2022-03-18, 19:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
NATO har haft personal stationerade i Ukraina sedan 2014. Så det är väl en tolkningsfråga.

Nja, det va knappast vad NurseRatched avsåg. Jag är bekant med signaturens anfallsstrategier, varför gropen rundades.
Citera
2022-03-18, 19:33
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ni som är putta på Putin här får i ett familjärt inslag av karln:
https://www.youtube.com/watch?v=EjU8Fg3NFmo

Han är en intelligent man. På ryskt vis är det lite annorlunda buttra frågor som ställs. Svaren Putin ger visar på en intelligent man där ni kan lära er något.

Utifrån kriget indikerar det att Putins styrkor vinner, även om desinformationen är stark. Om Nato med USA inte bryter in så är kriget avgjort inom april eller maj månads slut.

Klart att gubben är klipsk. KGB hade naturligtvis hård sållning i vilka som kunde komma på fråga för att bli spionofficer. Dessutom pratar han ju flera språk, är duktig på piano och massa andra indikationer som tyder på att han är jävla smartskaft och förmodligen fått högre poäng på ett klassiskt iq-test än alla oss som skriver i den här tråden.

Men…

Även smarta personer kan inte hålla koll på allt. Självklart kan inte Putin förväntas styra försvarsdepartementet på detaljnivå och Ryssland är kroniskt korrupt och inte särskilt transparent vilket gör att han även smarta personer kan ha en orealistisk bild invasionens förutsättningar.

De som ylar om att han är galen tror jag mest är lata. Bekvämare att avfärda någon som ett psykfall än att faktiskt försöka förstå varför folk agerar som det gör.
Citera
2022-03-18, 19:36
Avslutad
Citat:
Ni som är putta på Putin här får ni ett familjärt inslag av karln:

Han är en intelligent man. På ryskt vis är det lite annorlunda buttra frågor som ställs. Svaren Putin ger visar på en intelligent man där ni kan lära er något.

Utifrån kriget indikerar det att Putins stridande styrkor vinner, även om desinformationen är stark. Om Nato med USA inte bryter in så är kriget avgjort inom april eller maj månads slut, till Rysslands fördel.

Säkert jättetrevlig prick Putin.

Men alldeles för dålig för att bedriva världskrig. Hitler höll ju iallafall igång 5-6 år utan problem, men Putins arme har kraschat efter tre veckor! Ynka 3 veckor!!!
Citera
2022-03-18, 19:37
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Sitter du åter igen och försöker få mina ord som om funna ur en flaska?Lite till av de anklagelserna och jag måhända använda samma verktyg som du,ok.Helt otroligt att tu tar dig rättigheten din jävla stackare.Akta dig för vad du spottar ur dig från och med nu ok(anmäl gärna mitt inlägg ja,Så skall jag bjuda dig på en riktig dram)

Återigen? Nej då ser du nog dubbelt. Du svarade tre gånger på ett och samma inlägg, så jag buntade ihop dem. Blev det förvirrande? Lägg ner nu, det är en dag imorgon också.
Citera
2022-03-18, 19:37
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ni som är putta på Putin här får ni ett familjärt inslag av karln:

Utifrån kriget indikerar det att Putins stridande styrkor vinner, även om desinformationen är stark. Om Nato med USA inte bryter in så är kriget avgjort inom april eller maj månads slut, till Rysslands fördel.

NATO har redan gått in i form av mängder av nya moderna vapen som är på väg. Detta krig kommer bli betydligt mer långdragit. Ryssarna går framåt men kontrollerar fortfarande inga stora städer.
Citera
2022-03-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Sovjet drog sig ur, därför blev det inte WW3. USA och Kennedy var beredda löpa linan ut. Precis som Putin i Ukraina, han kommer inte acceptera NATO kärnvapen placerade precis vid ryska gränsen som USA´s marionett Zelensky ville med sitt NATO medlemskap.
Nej.
Desinformation

Källa?
Citera
2022-03-18, 19:38
Medlem
rotesaus avatar
Kharkiv håller stadigt linjen, trots tre veckor hårda ryska attacker.
Staden har beskjutits i stor omfattning:
https://www.bbc.com/news/av/world-60786964
Citat:
"They're chickens," say the Ukrainian troops in Kharkiv
Citera
2022-03-18, 19:39
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Glöm inte även sydamerika. Finns även länder där som inte har "portförbjudit" rysk olja. Då har man Kina, Indien och länder i sydamerika....

