2022-03-19, 20:48
Medlem
Tydligen blir Ukraina helt sönderbombat, samtidigt som vi får uppgifter på att det går jättedåligt för ryssen.

Ja, jag vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till det, uppgifterna går lite stick i stäv kan jag känna.

Det har ju å andra sidan varit narrativet sedan dag ett...

Makes you wonder...
Citera
2022-03-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Upp till 1200 fanns i teatern, 130 räddades. Det är ukrainska förluster.
Upp till 1200 kan förhoppningsvis ha varit 130.. Vad sägs officiellt om eventuella skadade och döda?
Citera
2022-03-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Du har inga som helst problem med Putins hjärntvättade befolkning och hans kamp mot yttrandefriheten samt pågående invasion ? Humanister/globalister ? Du är tydligen någon som tycker att 2 fel blir 1 rätt ? Lag Putin ska ges välsignelser för att du köpt hans propaganda ?

Så västs propaganda är den rätta menar du? Finns alltid två sidor av myntet och de är bara att acceptera....
Citera
2022-03-19, 20:50
Medlem
Duerfs avatar
Invasionen har helt avstannat. Ryssland har lyckats ta en stad (Cherson) och även börjar de tappa. Det har blivit en logistisk mardröm för Ryssland. Putin har gjort ett gigantiskt misstag och nu är han fast.

Sedan är det naturligtvis propaganda från Ukraina, då de gärna vill visa upp segrar på sociala medier.
Citera
2022-03-19, 20:52
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Tydligen blir Ukraina helt sönderbombat, samtidigt som vi får uppgifter på att det går jättedåligt för ryssen.

Ja, jag vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till det, uppgifterna går lite stick i stäv.

Det har ju å andra sidan varit narrativet från dag ett...
Väst är så korkade att man använde termen "Blitzkrieg" som mall för operationen. Visar på riktigt att man är mentalt efterblivna och egentligen inte förstår någonting.
Citera
2022-03-19, 21:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Jag tror de går helt enligt plan för Ryssland. Deras mål är att skärma av Ukraina från svarta havet så att oljan från Kurdistan via Turkiet kan flöda fritt via ryskt territorium och vidare ut i Europa. Ryssland kommer ha alla trumfen på handen sen när de ska förhandlas fram energipriser.
Snart lär de sättas en gräns vad vi får tanka våra bilar me, om vi ens kommer ha råd att tanka bilen....

Hade nog funnits enklare planer att följa än så här om det var målet.
Citera
2022-03-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Finns bara en sida av myntet. Och den är den du och jag står på rent ideologiskt. Allt annat spelar ingen som helst roll. Den politiska analysen är klar för länge sedan. Putins Rysslandsmodell är ideologiskt sett slut som artist. Vilken 5:e klassare som helst fattar skillnaden mellan fred och krig. Invasion och terror.

Jo men vi vet inte hur Ukraina har agerat i div förhandlingar länderna emellan. För mig så handlar kriget om att avskärma Ukraina från svarta havet och Ryssland vill ha kontrollen över kanalerna som går in i Ukraina från just svarta havet.
Citera
2022-03-19, 21:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Men om Ukraina vägrar att förhandla så blir såklart ryssen förbannad å tar allt istället. Vilka hade varit enklare?

Enklast hade varit att inte invadera alls. Nu är det svettigt för Putin.
Citera
2022-03-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Alltid när olja ska komma ut till marknaden blir de krig. Olja genererar så pass mycket pengar, därför de ska krigas om vem som kan få mest pengar.
Citera
2022-03-19, 21:07
Medlem
Citat:

Hur skulle de vara svettigt för Putin? De är väst som skitit i de blå skåpet riktigt ordentligt.
Citera
2022-03-19, 21:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Alltid när olja ska komma ut till marknaden blir de krig. Olja genererar så pass mycket pengar, därför de ska krigas om vem som kan få mest pengar.

Fast vad stödjer sin tes om oljan? Hittills har det väl handlat om NATO och nazister som Kremls argument.
Citera
2022-03-19, 21:08
Medlem
Citat:
Han vinner ska du se även om han skulle använda kärnvapen - han tänker helt annorlunda än, har livet bakom sig som jag och offrar gärna alla er idioter! Mitt motto är: när jag dör så dör hela världen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in