Citat:
Ursprungligen postat av
BritneySpearsLove
På vilket sätt bevisar någon av bilderna en rund jord? Molnen ser högst normala ut så jag vet inte varför du kallar dessa för omöjliga. Angående observationer så kan man ju säga att jorden onekligen ser väldigt platt ut? Det har väl inte du heller missat? Man väl även gå ett steg längre i intellektet och tänka sig att om jorden var rund så borde ju folk ramla omkull fattar du väl 🤷♂️. Dina bilder bevisade inte ett skit. Skrev innan, kom med sakliga, väl utförda förklaringar. En simpel bild är inte det. Ett experiment som är beroende av andra "sanningar" som du inte vill röra vid, är inte det. Det får räcka med sitt trams nu. Du fick din chans att presentera den solklara uppenbara sanningen att jorden är rund, du gjorde inte ett bra jobb
Ok, jag får väl skriva extra långsamt så att din långsamma hjärna hänger med.
I
kooonvergeeeerande soooolstrååålar så ser du sooolstrååålar som koooonvergeeeerar. Konvergeeerar är när saker nääääärmar sig varandra något soooolstrååålarna inte skulle göra om inte sooolstrååålarna var paaaaralleeeeella. Paaaralleeeell är när saker färdas sida vid sida. Förstååååår du?
I
omöööjliga moooln kastar ett moooln sin skuuuugga på ett annat moooln. Det kan bara hända om sooolen och mooolnen befinner sig på samma höööjd och då sooolen måste befinna sig på en höööjd av 5941 km över marken så kan inte moooln, som befinner sig på en höööjd av 1-2 km , kasta skuuugor på varandra. Sooolen är den där stora glödande bollen ute i rymden. Moooln är de där stora, fluffiga tussarna av vattendroppar på himlen. Skuuugga är vad som sker när ett objekt blockerar en ljuskälla. Höööjd är avstånd uppåt. Omöööjlig är en sån där sak som inte kan hända. Förstååår du?
I
omöööjlig sooolneeedgång ser du sooolljus som lyyyser upp moooln underifrååån, något som också är omööööjligt på en plattjord oavsett hur mycket bedragare försöker tvinga fram falska resultat. Neeed är riktningen motsatt uuuupp. underifrååån är något som träffar något fårn uuuunder. Sooolen, den där glödande bollen, måste vara 5941 km över marken på en platt jord. Mooolnen, i just den här bilden, är reeegntunga moln på 1 km höjd. Reeegn är de där vattendropparna som faller från himlen. Om du tittar riktigt noga på bilden så ser du att molnen i horisonten täcker solen och skuggar mig medan solen fortfarande lyser upp molnen som är över mig. För att detta ska fungera på en platt jord måste solen på något sätt lyckas lysa på vissa molns översida samtidig som den lyser på andra molns undersida, moln som befinner sig på 1 km höjd medan solen befinner sig på en höjd av 5941 km. Rita ett diagram som förklarar solstrålarnas färd, om solen är platt, och presentera den här. Du har inte presenterat något alls, någonsin, medan jag har presenterat massor av bevis som jag forskat fram själv. Hur är det med prestationsförmågan?