Citat:
Ursprungligen postat av
Killer2142
Sanktioner är brutala.
Meningen med sanktioner är att man ska jävlas med civilbefolkningen så pass mycket att folket gör uppror påbörja demonstrationer, och då kan USA kommer in som hjälten och säga att vi ska hjälpa folket och då har man folkets stöd, samma folk som man sanktionerat.
Vi vet att folket som styr inte blir påverkade av sanktioner.
Det är en svår fråga.. från ett perspektiv förstår jag att USA går hårt mot Ryssland för man ser en bra möjlighet att förstöra en foe, men jag ser inte hur det kommer att leda till fred i framtiden.
Någonstans måste schackspelet ta slut.
Sätter Sverige å Finland i risk.
Sanktioner är det bästa, för alternativet är ännu sämre. Men oskyldiga kommer att drabbas, det är det värsta.
Nu går inte USA hårt mot Ryssland, USA försöker hjälpa till men gör det på avstånd. Jag vill inte förstöra Ryssland, det är ett mycket vackert land med många bra människor. Men samma gäller för Ukraina, så när Putin invaderade måste historien berättas, Putin borde dra tillbaka sina styrkor i ett krig som är helt onödigt. Både Ukrainare och Ryssar kommer att gå på begravningar pga honom. Mycket blod och tårar kommer att rinna och alltför många civila har redan dödats.