2022-03-19, 22:31
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
google är vinklat det vet du
Allt förutom ryska källor är vinklad enligt ryssar.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Vad stoppar Ryssland från att bara säga fk it och attackerar Sverige? Man har redan massiva sanktioner mot sig.
Hans skrotfärdiga armé har fullt upp med att massakrera civila i Ukraina. Tippar att han absolut inte har kapacitet och ork med ett tvåfrontskrig. Vi i Sverige kan nog vara lugna.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vari ligger komplexiteten?

Vilken "resning"? Snarare etnisk rensning med medeltida bestialitet som ledmotiv.

Offren var civila, kvinnor, barn, gamlingar. De plågades till döds med metoder som en frisk människa inte ens är kapabel att fantisera ihop. På vilket var de "inte helt oskyldiga de heller"?

Ditt eget Wikipedia-citat kallar ju det hela för resning.

Komplexiteten ligger i att även polacker dödade ukrainare och ännu mer i att Polen hade fått de ukrainska självständighetsförsöken att kollapsa 25 år tidigare. Ukrainarna kände sig tvungna att etniskt rensa Galicien från de politiskt och ekonomiskt dominerande polackerna. Det ser ju inte så fint ut så här i efterhand men givet förhållandena just där just då (det hela utspelade sig på en av de blodigaste platserna i världshistoriens blodigaste krig) kändes det nog inte orimligt.

Det finns för övrigt en polsk spelfilm som heter Volhynia som handlar specifikt om de här händelserna. Den fick mycket kritik i Ukraina för att den framställde ukrainare i dålig dager men såvitt jag har kunnat bedöma så ger den en mycket rättvisande bild av de faktiska händelserna.
Citera
2022-03-19, 22:32
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jag tippar snarare på att Puttlers experter just nu inte har den mentala kapaciteten att förstå vad de gör och varför. Allt medans trupperna på marken leker soppatorsk och förbereder sig på skyttegravskrig vad det verkar.

Löjligt dumt att underskatta dem på det viset.
Citera
2022-03-19, 22:33
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Det handlar inte om att ryssarna blev sura, det handlar om att man jävlas med ryssarna i deras grannland och sedan hotar man med NATO militärövningar nära Ryssland och sedan ska Ukraina gå med i NATO, VARFÖR jävlas med Ryssland? Putin varnade Ukraina flera gånger men politikerna valde att ignorera varningarna.

Kriget kunde ha undvikits.

Ryssland vill ha en neutral granne, vilket är förståeligt.

Så, om man nu struntar i alla hot som ens grannland kommer med ? Den här diskussionen är helt bisarr. "Om bara Ukraina skulle ha gjort si eller så " bla bla bla. Det är samma sorts Imperialistrunkande tjänstvillighet som man klistrat etiketter på som välvillig. Era genomskinliga stövelslickande bluffmakare. Svårt att tro att det finns något som påminner om en ryggrad hos er hobbyfascister
Senast redigerad av Opaque 2022-03-19 kl. 22:35.
Citera
2022-03-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
men då får du länka sörru. och inte några nato artiklar

Kan du länka mig en samtida tysk källa från 1942-1945 som visar att de håller på att förlora kriget?

Allierade källor, källor från neutrala länder, och källor efter kapitulationen 1945 kan jag inte acceptera då de alla kan antas vara pro-allierade enligt denna logik.

Jag väntar.
Citera
2022-03-19, 22:36
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att ryssarna blev sura, det handlar om att man jävlas med ryssarna i deras grannland och sedan hotar man med NATO militärövningar nära Ryssland och sedan ska Ukraina gå med i NATO, VARFÖR jävlas med Ryssland? Putin varnade Ukraina flera gånger men politikerna valde att ignorera varningarna.

Kriget kunde ha undvikits.

Ryssland vill ha en neutral granne, vilket är förståeligt.

"Varför var du tvungen att streta emot?? Varför var du tvungen att jävlas och inte ge mig rätten att äga din kropp om jag vill det? Hade du bara legat stilla och särat snällt på benen hade vi kunnat undvika att du blev våldtagen!"
Fattar du liknelsen?
Citera
2022-03-19, 22:36
Medlem
Spelar ju ingen roll vad vi länkar t dig.
Allt är Nato propaganda.

Det som är roligt är att Nato ej attackerat utan ditt heliga moder Ryssland är den som attackerar.

Finns bra dokumentetärer om Hitlers uppgång å fall,kan sätta mitt liv att samma tidslinje blir de för lill putte.
Citera
2022-03-19, 22:37
Medlem
Pebbiss avatar
Räknar lite. Om de uppgifter stämmer, som menar att Putin kan vara världens rikaste man och hans förmögenhet uppgår till ca 200 000 000 USD innebär det att han har ”snott” ca 140 000 kr från varje levande ryss. Lägger man dessutom till hans Oligark-polares samlade förmögenhet börjar vi tala om mycket betydande summor. Ryssland skulle ju ha kunnat blomstra. Istället blir man ju imponerad av att de smulor som blir över räcker till alla polislöner (för det krävs en del för att hålla fasaden uppe) och sedan betala för resten (pensioner, infrastruktur, offentlig sektor, alla övriga stadsanställda och så inte minst militären). Det är ju inte konstigt att de går på pumpen tänker jag. Det finns ju inga resurser till något annat än yachter, privata flygplan och fan vet. Vilket sjukt styre det där stackars landet har och har haft.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Inga ryska territoriella framryckningar på mer än en vecka ? 😊 Snart en månad har gått 14k döda ryssar, ekonomiska sanktioner ifrån helvetet och ett starkt Ukrainskt försvar, bådar ju gott detta för Ryssland 👍 krig kostar pengar, pengar som Ryssland snart inte har.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du har kallat Röda Korset för Nato propaganda så jag tror inga källor är goda nog för dig?

Det handlar inte om att du ska presentera en källa, personen du svarar är totalt ointresserad av någon källa över huvud taget. Personen klickar garanterat inte ens på länken, än mindre läser. Det handlar enbart om att störa diskussionen. Kolla posthistoriken så ser du att personen bara postar oneliners där den gapar "källa" "källa" "källa" utan att delta i diskussionen eller komma med eget tankegods över huvud taget.

Överlag går rysstrollens inlägg ut på att störa diskussionen med idiotinlägg snarare än att argumentera eller ens sprida sin uselt underbyggda propaganda. Deras argumentation är helt enkelt för idiotisk och de vet om det. Ingen med intelligens nog att knyta sina skosnören låter sig luras. Då återstår bara för dessa desperata små gossar att störa och dumma sig.

Bra att bemöta alltför uppenbara idiotier, men slösa inte din energi i onödan
Citera
2022-03-19, 22:38
Medlem
Dags för Nato att gå in,känns som ww2 utspelar sig igen.

USA väntade många månader att ingripa mot Hitler när London blev sönderbombat.

https://twitter.com/Quicktake/status/1505212275237572611?t=-QZAxcH9o-CMuGaOzxvikg&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in