2022-03-17, 10:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcallmepelin
Vadå, vad spelar det för roll vad någon annan Vill göra med sin kropp?

Jag ska göra och gör skönhetsingrepp hela tiden.
Jag tycker att jag är vacker både insidan och utsidan.

Men jag brukar skämta att jag är ful och pratar gärna om konstiga saker när jag träffar folk.

Så klart är det jättetråkigt om tjejerna du träffar mår dåligt över dem själva. Men lägg inte värdering i vad andra önskar göra med sin kropp.

Jag brukar skoja att jag har stor näsa o ska operera den- för jag har självdistans.
Folk tror att jag är osäker och missförstår mig. Men jag bara babblar skit. En dag kanske jag opererar min näsa- kanske inte- det kvittar liksom egentligen.

Vi lever ju så länge idag så vad spelar det för roll om en del är fåfänga eller inte.
En dag kanske vi har möjlighet att byta skins som man talar om.

Sen får du väl peppa dina damer att acceptera sig själva.

skönhetsnormen är ju just plastik-utseende men det har det ju alltid varit. Natacha Peyre & Kardashian, osv har ju alltid varit ”målet” för så många just för att män älskar tjejer som ser välbevarade ut.

Men endel män missar detta kravet kvinnor fått- från män- o skambelägger kvinnor för att de inte ser sitt värde, utanför det stereotypiska kravet på utseende, som män skapat.

Det handlar till största delen om mäns generella efterfrågan tyvärr.

Sorry för oklar text. Är så trött.
Fast dom ser ju inte välbevarade ut. En välbevarad person ser bra ut för sin ålder, inte som ett ruckel med ett nytt lager färg.
Citera
2022-03-17, 10:57
Medlem
Incendios avatar
Jag. Aldrig någonsin. Häri räknar jag in fillers och annat fult trams. Inte ens lösögonfransar. Jag sminkar mig ytterst sällan och har aldrig färgat håret heller(trots att jag gillade färgen jag hade som barn och tonåring mer än den mörkare nyans mitt hår fått). Jag tycker att det är förfärligt hur normaliserat ingrepp har blivit. Till och med vissa av dotterns(tio år) kompisar pratar om att de vill "fixa läpparna"(så att de ser ut som om de blivit bistuckna....) och Bianca Ingrosso är deras största idol.... Arma barn. Min unge vet inte ens vem Bianca är.
Citera
2022-03-17, 10:58
Medlem
Incendios avatar
En annan intressant grej är att jag tycker att alla dessa ingrepp bara får människan att se äldre och sliten ut m. Till och med 20-åringar som har sprutat in både det ena och andra i ansiktet ser ut som om de är 55 och försöker dölja det. Kontraproduktivt alltså.
Citera
2022-03-17, 11:04
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast dom ser ju inte välbevarade ut. En välbevarad person ser bra ut för sin ålder, inte som ett ruckel med ett nytt lager färg.

Så elena Belle ser inte välbevarad ut?

https://foodforfika.wordpress.com/2020/03/19/har-elena-belle-perrys-ensamratt-till-sin-egen-historia/amp/

Hon är otroligt vacker och har opererat allt plus botox och fillers. Killar älskar fixade tjejer.
Citera
2022-03-17, 11:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

https://foodforfika.wordpress.com/2020/03/19/har-elena-belle-perrys-ensamratt-till-sin-egen-historia/amp/

Hon är otroligt vacker och har opererat allt plus botox och fillers. Killar älskar fixade tjejer.
Nej, hon ser väldigt opererad ut.

Däremot så gillar vi kvinnor som faktiskt ser ut ungefär så fast av naturen. Vi gillar också kvinnor som förstår att dom inte är 20 när dom börjar pusha 40. Det är ni kvinnor som gillar Barbie-dockor.

Vad vi kan tänka oss att stoppa kuken i, är långtifrån samma sak som vi älskar.
Citera
2022-03-17, 11:19
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Skojar du? Hon det ut som en nedtrampad plastsandal på Böda Campings "mogna afton".
Citera
2022-03-17, 11:46
Medlem
Jag är tjej i tjugoårsåldern och har aldrig varken gjort eller haft tankarna på att göra skönhetsingrepp. Många i min bekantskapskrets sminkar sig kraftigt och så, och många är väl i någon mån missnöjda med sitt utseende tyvärr. Men jag vet väldigt få som gjort någon operation och det ämnet kommer upp väldigt sällan. Så jag känner inte igen mig att det skulle vara vanligt. Men det beror såklart på i vilka kretsar man rör sig.
Om man konstant träffar tjejer man sedan inte trivs med kanske man ska fundera på vart man träffar dessa tjejer, vilken typ man dras till och om det finns varningstecken att leta efter lite tidigare.

