2022-03-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det kan dom säkert, om det vore syftet. Men inte ens Putin hävdar att det är syftet, och ingen annan expert i hela övriga världen heller för den delen.
Obegripligt varför du ens lyfter fram ett sådant påtalande, då det uppenbarligen inte är en aktuell ingrediens i detta invasionskrig?
Är du pubertal?

Den typen av invasion som dock äger rum, går åt helvete för Ryssland.
Och jag tror inte dom är ett dugg intresserade att bomba Ukraina till stoft bara för att ha en självupplevd känsla av vinst.
Det är liksom inte verkligheten.

Jag tror att de hade bombat loss mycket redan om inte Ukraina systematiskt hade använt civila som mänskliga sköldar. Ryssland brukar ju annars göra som USA och bomba sönder hela skiten vid minsta motstånd.
Citera
2022-03-19, 00:34
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Kaputnik?

Amerikan förklarar Ryssland usla underhåll av sina fordon, och värdelösa däck, på ABC News.

Damage to Russian equipment raises questions about its military effectiveness

https://www.youtube.com/watch?v=iaz8RrsRKyc
Citera
2022-03-19, 00:34
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag tror att de hade bombat loss mycket redan om inte Ukraina systematiskt hade använt civila som mänskliga sköldar. Ryssland brukar ju annars göra som USA och bomba sönder hela skiten vid minsta motstånd.

Vad är källorna på civila sköldar av ukraina?
Citera
2022-03-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ryssen ÄR strax utanför Kiev. Hade du blivit lyckligare om Kiev maldes ner av artilleriet? Du kanske föredrar bombmattor över staden?

https://liveuamap.com/

Zelensky blir allt hesare i rösten när han dagligen ber och bönar ömsom stridsflygplan ömsom flygförbudszoner. Ukrainas ambassadör i Tyskland, en viss Melnyk, har förklarats "outhärdlig" av socialdemokraternas statssekreterare Bartol.

Jag tror hen skulle föredra att ryssen gick hem istället. Det är ju ett rimligare alternativ för oss icke svagbegåvade.
Citera
2022-03-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Vad är källorna på civila sköldar av ukraina?

Överallt.
Citera
2022-03-19, 00:38
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Överallt.

Ok, du tar jag gärna emot några från dig.
Citera
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Du kan säkert googla fram annat också, men finns mer och fler krig. Än att Irak eller Libyen fick betala skadestånd till offren OT då det börjar gå långt utanför topic. Frankrike i Algeriet? USA Vietnam (hade sanktioner på Vietnam i 20 år efter kriget)

Ja det går att söka fram information. Är det ett nytt koncept för dig?

Det har betalats sk. reparations i många krig och konflikter. Det lär det även göra nu.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Säg det till ukrainarna, eller bevisa det för oss.
Det har varit ryskt i 1000 år.
Människorna ser likadana ut och har samma mentalitet.
De talar samma språk. Ukrainska i västra delarna skiljer, men kan betraktas som bondryska.
Bebyggelsen ser likadan ut. Vägarna är dock klart bättre i Ryssland.
Citera
2022-03-19, 00:39
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Överallt.

Ok, då tar jag gärna emot några från dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Bra inlägg Pontec men finns många fler än de krigen du nämnde under sista 50 - 30 åren. Skadestånds frågan blir problematisk, för en hel del andra stater kan isåfall kräva att de också ersätts vid internationell domstol, hur ska den frågan handskas OT. Men vi ser hur det slutar. I Rysslands fall just för att det är Ryssland kan det nog bli så.
Tack, men ett fredsavtal är i grunden ett politiskt avtal och då Ryssland av allt att döma kommer att lida ekonomiskt, men inte invaderas, så är mig gissning att de kommer avkrävas ersättning om inte Ukraina "viker ner sig". Att dra det i domstol kommer nog inte att åstadkomma något eftersom en domstol som dömer till Ukrainas fördel kommer inte att erkännas av Ryssland
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ja bla Katyn väcker många minnen, för de som inte vet vad det var.

The Katyn massacre[a] was a series of mass executions of nearly 22,000 Polish military officers and intelligentsia carried out by the Soviet Union, specifically the NKVD ("People's Commissariat for Internal Affairs", the Soviet secret police) in April and May 1940. Though the killings also occurred in the Kalinin and Kharkiv prisons and elsewhere, the massacre is named after the Katyn Forest, where some of the mass graves were first discovered by German forces.

https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre

Jag har varit två ggr i polen som turist. Alla jag snackat politik med hatar ryssar. Jag blev förvånad först, tänkte att det måste ju vara tyskarna de är sura på. Men det är ryssen som plundrat deras land fullständigt så de fick starta om från noll. Plus ryssarnas vidriga beteenden när de röda armen stormade fram, spåren finns fortfarande kvar i 30-åriga polacker.
Citera
2022-03-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Polackerna och balterna (särskilt Litauen) är de som hatar ryssarna mest i hela Europa och förklaringen till det finns ju i historien.

Jo, men de är så hysteriska och patetiska. Sen har väl dessa folk aldrig någonsin tillfört något av värde till mänskligheten, t.o.m. mindre än negrer faktiskt som ändå är bra på musik och sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in