2022-03-19, 08:53
Medlem
Jordgubbes avatar
Hade aldrig hört talas om märket Loro Piana, för de superrika. Putin tyckte tydligen det var lämpligt att dra på sig en jacka av det märket för 130 000 kr på stormötet härom dagen dit man bussat statsanställda. Kollar lite på klädföretagets hemsida, lyckas inte hitta jackan, men de har tex en käck keps för 4 500 kr. Frågeställning

1. Är märket bekant, är det nån särskild subgrupp?
2. Vad är grejen med stilen (jackan är förvånansvärt ful och sitter illa) och kvaliteten? Och framför allt
3. Vilken putin-effekt kan väntas på försäljningen?
Citera
2022-03-19, 09:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Fy fan vad löjligt. Kollade runt på sidan. De säljer vanliga enkla polotröjor för 10 000 kr styck.
Citera
2022-03-19, 09:31
Medlem
tegelpanna123s avatar
Reagerade på Putins tröja, tyckte den såg förjävlig ut i kragen/halsen. Den ska tydligen inte heller vara helt gratis👀
Citera
2022-03-19, 09:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
1. Är märket bekant, är det nån särskild subgrupp?

Japp. Jag har varit i deras butiker i bland annat Paris. Lyxigt ställe. Har endast köpt i affären en gång.

Citat:
2. Vad är grejen med stilen (jackan är förvånansvärt ful och sitter illa) och kvaliteten?

Jackan är nog i allmänhetens smak ganska snygg. Kvaliteten på deras produkter är enastående.

Citat:
3. Vilken putin-effekt kan väntas på försäljningen?

Jag tror att dom helst hade önskat att han inte haft en jacka från det märket på sig. Lite som när nazisten Breivik hade Lacoste på sig och dom klagade. Däremot så tror jag inte att dom gör någon grej av det som Lacoste gjorde. Deras kundsegment är inte idioter
Citera
2022-03-19, 09:51
Medlem
Jordgubbes avatar
Gissar att han också övervägde den här jackan, för namnets skull (pris en kvarts miljon).
Citera
2022-03-19, 11:50
Medlem
Eller för att dölja en skottsäker väst, det var min första tanke. Eftersom han avskedar folk runtomkring sig eftersom han är nojjig så skulle ha nog inte utsätta sig för denna situation - om det nu är sant. Han täcker även halsen. Så under alla dessa kläder så har han kanske ett lager av skottsäkra västar?
Senast redigerad av faquile781 2022-03-19 kl. 12:02.
Citera
2022-03-19, 13:49
Avslutad
Ja, märket är bekant och känt. Men mer för sina tyger (för kostymer) än konfektionskläder. De äger även Solbiati som väver tyger för kostymer. Nu tillhör de ju LVMH så det finns krav på att pumpa upp omsättningen med dyra plagg som en enkel pikétröja för €1000,-.

Men jag skulle säga att kunderna är skräddare som köper in deras tyger och kunder som vill ha en kostym sydd i Loro Piana tyg.
Citera
2022-03-19, 13:52
Medlem
Mr Coffees avatar
Inte särskilt patriotiskt att ha på sig västerländskt mode. Har de inte skräddare i Ryssland?
Citera
2022-06-01, 20:36
Medlem
Bumpar denna tråden med en fråga om det är någon som vet vilket märke rocken är ifrån som han hade på segerdagen? Tycker den var riktigt snygg. Är det också en Loro Piana? Se bild/video.

https://idsb.tmgrup.com.tr/ly/uploads/images/2022/05/09/204140.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=ZmuO01aTHyE
Citera
2022-06-05, 01:12
Medlem
Betryggande med en världsledare med stil. Han har en IWC Mark XVII på armen. Klass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in