2022-03-18, 18:47
Medlem
Psykonaut-s avatar
Viken anser ni är den bästa streamingtjänsten för film och serier, som vi svenskar kan titta på?
Ni vet Netflix, HBO etc. Det finns inget tråd tidigare i ämnet.

Jag har inte ännu hittat en favorit och har hittills prövat Netflix, HBO Max, Cmore och Prime via både abonnemang samt gratis prövotider. (Sport är för smalt, vi hoppar det som argument).

HBO Max kostar 44:- per månad, så den hänger på som mitt grundutbud. Alla de B-filmer som släpps till en kanal i paket, kommer även på de flesta andra streamingtjänster samtidigt. Då är vi nere på rena tv-serier som är nya utanför HBO Max då dom är lite som en "gratis"-kanal i mitt tycke.
Att slänga kanske 199:- på en tjänst ställer högre krav än vad jag gör på just HBO Max, av den anledningen.

Det är såklart individuellt vad man gillar, men motivera ert val av favorit, så kan man förhoppningsvis skaffa sig en egen, då man säkert har missat många bra serier av att förkastat dem bara av att läst handlingen, men som man ändå hade gillat om man gav dem en chans då man tillhör samma målgrupp
som gillar serie "A", därmed så bör man även gilla serie "B" som det finns många bra av på kanal "X"

Om ni måste välja, vi säger max två, vilken eller vilka hade ni då valt om vi var tvungna?

Ordet är fritt.

En liten guide som en sajt gjort om kanalerna.
https://m3.idg.se/2.1022/1.588928/streama-film-och-tv-serier
Citera
2022-03-18, 18:51
Medlem
Netflix har ett bra och brett utbud. Jag gillar flera av deras serier.
Jag har inte haft HboMax jättelänge men de verkar ha bra utbud och rätt så bra filmer. Däremot är det den som krånglar mest på vår AppleTV.
Citera
2022-03-18, 18:51
Bannlyst
Har Netflix viaplay och cmore betalar väl ca 150kr styck men bara Netflix som har någorlunda bra utbud
Citera
2022-03-18, 18:59
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ska jag nöja mig med två blir valet enkelt, hbomax oxh disney+. Om och hur det blir med discovery+ sls ihop med hbo max så blir det guld, då har jag allt jag kan kolla på.
Citera
2022-03-18, 19:06
Medlem
Psykonaut-s avatar
Själv så rankar jag Netflix lågt, okej det finns bra serier, men när de är färdigtittade så måste man vänta kanske två år tills nästa säsong börjar igen. Under tiden så, enligt mig så klart, så tittar jag aldrig på Netflix. Samma "nya" filmer som på HBO Max och Amazon Prime, som köper in dem samtidigt i paket från Hollywood.
"Better Call Saul" är årets höjdpunkt, sedan inget mer egentligen om man redan sett klassikerna, tex Trailer Park Boys och Breaking Bad. Snarkos Mexico somnar man av....

"Snowpiercer" är nog det sämsta som jag sett på länge, för många "plot holes" för att man ska kunna se på den utan skämskudden nära till hands...
Citera
2022-03-18, 21:01
Medlem
Hackergirls avatar
Jag vill gärna säga Disney+, jag är tjej och gillar serier som "Desperate Houseviwes", Devious Maids", "Mistresses" mfl, och alla dessa finns under "Star ", så detta var inte ett svårt val, alls 🙂
Citera
2022-03-18, 21:20
Medlem
kl4sseKocks avatar
Viaplay och Cmore har ett bra utbud som tilltalar mig med dokumentär och kriminalare.
Citera
2022-03-18, 22:14
Medlem
Jag är ju kille och älskar tidernas bästa Cartoon Network-serie PowerPuffPinglorna, och dom finns ju på HBOMax, men bara nya serien, inte gamla, så det är ju dumt med HBOMax.

