med andra i rullstol för han är den enda i rullstol i programmet..
Citera
2022-03-20, 00:09
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxed-Forever
Fast det är ju inte samma sak som man har rätt att vara med i ett tävlingsprogram för dans med andra folk som inte sitter i rullstol. Ett jobb och en tävling i tv är ju inte ens i närheten. Sen ska väl jobb utföras säkert. Alla jobb vore ens inte lämpligt för nån i rullstol. Att man ska anpassa ett jobb är väl bra men gör inte att man har rätt att konkurrera ut andra i Lets Dance. Nu har han ju fördel bara för han kommer få sympatiröster och dessutom inte behöver lära sig ett enda danssteg eller röra på höfterna. Han är nu inte alls i underläge utan tvärtom. Och nä han blir inte jämförd med andra i rullstol för han är den enda i rullstol i programmet..

att vissa deltagare har kommit långt i Let´s Dance för att de fått sympatiröster har skett
sedan många år i Let´s Dance. Även fastän de inte suttit i rullstol.
Citera
2022-03-20, 00:27
Medlem
Aron var bäst, jävlar vad snabbt och smidigt han rörde sig.
Citera
2022-03-20, 00:32
Medlem
TV4 har dragit inkludering, wokeism och flummet för långt. Den som inte är i förnekelse eller knarkat sönder hjärnan kan jämföra hur juryn i Lets’s Dance, Talang och Idol agerat förr och idag. Idag är alla uppträdanden bedömda som om barn deltar. Inte mycket till kritik, på sin höjd ängsligt inlindad.
Citera
2022-03-20, 00:56
Medlem
picapicans avatar
Tycker det är starkt och modigt av tjejen som dansar med Aron. Hon kanske var den enda som antog uppdraget. Det är en utmaning minst sagt att få till dansnummer med rullstol och eftersom han inte kan använda benen, så försvinner många möjligheter för dem som de andra paren kan briljera i.

Tycker de gjorde det sjukt bra med tanke på förutsättningarna. Hellre en rullstol än två killar, som det tidigare varit.
Citera
2022-03-20, 01:32
Medlem
Citat:
att vissa deltagare har kommit långt i Let´s Dance för att de fått sympatiröster har skett
sedan många år i Let´s Dance. Även fastän de inte suttit i rullstol.

Gör ju inte saken bättre. Sen ganska stor skillnad på att utföra "dans" i rullstol och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in