2022-03-19, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Tony Irving har i dagens Expressen berättat att de kommer bedöma honom enligt
kriterier som finns för etablerat tävlingssystem för rullstolsdans med alla kriterier anpassade
så att varje dans har liknande karaktärer till de som dansas gående.

Därmed tycker jag han tävlar på lika villkor som de andra tävlande.

Det det är bara bullshit och det vet du också.

Sen när blev Tony Irving expert på att bedöma rullstolsdans?

Om Aron tävlar efter helt andra kriterier, vad gör han då i en tävling för de som kan stå på sina egna ben?

Han är inte som alla andra, varför kan man inte bara acceptera det och varför måste alla vara med överallt?
Citera
2022-03-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Let's Roll
Då blir kritiken från juryn mer rättvis med. Tror knappast vi kommer få höra någon i juryn säga ”Aron du är lite stel i benen men du sitter ju i rullstol.. allt är ju femstjärnigt som framträds av han och vi är välsignade för att få ta del av detta varje vecka!
Citera
2022-03-19, 23:00
Medlem
Citat:
Enligt Tony Irving finns det motsvarande tävlingsregler anpassade för dem som sitter i rullstol,
när det gäller tävlingsdans. Så det är det juryn kommer bedöma efter.

Kommer de även bedöma resten av deltagarna så? För de tävlar knappast på samma villkor. Då kan de skippa att bedöma fotarbete på resten av deltagarna. Detta är inte skoldans där "alla får va a med". Detta är en tävling i tv. Danstävling där man även bedömer fotabetet. Då kan de ju skippa hela tävlingen om dans och rösta bara på den i rullstol. För nått annat blir ju fel. Vore ju "taskigt" om han i rullstol får dåligt med poäng. Denna idioti. Finns en anledning att man delar på OS och Paralympics. Dam och herrar i skidor osv. Pga att man ska tävla på så lika villkor som möjligt.

Att de i rullstol ska få dansa har inte med saken att göra. Det kan man göra. På LIKA villkor med andra i rullstol då. Eller dansa på fritiden. Inte tävla med de som hårdtränar för att få fotarbetet rätt. Så knäppt.
Citera
2022-03-19, 23:01
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det det är bara bullshit och det vet du också.

Sen när blev Tony Irving expert på att bedöma rullstolsdans?

Om Aron tävlar efter helt andra kriterier, vad gör han då i en tävling för de som kan stå på sina egna ben?

Han är inte som alla andra, varför kan man inte bara acceptera det och varför måste alla vara med överallt?

för att jag tycker det hör till det förgångna att man separerar personer som sitter i rullstol
eller har något annat typ av funktionshinder från dem som inte har det.

Tycker att dem som sitter i rullstol eller har något annat typ av funktionshinder
ska få synas på samma ställen som inte har det.
Citera
2022-03-19, 23:03
Medlem
F.ö tycker jag tjejerna inte ska behöva dansa i klackskor om de inte vill. Vad är det för sexism? Skulle aldrig dansa i sånna styltor som tjej.
Citera
2022-03-19, 23:04
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxed-Forever
Kommer de även bedöma resten av deltagarna så? För de tävlar knappast på samma villkor. Då kan de skippa att bedöma fotarbete på resten av deltagarna. Detta är inte skoldans där "alla får va a med". Detta är en tävling i tv. Danstävling där man även bedömer fotabetet. Då kan de ju skippa hela tävlingen om dans och rösta bara på den i rullstol. För nått annat blir ju fel. Vore ju "taskigt" om han i rullstol får dåligt med poäng. Denna idioti. Finns en anledning att man delar på OS och Paralympics. Dam och herrar i skidor osv. Pga att man ska tävla på så lika villkor som möjligt.

Att de i rullstol ska få dansa har inte med saken att göra. Det kan man göra. På LIKA villkor med andra i rullstol då. Eller dansa på fritiden. Inte tävla med de som hårdtränar för att få fotarbetet rätt. Så knäppt.

jag tycker det är rättvist att Aron bedöms enligt motsvarande regler för när det gäller tävlingsdans
för dem som sitter i rullstol och dem andra bedöms enligt dem regler som gäller för gående.
Svårare än så är det inte.
Citera
2022-03-19, 23:04
Avslutad
Citat:
för att jag tycker det hör till det förgångna att man separerar personer som sitter i rullstol
eller har något annat typ av funktionshinder från dem som inte har det.

Tycker att dem som sitter i rullstol eller har något annat typ av funktionshinder
ska få synas på samma ställen som inte har det.

Vem påstår att han inte ska synas? Vill han tävla i dans får han väl göra det på lika villkor med andra som sitter i rullstol, vad är det som är så orättvist med det?
Citera
2022-03-19, 23:09
Avslutad
Innan programmet tippade jag att Markus, Lisa och Cissi kunde vara bra och efter avsnitt ett står jag fast vid det. Tycker Lisa fick snålt med poäng.

Saade och Aron också bra. Har inget emot att en rullstolsburen tävlar i dans, men tycker väl att det borde vara mot andra i rullstol isåfall så att alla kan bedömas efter samma kriterier.

Förvånad att dom inte parade ihop den yngsta deltagaren med den yngsta dansaren som dom brukar, typ Lisa och Hugo, men inte mig emot. Cissi och Hugo var grymma. Mina favoriter hitills.
Citera
2022-03-19, 23:10
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vem påstår att han inte ska synas? Vill han tävla i dans får han väl göra det på lika villkor med andra som sitter i rullstol, vad är det som är så orättvist med det?

det är bara att se vad du skrivit tidigare i denna tråd, så framgår det väldigt tydligt din
inställning till tävlande som sitter i rullstol. Framförallt vad du tycker om personer med
handikapp över lag.
Citera
2022-03-19, 23:11
Medlem
Försökte skriva tidigare, men mitt inlägg raderades😒 Dvs. Jag anser att de som står på två ben är i underläge nu tyvärr. Dvs. Deras fotarbete bedöms hårt. Vidare den som går till final kommer otvivelaktigt möta Aron i final…… Vem vinner? Ja, det kan man ju undra….. Men, vet att jag kommer lägga mina röster på Aron, liksom säkerligen många andra…… Eftersom han kämpar i underläge……
Eller gör han verkligen det?……😳
Citera
2022-03-19, 23:14
Avslutad
Citat:
det är bara att se vad du skrivit tidigare i denna tråd, så framgår det väldigt tydligt din
inställning till tävlande som sitter i rullstol. Framförallt vad du tycker om personer med
handikapp över lag.

Jag tycker bara att man kan inse sina begränsningar, utan att behöva skämmas för det. Alla kan inte vara bra på allt.

Vad är nästa steg, ska utvecklingsstörda autister få ta körkort eller ska vi göra män gravida så de kan föda barn? Allt i jämställdhetens namn.
Citera
2022-03-19, 23:23
Medlem
Ps. Tillägg till min tidigare kommentar. Jag tycker synd om årets deltagare, för de kommer Inte att få det lätt mot Aron. Han vinner folkets röster, då han är en beundrandsvärd kämpe! All cred till honom! Men, jag anser inte att de tävlar på lika villkor tyvärr……😒
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in