2022-03-19, 21:08
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Rapporteringen är pinsamt ensidig, och propagandan lyser starkt igenom.

Tråkigt, man hade ju hoppats på att västmedia kunde ge en objektiv, nyanserad och ej värderande bild av situationen, men icke. ☹️

Och vi som inte har samma tillgång som du till objektiv, nyanserad och ej värderande bild av situationen, dela med sig lite av den kortfattat och enkel beskrivning? Går bra med PM. Jag är bara nyfiken då jag inte vet bättre och som jag sa inte har tillgång till samma källor som du.
Citera
2022-03-19, 21:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Hur skulle de vara svettigt för Putin? De är väst som skitit i de blå skåpet riktigt ordentligt.

De lider inga förluster just nu. Men det gör Ryssland.
Citera
2022-03-19, 21:10
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Tydligen blir Ukraina helt sönderbombat, samtidigt som vi får uppgifter på att det går jättedåligt för ryssen.

Ja, jag vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till det, uppgifterna går lite stick i stäv kan jag känna.

Det har ju å andra sidan varit narrativet sedan dag ett...

Makes you wonder...

Förstår inte att folk inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt:

1) Ukrainas armé vinner över Ryssland. De har varit extremt framgångsrika samt fått perfekta förutsättningar med vädret. Lägg därtill kass moral hos Ryssland så blir det en mardröm för Ryssland. När förlade ett land senast 5 generaler på 4 veckor i ett krig?

Nu förstör Ukriana daglgien supportvagnar med mat och utrustning som Ryssarna skickar ner så det blir värre och värre för de soldater som befinner sig i Ryssland så moralen blir ju inte bättre. Över 400 förstöra tanks, mer än 50 plan och totalt över 1600 förstörda krigsfordon säger väl allt/

2)Rysslands armé är väldigt framgångsrika i att förstöra stöder och döda civila. Ukraiana har inte lyckats med att förstöra dessa vapen.

Dessutom, för varje dag som går blir det mer och mer kostsamt med sanktionerna. Det ryska folket får ta en smäll de också. Den ryska ekonomin går tillbak 100 år. Ska bli kul att se om de gör verklighet att öppna börsen på måndag 😜
Citera
2022-03-19, 21:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Han vinner ska du se även om han skulle använda kärnvapen - han tänker helt annorlunda än, har livet bakom sig som jag och offrar gärna alla er idioter! Mitt motto är: när jag dör så dör hela världen!

Om man anser att dö är att vinna så....

Låter lika skadat som hur jihadisterna tänker.
Citera
2022-03-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De lider inga förluster just nu. Men det gör Ryssland.

Ryssland skiter väl i förlusterna idag när de kommer tjäna miljarder imorgon.
Citera
2022-03-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Tydligen blir Ukraina helt sönderbombat, samtidigt som vi får uppgifter på att det går jättedåligt för ryssen.

Ja, jag vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till det, uppgifterna går lite stick i stäv kan jag känna.

Det har ju å andra sidan varit narrativet sedan dag ett...

Makes you wonder...

Det är nog många som funderar som du.
Vad vi som försöker förstå så uppenbarligen går kriget sämre för Ryssland än vad den Rysska ledningen tänkt sig.
Skulle ha varit en enkel manöver som varit klar på några dagar utan större förluster på kåren sida.
Nu står vi inför en katastrof där tusentals människor dör, Ukrainas infrastruktur förstörs och all möjlighet till försoning är nog förbrukad.
Sen kan man inte bortse från att Ukraina förlorar ännu mer 25% av befolkningen är på flykt många städer är i Ruiner.
Men visst Rysslands lilla militära Operation har fallerat på ett sätt som ingen trodde var möjligt, men samtidigt var det väl få som faktiskt trodde den skulle iscensätta.
Citera
2022-03-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Haha ellleeeeer desto mer negativt som rapporteras om Ryssland desto bättre går det och media börjar bli desperata. 😉
Varför ska media börja bli desperata? Dom rapporterar nog oftast väldigt sakligt. Att ni Putinvänner har svårt att acceptera fakta kan väl inte media anpassa sig efter?
Citera
2022-03-19, 21:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Ryssland skiter väl i förlusterna idag när de kommer tjäna miljarder imorgon.

Jo men vad hjälper några miljarder när man måste rusta upp båge UKR och sitt eget land med hundratals miljarder.
Citera
2022-03-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jo men vad hjälper några miljarder när man måste rusta upp båge UKR och sitt eget land med hundratals miljarder.

De lär tjäna mer än vad de kostar att rusta. Tänk på att ett fat olja kostar idag 100$, liftingcost på den är mellan 4-6$ I Kurdistan. Varje fat som går via Ryssland lär de tjäna en slant på...
Citera
2022-03-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Varför ska media börja bli desperata? Dom rapporterar nog oftast väldigt sakligt. Att ni Putinvänner har svårt att acceptera fakta kan väl inte media anpassa sig efter?

Media rapporterar väldigt sakligt? 😂😂

Måste vara den mest korkade påståendet någonsin.
Citera
2022-03-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Upp till 1200 kan förhoppningsvis ha varit 130.. Vad sägs officiellt om eventuella skadade och döda?

Inget, men man säger att 130 har räddats. Om det är 1000 i ett underjordiskt skyddsrum under all bråten borde de ha kvävts för länge sedan.
Citera
2022-03-19, 21:35
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Vill du veta sanningen om hur det går ska du följa Gonzalo liras telegram. Han ser, hör och följer utvecklingen varje dag.
Han sa senast igår att han varje dag hör hur ryssarna kommer närme 😏

Ukraina/Deep state vinner propagandakriget
Men Ryssland vinner det riktiga..

Gonzalo Lira, det är väl han som bor i Kharkov. Kharkov ligger 30 km från ryska gränsen och det har nu gått 24 dagar sedan invasionen inleddes. Om ryssarna kommer närmare varje dag så kommer de åtminstone närmare väldigt långsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in