Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Nu verkar ryssarna ha förstått att de inte kan erövra och ockupera Ukraina. Då gör de på samma sätt som vid sina övriga militära misslyckanden - de befäster sina ställningar och vägrar lämna.
Nu gäller det alltså att hålla det militära trycket uppe för att orsaka så stora ryska förluster som möjligt.
Det är ju bara det att de från början inte påstått att det var ett mål. (ang det första fetade)
Ja, jag tror också ryssarna kan få stora förluster nu i områden där de möter organiserat motstånd av "Självförsvarsgrupper".
Om ryssland skall uppnå sina teritoriella mål avgörs dock i öst där de uppenbarligen och även enligt uttalanden från dem själva har det.
Om ett krig blir flipp eller flopp (det visar lite den lättsamma inställningen till krig hos dem som väljer sådant vokabular) för några avgörs nog i slutändan mest av resultatet av det.
Hur många miljoner sovjeter dog i kriget mot Tyskland och massor av dem sköts ihjäl med ett skott i ryggen när de inte ville gå emot mördande eldgivning fort nog och ändå stoltserar de med att det var en militär "flipp" som du visst gillar att kalla det.
Ta livet av människor tycks du även ha lustfyllda känslor för. Sådant där bär mig personligen emot och de som jag känt som gjort just detta har inga lättsamma minnen att bära på.
(Jag har faktiskt känt människor som varit i hårda frontstrider och en gång för ganska länge sedan var det en MÖP-fjant som pratade om krig på Flashback och jag skrev hur löjlig han var och han inte fattade någonting. Hans namn var Skillit och sedan tror jag faktiskt jag inspirerade honom till idiotin och mördandet han sedan gjorde i Ukraina 2014. Man skall inte håna MÖPar för mycket. :-) )