Jag ser ut som jag gör och det är inte mer med det. Jag kan absolut ha dagar där jag av någon anledning är väldigt missnöjd men jag skulle aldrig gå runt och tjata om att jag är ful. Tjat är otrevligt i allmänhet och jag undviker det även för att jag faktiskt hatar att få svaret "du är så fin så". Jag får väl tycka vad jag vill om min egen kropp, och känner jag mig ful just då är det så. Det måste inte alltid vara ett fiskande efter en komplimang.
Citera
2022-03-17, 11:47
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag är ung kvinna och aldrig velat skönhetsoperera mig. 🤷‍♀️
Verkar dock, tyvärr, vara rätt ensam om det.

bra hoppas du aldrig gör heller, finns inget vidrigare än sönderopererade plast tjejer från topp till tå.. usch.. hur kan man tycka sånt är vackert? men alla tjejer idag sitter på instagram där är ju alla tjejer precis likadana i utseende och allt.. vilken värld växa upp idag man lär sig redan tidiga år att man inte duger ständig press att man måste se så bra ut som möjligt osv.... värdelös utveckling
Citera
2022-03-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
förtillfället stör jag mig extra på dem som rakar ögonbrynen och tatuerar dit ett par svarta streck,
ser vidrigt ut !!
Ja dom. Ser ut som. Clowner
Citera
2022-03-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFlashbackMor
Jag har haft 11 förhållanden. Alla har tagit slut på grund av det konstanta tjatet om "jag är så ful" "Jag vill göra (insert valfritt ingrepp). Jag hade en rätt så dåligt självbild. Men när jag har träffat så många störda individer. SOM ALDRIG HÅLLER KÄFTEN OM ATT DE ÄR SÅ FULA OCH MÅSTE GÖRA NÅGOT INGREPP. Så insåg jag hur jävla irriterande det är att höra det. Det var då jag börja tycka att jag faktiskt ser rätt så bra ut. När jag gjorde det så började andra också säga att jag ser bra ut. Jag har fan alltid varit rätt så stilig

Jag hörde att om jag sänkte kraven så skulle jag få mer tjejer! Det fick jag, men detta problem är något universiellt. SNÄLLA jag står inte ut längre! Är det så här kvinnor har blivit evolutionärt programerade. Varför detta meningslösa tjatter. Jag vill ha någon, VEM SOM HELST! Bara de inte vill göra en skönhetsoperation. Hur mycket får man egentligen lov att bry sig om vad andra tycker. Det är på gräsen till schizofreni eller psykos.

Kan det vara så att du kanske inte är så bra på att bekräfta/ge komplimanger i dina förhållanden, om elva har tagit slut pga tjejerna säger att de är fula? Men kan ju också kanske vara så att du dras till tjejer med dåligt självförtroende?
Citera
2022-03-18, 20:42
Medlem
Klart som fan att majoritet av brudar är sjukt fixerade om sitt utseende. Även dem som leker speciella och ”vägrar” skönhetsoperationer men innerst inne önskar fixa en eller fler grejer. Ni kvinnor som säger annat, ljuger!!

Man blir konstant påmind i detta jävla samhälle hur mycket ens kvinna värde bygger på ens utseende. Spela roll om du har en personlighet eller försöker göra vettiga saker. Livet blir enklare om man är vacker och det finns inget sorgligare att man inte ens kan definieras som söt.

Och klart som fan att ni män ska klaga och tycka synd om er själva för nu utsett för som ni kallar för ”tjat”. Ryck upp dig och ge komplimanger till din brud. Lite kan göra mycket om man gör det på rätt och ärligt sätt. Det är värre att vara en ful kvinna än ful kille. Ni grabbar behöver bara lyfta lite.

Är kvinna för i övrigt om någon undrar
Citera
2022-03-18, 21:05
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vänta bara. "jag är så ful" följs så småningom av "jag är så fet", "jag är så gammal", "jag är så trött" och "jag har så ont". Hittar du en kvinna som inte är besatt av hur hon känner sig, så ring mig.

Meningen är förstås att du ska säga att hon är fin som hon är.
Jag är en kvinna som inte alls bryr mig om hur andra uppfattar mig. Jag älskar att träna och äter nyttigt och gillar naturlig skönhet. Håller med med att många ser tom likadana ut nu förtiden.vi behöver fina naturliga influenser istället för alla de opererade som de unga följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in