2022-03-19, 19:43
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du är gammal utan barn och barnbarn? Kärnvapenkrig är inget jag vill ha i alla fall, det kan vi lugna oss med. Låt oss istället avsluta detta krig i Ukraina och se vad Ryssarna gör. Jag menar att Ryssarna nu avsöjat sin kapacitet och kan inte kriga konventionellt med NATO utan att kärnvapen kommer att användas ganska omgående. USA hoppas väl att det blir mest lokalt i Europa kan man tro även om dom får smaka några kärnladdningar.

Låt oss avvakta Ryssland framtida syften och komma med en bättre lösning än världskrig med kärnvapen. Klimatkrisen framstår då ju som bara en fis i rymden för våra barn. Det där och pandemin som gjorde så många så rädda en gång i tiden.

Jag har barn och jag kan ändå hålla med hobbybonden.
Vi kanske är tvungna att göra upp med monstret för att ge våra barn en drägligare värld?

Göra upp med det kortväxta monstret = 50/50 överlevnad och chans till en bättre bättre värld.
Buga och dra ner brallorna = 100 % förtryck och ständig stress.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite mer ryskt skrot.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1505248882812456966
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Personen du citerar påstår ju det:

Att labben finansierades av USA:s försvarsdepartement, har det redan
varit doc på i tråden. Att de skulle äga dem, har jag ej sett bevis för.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Chinese vlogger in Ukraine branded ‘national traitor’ for siding with Kyiv in
Det här låter ärligt talat ganska suspekt...?
Kina har faktiskt långsamt börjat vända sig i frågan och visar nu bilder på de många ryska övergreppen i media. Det övergivande av det ryska narrativet kom framförallt när kinesiska studenter i förra veckan lyckades återvända från Kievs universitet, och kunde berätta om vad fan det var som pågick därborta.
https://www.theguardian.com/world/2022/mar/08/chinese-students-fled-ukraine-condemn-embassy-response
Citat:
‘It came too late’: Chinese students who fled Ukraine criticise embassy response
Den där historien om stämpling och förrädar-status låter som nys tills vidare bevis framkommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Varför skulle det vara tur

För de är exakt lika snuskiga som Rysslands invasionsstyrkor, men är man så hjärndöd som du är så antar jag att du inte förstår det.
Citera
2022-03-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Azov utanför Kharkiv, hold my beer!

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1505218579486195724

De kommer lyckligtvis bli till gödsel till slut också.
Citera
2022-03-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
"Flera oppositionspartier vill att Sverige gör som andra länder och utvisar ryska diplomater.

Det är Moderaterna, Centerpartiet, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna som vill utvisa diplomater som jobbar som spioner under täckmantel, rapporterar TV4 Nyheterna.

– Vi vet enligt Säkerhetspolisen att upp till en tredjedel av de diplomater som finns i Stockholm från den ryska ambassaden är underrättelseofficerare. De utgör ett hot mot vår politiska, ekonomiska och militära säkerhet, säger Pål Jonsson, Moderaternas försvarspolitiske talesperson, till TV4. (TT)"

Jo men utvisar man dom så kommer dom väl tillbaka nån annanstans istället, nu vet man var dom befinner sig och är det enklare att hålla koll på dom.

Alternativ 2 tycker jag är en gemensam ambassad för hela norden på Island, utbytet med ryska ambassaden kommer väl vara minimalt nu x antal år framåt ändå. Kan dom få ha hur många spioner dom vill där.
Citera
2022-03-19, 19:45
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vilka gjorde det? Sovjetiska kommunister, dvs inkl ukrainska sådana. Vad har det med Ryssland och Putin att göra?

Ukrainska nationalister och regimen i Kiev reser statyer till minne av diverse mördare sedan 2014.
Det är som om Tyskland hade rest statyer och hyllat Heinrich Himmler idag. En surrealistisk tanke, men verklighet i Ukraina.

A record 70 percent of Russians approve of Soviet leader Josef Stalin’s role in Russian history, according to a poll published by the independent Levada Center pollster on Tuesday.

Stalin’s image has been gradually rehabilitated in the 2000s from that of a bloody autocrat to an “outstanding leader.” President Vladimir Putin has revived the Soviet anthem, Soviet-style military parades and a Soviet-era medal for labor during his presidency.

https://www.themoscowtimes.com/2019/04/16/stalins-approval-rating-among-russians-hits-record-high-poll-a65245
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
För de är exakt lika snuskiga som Rysslands invasionsstyrkor, men är man så hjärndöd som du är så antar jag att du inte förstår det.
Azov skjuter ned en rysk spaningsdrönare.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1505248217272922114
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ärligt talat börjar jag tycka att det är dags för NATO att gå in i kriget. Det kommer i vilket fall som helst bli krig med Ryssland förr eller senare. Kan lika gärna vara nu så blir man av med skiten.
Med Ukraina-kriget i bagaget så kommer de göra stora förändringar i sin militära strategi och utrustning, så det bästa läget är att slå till nu. Blir det kärnvapenkrig så blir det. Situationen kommer ju vara likadan om x antal år ändå, men då är deras reguljära styrkor reformerade och bättre lämpade för strid.
Puttler-Ryssland är nog slut efter det här kriget, så någon form av avrustning och övergång till ett civilt och demokratiskt styre hade varit önskvärt. Kan man dessutom återintegrera Ryssland i världen så har de alla möjligheter till en ljus framtid om 10 år eller så.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah

Kom alltså inte mycket vettigt ur foderluckan din mer än ett personligt påhopp brukar vara så när man inte vet vad man ska argumentera.
Citera
2022-03-19, 19:46
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur ädelt ha en av de värsta massmördarna på konserverad på burk i Ryssland? Stalin? Ryssland leder ligan med en mil på slaktare.
Vilken burk? Vad yrar du om?

T o m brutala NKVD äcklades av ukrainska nationalisters bestialiska mord. Det finns inget folkmord som ens går att jämföra med OUN/UPA:s sadistiska orgier.

Citat:
The atrocities were carried out indiscriminately and without restraint. The victims, regardless of their age or gender, were routinely tortured to death. Norman Davies in No Simple Victory gives a short but shocking description of the massacres:

Villages were torched. Roman Catholic priests were axed or crucified. Churches were burned with all their parishioners. Isolated farms were attacked by gangs carrying pitchforks and kitchen knives. Throats were cut. Pregnant women were bayoneted. Children were cut in two. Men were ambushed in the field and led away.

https://en.wikipedia.org/wiki/Massacres_of_Poles_in_Volhynia_and_Eastern_Galicia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in