2022-03-15, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Såg precis om honom på kanal 3, i huvudet på en mördare eller vad skiten heter. Där de bara visar svenska gärningsmän.

Edvin din blekfeta gris, hoppas du aldrig kommer ut ur fängelset. Visst, det är en sak att mörda folk som är skyldiga pengar, eller att man mördar någon som en hämnd för något, då kan man iallafall förstå, men det här jävla äcklet Edvin, ful och fet som en jävla gris, mördar två oskyldiga äldre personer på detta sätt. Det kan man aldrig förstå.
Han=bara född ond helt enk--------------alldeles för farl att släppas ut inom 40-45 år iaf ! Tjockisen=där han hör hemma !
Citera
2022-03-18, 21:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
En allt igenom ond människa.

Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag såg också det programmet på tv3 nyss. De borde fan visa de otaliga utländska mördarna med tycker man. Hoppas de skär halsen av den fula tjocka feta grisen, mongot och missfostret edvin, på samma sätt som han skar halsen av det stackars gamla oskyldiga vänliga paret, och sedan serverar honom som julskinka åt de andra intagna på fängelset.

Jag har inte satt mig in speciellt mycket i detta fall men jag såg detta program om Edvin Gyllensvaan igår kväll på TV3.

Vilken fruktansvärt vidrig människa. Efter dubbelmordet och uttag från bankomat i Borensberg kände han sig hungrig och tog sig då en bit mat. Han hade hela 47 i skostorlek. Inte vanligt med så stora fötter. Han förklarades frisk även om hade funderat på att döda så många som möjligt under ett dygn. Rena mordorgierna. Kan en sådan person vara frisk? Tydligen hade han blivit flyttad till en avd. för särskilt vårdkrävande.

Vi får hoppas att dubbelmördaren kommer att befinna sig bakom lås och bom så länge som möjligt. Helst livet ut.
Citera
2022-03-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har inte satt mig in speciellt mycket i detta fall men jag såg detta program om Edvin Gyllensvaan igår kväll på TV3.

Vilken fruktansvärt vidrig människa. Efter dubbelmordet och uttag från bankomat i Borensberg kände han sig hungrig och tog sig då en bit mat. Han hade hela 47 i skostorlek. Inte vanligt med så stora fötter. Han förklarades frisk även om hade funderat på att döda så många som möjligt under ett dygn. Rena mordorgierna. Kan en sådan person vara frisk? Tydligen hade han blivit flyttad till en avd. för särskilt vårdkrävande.

Vi får hoppas att dubbelmördaren kommer att befinna sig bakom lås och bom så länge som möjligt. Helst livet ut.
Ond eller mycket mycket sjuk kan diskuteras.
Citera
2022-03-19, 02:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Hans biomamma lär vara soctant. Och du vet väl att en av hans fostersyskon (en fostersyster) sitter i fängelse pga pedofili, hon drogade, våldtog och filmade sina egna små barn (3 och 6 år gamla, tror jag), och sålde filmerna, med sin nya pojkvän.......

Den där familjen borde granskas ordentligt!
Citera
2022-03-19, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hans biomamma lär vara soctant. Och du vet väl att en av hans fostersyskon (en fostersyster) sitter i fängelse pga pedofili, hon drogade, våldtog och filmade sina egna små barn (3 och 6 år gamla, tror jag), och sålde filmerna, med sin nya pojkvän.......

Bara det att pappan hade självmordsbrevet av Edvin i sin plånbok är bara sjukt stört.
Vilken normal föräldrar har det ens
Citera
2022-03-19, 11:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
En familj av intresse.

Citat:

Får tacka dig för dessa uppgifter.

Jag kände inte till detta tidigare men så är jag inte speciellt insatt i det här fallet med denne dubbelmördare. Känner inte till någonting gällande den här familjen men det verkar finnas en hel del mycket obehagliga och otäcka personer.
Citera
2022-03-19, 11:44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Ond eller mycket mycket sjuk kan diskuteras.

Om man är "sjuk" eller inte är en klinisk fråga. Uppfyller han inte kriterierna för någon psykiatrisk diagnos, så är han inte psykiskt sjuk.

Det som en rättspsykiatrisk undersökning ger svar på är dock huruvida han har en så pass svår psykiatrisk problematik att den förklarar själva den brottsliga handlingen.
Citera
2022-03-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om man är "sjuk" eller inte är en klinisk fråga. Uppfyller han inte kriterierna för någon psykiatrisk diagnos, så är han inte psykiskt sjuk.

Det som en rättspsykiatrisk undersökning ger svar på är dock huruvida han har en så pass svår psykiatrisk problematik att den förklarar själva den brottsliga handlingen.
Demonbesatt är ett alternativ.
Citera
2022-03-19, 18:26
Medlem
Citat:

C*rita? Hade ingen aning om att de var fostersyskon? Undrar vad som pågick i det familjehemmet om två av barnen blev monstruösa... Eller slumpen bara?
Citera
2022-03-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Så är det.
Det finns många tillstånd, inte sällan neuropsykiatriska, som i våra ögon kan kallas ondskefulla. Många av dessa individer har oftast mycket låg empati och kan gå hemma och grunna på nåt de sett på film på teve eller splatterfilmer på skumma internetsidor i åratal innan de slår till. Det liksom kokar över.
(Brukar tänka på Jack, som mördade Peter Plax, bara för att han själv ville göra det han sett på film, men just han fick dock psykvård "med särskild utskrivningsprövning"). Sen har vi ju Johan Fallenius (Fahlström?)och Edvin Gyllensvan...Båda dessa borde kanske ha hamnat på psyket i stället?

Men många av dessa faller ändå inte under den juridiska termen för allvarlig psykisk sjukdom/störning. I så fall hade minst 50% av de morddömda sitta på psyket istf i fängelse.
Senast redigerad av zilvereko 2022-03-19 kl. 18:57.
Citera
2022-03-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
I förhör (och hans livshistoria i största allmänhet) framstår han ju som lätt förståndshandikappad. Inte så att han sitter och dreglar och stirrar på testbilden på TV, men nog för att sammanhang och sociala signaler inte riktigt ska koppla i huvudet på honom.

Men mordet begicks utan tveken för att han ville döda, inte pga pengarna. Det var en liten bonus. Hade han varit normalbegåvad hade han kunnat utvecklas till sen seriemördare.

Helt klart hade han det.
Han hade stått i köket på sin arbetsplats och haft funderingar på att hugga ihjäl sin arbetskamrat med vassa kniven han stod och skar grönsaker med, men sansade sig den gången, för han fattade att han skulle åka fast direkt om han gjorde det. Så han bidade sin tid...
Senast redigerad av zilvereko 2022-03-19 kl. 18:58.
Citera
2022-07-08, 15:36
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
C*rita? Hade ingen aning om att de var fostersyskon? Undrar vad som pågick i det familjehemmet om två av barnen blev monstruösa... Eller slumpen bara?
Carita, eller Linda Karlsson som hon numera heter, hade väl sina egna problem i tonåren. Det hade nog sett annorlunda ut ifall hon inte träffat den kille som hon var med när brotten mot hennes barn begicks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in