2022-03-18, 23:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför valde Usa att angripa Irak?

Varför valde Ryssland att angripa Ukraina?
Förstod du inte mitt svar?
Citera
2022-03-18, 23:29
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Förstod du inte mitt svar?

Svara på min fråga.

Vart är skillnaden?

Hotade Irak Usa?
Citera
2022-03-18, 23:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Varför valde Usa att angripa Irak?

Varför valde Ryssland att angripa Ukraina?
Förklara för mig varför DU försvarar putten/Ryssland?Vore intressant för tråden i stället för att dra jämförelser till andra krig som andra länder utkämpat, varför försvarar DU putten?
Citera
2022-03-18, 23:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Svara på min fråga.

Vart är skillnaden?

Hotade Irak Usa?

Snyggt med lite Whataboutism för att skifta fokus från en invasion som sker just nu.
Citera
2022-03-18, 23:51
Medlem
NeoVains avatar
Detta är en intressant karta som visar vem den verkliga aggressionen kommer ifrån.

https://twitter.com/backtolife_2022/status/1502600816473088005?
Citera
2022-03-19, 00:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Förklara för mig varför DU försvarar putten/Ryssland?Vore intressant för tråden i stället för att dra jämförelser till andra krig som andra länder utkämpat, varför försvarar DU putten?

Jag väljer att lämna dörren öppen för att Nato provocerat fram ryssens agerande.

https://youtu.be/ug2468hDl6E
Citera
2022-03-19, 00:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Snyggt med lite Whataboutism för att skifta fokus från en invasion som sker just nu.

Vi måste väll ha en måttstock?

Edit: eller kör vi bara på känslor nu för tiden?
Citera
2022-03-19, 00:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vi måste väll ha en måttstock?

Edit: eller kör vi bara på känslor nu för tiden?

Whataboutism är väl just ett känslosvar? Hålla sig till ämnet och fakta känns som motsatsen.
Citera
2022-03-19, 00:09
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Glöm inte heller att det svenska "försvaret" även är HBTQ-certifierat och fullt med transvestiter...

Hade det blivit som Miljöpartiet ville för ett par år sedan så hade även alla vapen plockats bort och ersatts av "dialog" och "förståelse" (helt seriös).

Du sa sanningen. I Usa Ryssland Ukraina växer väl ungarna upp med ett vapen. Här får vi lära oss att:

-Alla får vara med
-Oavsett kön
-Lång , tjock kort smal snygg eller ful gay eller ej.

-mörk eller vit.

Man får inte skrika mobba eller hata någon inte okej.
Kan tänka mig att det är nog mycket osagt bakom detta. Jämför det med kanske det här ifrån en ishockey omklädningsrummet miljön. Mycket att de alltid var nån som blev mobbad. Kissad på i duschen eller annat sexuellt som nån blivit utsatt för vad vet jag. Kanske kass jämförelse med.
Tänk i dag i lumpen
-Jag e vegan!
-Jag vill inte sova med killar/tjejer
-Jag mår dåligt

Hahaha hbtq försvaret

Ska inte säga för mycket men känns som att det spårat ut totalt.

-
Citera
2022-03-19, 00:10
Medlem
De allra flesta ser vad som hänt. Ryssland har invaderat Ukraina, helt utan legitimt skäl. Ryssarna bombar och skjuter på civila mål, inklusive oskyldiga barn.
Det finns inget att analysera här. Ryssland är en aggressiv angripare som invaderar och mördar folket i ett grannland. Någon ytterligare analys behövs inte.
Hela världen har tagit avstånd från skurkstaten Ryssland. Ingen vill ha med dem att göra.
Som tur är kan vi säga som det är. Om man råkar vara ryss och säger som det är så blir man sannolikt spöad av ryss-polisen och riskerar 15 år i fängelse.
Citera
2022-03-19, 00:12
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Svara på min fråga.

Vart är skillnaden?

Hotade Irak Usa?

Irak hade Weapons of Mass Destruction. Så det var helt rätt att vi bombade detta ökenfolk tillbaka till stenåldern.
Citera
2022-03-19, 00:55
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Jag har vaccinerat mig. Tror att NATO har blandat i något i vaccinet för nu hatar jag ryssar.

Såg häromdagen att Elvis Presley också lever - någon Trump-anhängare sa det på hans nya twitter site - Truth Social. Som fullvaccinerad inser jag nu att jag levt i förnekelse - allt är precis tvärtom.

Skönt att hitta likasinnade här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in