2022-03-19, 23:42
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Jo och detta är precis vad som gör mig lite orolig..
Har bekanta lite här och var i världen och man kan läsa mellan raderna att dom
tycker det är rätt åt oss som är så arroganta.

Japp, och det var bara en tidsfråga innan omgivningen skulle tröttna. Onödigt moppsigt bettende grån lilla väst.
Planeten har säkert kunnat fungera med flera poler, lite det Kina är inne på, men då måste USA släppa efter.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Han har räddat den sibiriska tigern från total utrotning, hans enda goda gärning (vid sidan av att han har gjort folk av oligarkerna) som han inte kommer att bli ihågkommen för.

Nu har han kommit på en ny krav för att avsluta kriget, och det är att han vill att Ukraina ska införa skydd mot ryska språket. Vad mer ska han komma på?

Han vill väl ändå ha ett skydd FÖR det ryska språket (inte mot det)...

"har ni schampoo för fett hår...?"
https://www.youtube.com/watch?v=gQQTdVPxvMc
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler påstås ha skrutit om att hans armé skulle ta Warszawa på 3 dagar och nå spanska gränsen på 2 veckor i ett konventionellt krig mot Nato. Nu har de istället kört fast nästan inom synhåll från ryska gränsen.
Ja Ukraina knäckte ryssen redan andra dagen när både Wagner och VDV blev massakrerade. Kartan över erövrat område har sett likadan ut sen dess. Kom precis en ny, inga förändringar.

https://twitter.com/War_Mapper/status/1505303293915971589
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Snart kommer de halvt genomrostade Stalinorglarna fram tillsammans med några T-35or som förvarats i torrt ökenklimat och ännu inte rostat bort.
Ryssarna har gott om T-72, T-64 och T-80 på lager, lite synd för ryssarna att det mesta måste renoveras före det att de sätts in.
Citera
2022-03-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag var faktiskt på plats på torget. Jag vet förmodligen mer än du.

Vad har ukrainska "sovjetrepubliken" med saken att göra? Vad försöker du säga? Estland var också, motvilligt, en sovjetrepublik. Kom till din poäng.

Edit: det står ju till och med i din egna länk, din idiot.

Under januari och februari 2014 utvecklades protesterna till en revolt mot den sittande regimen, och efter svåra sammandrabbningar i Kiev med ett stort antal döda avsattes president Viktor Janukovytj 22 februari av radan, landets parlament.

Ja, efter "revolt" och "protester" även då han var demokratiskt vald.
Eller menar du att 22 miljoner deltog i protesterna? Låter odemokratiskt.

Du säger att det var motvilligt men Ukraina var med och bildade Sovjetunionen.
Citera
2022-03-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Även med i NATO.

Precis men nu får ju Ukrainarna inte välja då det blev en KUPP i Ukraina, en anti Ryssland regering påbörjades och sedan dess har det varit dåligt mellan länderna.. vad är det du inte förstår..?
Anti-Rysslandsstämningen kom igång ordentligt efter slapptasken Puttlers invasion 2014, vilket kanske inte kommer som någon överraskning. Och bara för att ukrainarna tycker illa om ryssarna motiverar det inte en andra invasion.
Citera
2022-03-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Exakt och om vi krossar usa kommer vi få ett ryskt och kinesiskt paradis med rättvisa jämlikhet och glädje för alla människor

Låter supermysigt! Alla orcher kommer bli väldigt glada!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så går det när man byggt en korrupt statsapparat. Putlers palats har varit svindyrt att bygga. Hade han inte satsat miljarder av de ryska skattebetalarnas pengar på att bygga en enorm bunker till sig själv under palatset så hade kanske de pengarna hamnat hos armén. Då kanske han hade vunnit sitt krig mot Ukraina.

"Семь дней до реки Рейн". Visst låter sju dagar till Rhen något optimistiskt i dessa dagar?

Även om Ryssland av idag inte är Sovjetunionen av igår så är det här ju bara pinsamt. Hade jag varit "rysslandsvän" hade jag nog gått under av skam. Ett minimumkrav för att stödja en kriminell diktatur borde väl i alla fall vara att dess ledare är kompetenta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag pratar om i framtiden din jävla nöt.

Om du läser texten så ser du att Ukraina var på god väg att gå med i NATO.

Vilken jävla framtid? Vi vet inte hur kriget utspelar sig? Om Ukraina ens kvarstår som land..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag var faktiskt på plats på torget. Jag vet förmodligen mer än du.

Vad har ukrainska "sovjetrepubliken" med saken att göra? Vad försöker du säga? Estland var också, motvilligt, en sovjetrepublik. Kom till din poäng.

Edit: det står ju till och med i din egna länk, din idiot.

Under januari och februari 2014 utvecklades protesterna till en revolt mot den sittande regimen, och efter svåra sammandrabbningar i Kiev med ett stort antal döda avsattes president Viktor Janukovytj 22 februari av radan, landets parlament.

Jaha så alla Ukrainare var i Kiev och slogs ?
Eller var det kanske inte riktigt så ?

Jösses vad vi är dumma som inte förstått att folk åkte från Krim för att slåss i Kiev.
Citera
2022-03-19, 23:45
Medlem
har ni sett den här med zelensky? han använder green screen
https://twitter.com/Reuters/status/1505239931131551744?t=IeeS7JJqF80nRmtFieUmdw&s=19
Citera
2022-03-19, 23:46
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Han vill väl ändå ha ett skydd FÖR det ryska språket (inte mot det)...

"har ni schampoo för fett hår...?"
https://www.youtube.com/watch?v=gQQTdVPxvMc
Önsketänkande från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in