Embargot kommer inte att hålla, som jag ser det.
Tyvärr har usa mycket dåligt rykte i hela amerika förutom möjligen Kanada.

Kina behöver vi erkänna som en framtida fiende redan nu precis som vi borde gjort med Ryssland efter Putins äventyr i Tjetjenien.

Kina och Nordkorea är som ler och långhalm och deras kärnvapen har bara ett syfte.

Eftersom Ryssland visar sig så svaga kan Ukraina uppehålla dem i åratal, detta ger oss tid att planera angrepp mot Beijing, vilket ju är oundvikligt inom en tjugoårsperiod. Då kommer vi även ha Kinas samtliga grannländer med oss.
Ett problem nu är ifall Indien börjar närma sig Kina militärt men jag tror nog muslimerna kan hålla Indien sysselsatta.

Det viktiga nu är att minimera all handel med Kina och Indien så de inte tjänar för mycket på att stötta Putin.
Citera
2022-03-18, 19:40
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vad har han sakfel i då? Jag har personligen noll empati för Ryssland men det styr ju inte hur världen fungerar ..

Det är knappast något jag orkar förklara för dig här utan det får du fråga västvärldens samlade experter på utrikespolitik om. Skulle förvåna mig om du lyckas hitta en enda som håller med honom.

Det finns ju hur mycket som helst i ämnet på internet. Men om du vill ha en lättfattad och relativt kort förklaring bakom Rysslands motiv att de så desperat vill behålla kontrollen över Ukraina så kan jag rekommendera den här filmen.

https://youtu.be/If61baWF4GE
Citera
2022-03-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Även Kina köper till underpris just nu då i princip hela västvärlden slutat köpa rysk olja. För Ryssland är det väl dock en rätt dålig affär då de tidigare kunde sälja till marknadspris.
Rysk oljeproduktion lär ha minskat från 7,5 milj fat/dag till 4,5 milj fat/dag.
Detta trots att inga sanktioner mot olja finns inom EU. Det är vad jag vet bara UK och USA som bannlyst import av Rysk olja.

Ingen inom EU vill köpa olja från ett land som bombar bebisar på sjukhus.
Tydligen funkar det i Indien och Kina.
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Kineserna lär väl iofs utnyttja ryssarnas situation till max och köpa upp allt de kan nu när värdet av de största ryska bolagen i det närmsta har utraderats.
Priset per fat lär sjunka ju längre tiden med sanktioner går.
Citera
2022-03-18, 19:42
Medlem
SS70s avatar
Nu har ryssen skjutit sig själv i foten (bokstavligt talat)
https://nypost.com/2022/03/18/russian-troops-reportedly-shooting-themselves-in-the-legs-to-avoid-fighting/
Citera
2022-03-18, 19:44
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Återigen? Nej då ser du nog dubbelt. Du svarade tre gånger på ett och samma inlägg, så jag buntade ihop dem. Blev det förvirrande? Lägg ner nu, det är en dag imorgon också.
Mitt svar var endast ett...och det var gällande hur kite du visste on ubåtar och deras bestyckning.Om det var tre svar i ett så måhända att du tog det lite väl personligt mr.Men självklart måste vi som faktiskt vet lite mer reagera när kisar som du sitter och spottar ur dig saker som om de vore kulminerande fakta.Oavsett vilket håll faktan är riktad.Sov gott du själv förövrigt...här är det fortfarande dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in