2022-03-18, 23:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ryssland har ju brallorna rejält nere vid anklarna. Och kalsongerna är otvättade och fulla med hål.
Den Putinska impotensen är blottad och det är skrattretande att tala om en Rysk invasion av NATO-land. Det enda hot som man har kvar är kärnvapenarsenalen.

Tyvärr så räcker den också... utan den skulle Ryssland vara ett större skämt än d redan är.
Citera
2022-03-18, 23:55
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Lavrov får väl ställa sig på gatan och demonstrera om han inte vill tillåta det.

EU skiter i vad Ryssland inte tillåter, vilket är helt rätt.
Just EU är rätt irrelevant i militära sammanhang. Polska MiG-29 blev en het potatis som inte ens Pentagon ville veta av. Därför tror jag att även historien med slovakiska S-300 möts av samma öde.
Citera
2022-03-18, 23:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Nej, deras "allierade" är det.

Då kanske du skall diskutera det i andra trådar.

Dessutom har Ukraina många olika allierade.

Nu skall vi med din logik ta en titt på Rysslands allierade. Det är länder som Nordkorea.

Hur påverkar nordkoreanska svältläger vad som händer på plats i Ukraina?

Och tycker du det är rätt eller fel att dra upp vad som har hänt i andra länder och med andra aktörer?
Citera
2022-03-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Krigsskadestånd är väl enkelt löst väst sitter ju på halva Rysslands reserv. Är bara att dela ut den till Ukraina för återuppbyggnad

Det var inte innebörden i det jag ville få fram.
Citera
2022-03-18, 23:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Med 1,4 miljarder människor så kan man klara sig rätt bra internt

USA gnäller över att Kina importerar för lite jämfört med hur mycket USA importerar😂

Fundera på den en stund

Hur tänker du nu? Menar du att kineserna lever mikrochips? Kineserna köper jordbruksland runt halva jordklotet. De kan förstås inte föda sin egen befolkning.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Skön direktträff så tornet gjorde en resa på en t72.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1504947960345505800?t=dVBbC4AoFacfeGLLk19Vvw&s=19
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Det gör inte jag heller. Ukrainarna dödar många barn och föräldrar också.
Tycker bara att allt är fruktansvärt onödigt.

Men det är väl så vi är skapta, det är sen gammalt och går aldrig ur.
Hur gick det?

Kunde du inte komma med något exempel som tyder på att den Ukrainska armén dödar föräldrar och barn?

Citat:
Men, då har inläggen försvunnit. Jag fick dåligt samvete och skulle erkänna att jag trollade om nr15 på listan.
Mod kan ta bort detta också. Ska skärpa mig
När ska du börja skärpa dig och sluta trolla?

Du ska dock ha en eloge för att du är öppen om att du trollar.
Citera
2022-03-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Instämmer. Ukrainaren skjuter lika mycket på civilbefolkningen i pro-ryska städer som ryssarna gör.
Deras krigsmoral är inte ett dugg bättre än ryssarna om inte värre.

Nu tror jag att du är ute och cyklar riktigt ordentligt, det verkar ju faktiskt så som att Ukrainarna är betydligt mer motiverade, disciplinerade samt taktiskt helt överlägsna ryssarna. Dom försvarar sig mot ryssarna och är totalt ointresserade av att slösa ammunition på civila till skillnad mot ryssarna som ser faror och fiender överallt från överbefälhavaren ner till lägsta soldat.
Citera
2022-03-18, 23:58
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jag brukar inte sätta barnamördaren Puttin i plural, men det är kanske en smaksak. Puttler har attackerat och invaderat ett demokratiskt grannland utan någon som helst grund, det går bara att räkna till EN maktkåt gubbe här. Minst 816 civila har dödats enligt FN (det är vad som bekräftats, men de befarar att det är betydligt fler). Tusentals ryska värnpliktiga har strukit med och säkerligen också flera tusen ukrainska soldater. Generellt lider den som attackerar större förluster än försvararen.

Ja, det är förjävligt.

Jag försöker förstå varför folk står bakom detta, och jag landar i att de är är matade med passande information helt enkelt.
Inte konstigare än att vissa av oss inte tog avstånd från de senaste USA:ledda invasionerna.
Citera
2022-03-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Håller med dig, men han leker med elden när han avfyrar en missil väldigt nära Polen.

Mycket som kan gå fel utav ett misstag.

Om det är några som verkligen leker med elden så är det de plattskallade polackerna. Varje dag kommer de med nya sinnessjuka utspel känns det som. Ena dagen Mig-flygplan, andra dagen no-fly zone, tredje dagen fredsbevarande styrkor från NATO. De vill verkligen ha krig med husse i ryggen. Synd att Hitler inte tog itu med dem ordentligt när det begav sig.
Citera
2022-03-18, 23:59
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
De var involverad i Coronavirus labbet i Kina oxå. Därför ville de inte bråka med Kina så mycket om det.
Det var internationell sponsrad labb.

Labbteorin i den här fadäsen kan du släppa. Förstår man inte vilket tafatt försök till efterhandskonstruktion det är så bör man nog logga ut och fundera lite.

Alla normala länder har biolabb och forskar på en rad virus och vacciner.
Citera
2022-03-19, 00:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ja, det är förjävligt.

Jag försöker förstå varför folk står bakom detta, och jag landar i att de är är matade med passande information helt enkelt.
Inte konstigare än att vissa av oss inte tog avstånd från de senaste USA:ledda invasionerna.
Stå bakom vad? Att försvara sitt land eller att angripa ett grannland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in