Fast sen, kanske för att jag är kille, så älskar jag ju tidernas bästa dramaserie Little House on The Prairie, och den finns ju på Viaplay, som även har tidernas bästa romantiska kostymdrama North & South med Patrick Swayze, som både dansar och road house'ar sig igenom alla motgångar, fast Viaplay har ju ingen engelsk textning så det är ju dumt.

Sen, förmodligen för att jag är kille och 20% coolare än alla tjejer, så älskar jag ju tidernas bästa ponnyserie My Little Pony Friendship is Magic, och den finns ju på Netflix, men dom har inte alla säsongerna just nu, det är ju dumt.

Nu kom jag på att antagligen för att jag är kille så älskar jag ju gamla serien Decoy med Beverly Garland, med första kvinnliga huvudrollen i en polisserie någonsin(årtionden innan andra favoriter som Cagney & Lacey), och den finns ju på Prime Video, men den tjänsten kan man ju inte skaffa utan att få gratis expresshemkörning på alla Amazon's varor på köpet, det är ju dumt.

Faktiskt, rimligtvis för att jag är kille, så älskar jag ju även legendariska The Golden Girls och Miss Piggy i The Muppet Show, och dom finns ju på Disney+, men den tjänsten har ju å andra sidan censurerat en av historiens bästa repliker någonsin av en kvinnlig karaktär(som får Clintans -Go Ahead, make my day att framstå som tramsig) i Adventures In Babysitting, och det är ju dumt. Censur är inget man ska upppmuntra.

Som kille så älskar jag även girl power-favoriten Biet Maya som finns på CMore, fast dom har ju bara dubbningen, det är dumt. Lika slappt som Willy.

Som macho kille så är ju Ice Road Truckers med Lisa Kelly ett måste och den finns ju på ViaFree, men den tjänsten finns ju inte utan reklam, och det är dumt.

Som kille så älskar man ju roliga tjejer som kan köra pansarvagn och kriga, så Girls Und Panzer på Crunchyroll är ett måste, men den tjänsten saknar svensk text på den japanska dialogen i många av titlarna, det är dumt.

Som kille är det svårt det där att välja rätt streamingtjänst.

Skulle man leva i någon alternativ verklighet där man måste göra ett sånt onödigt val, så skulle det bli Netflix pga deras stora klassikerutbud med 500+ italienska/franska/brittiska filmer från 1920-80talet. Det hade varit värt 10kr/mån.
Citera
2022-03-18, 22:22
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Viaplay och Cmore har ett bra utbud som tilltalar mig med dokumentär och kriminalare.
Gjorde prova på hos Viasat, 2 veckor.
Sökte på en film som jag blev sugen på.
Den fanns, vilket är positivt, men kostar 39:- för att se på fast man är abonnent pris a 129:-
https://viaplay.se/store/robocop-1987

Det är inte så hoppas jag?
Citera
2022-03-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Viken anser ni är den bästa streamingtjänsten för film och serier, som vi svenskar kan titta på?
Helt klart SVTPlay eftersom bara svenskar kan titta på den. Dom andra kan ju vem som helst titta på, då känns det inte lika exklusivt.

Citat:
Det finns inget tråd tidigare i ämnet.
Är du säker på det? Hur sökte du? Sökte du i rätt forum? Det första som hände med din tråd var ju att den blev flyttad.

Citat:
Jag har inte ännu hittat en favorit..
Varför är det viktigt för dig att få en favorit? Tror du att du inte kommer sakna något från dom andra tjänsterna om du lyckas intala dig själv att du har en favorit?
Citat:
HBO Max kostar 44:- per månad, så den hänger på som mitt grundutbud.
Fast Netflix kan ju kosta 20kr/mån, Viaplay kan bli gratis i 12 månader, och Disney+ kan ju bli billigare än Netflix, så hur menar du att dina oekonomiska val är relevanta för frågeställningen?

Citat:
Alla de B-filmer som släpps till en kanal i paket, kommer även på de flesta andra streamingtjänster samtidigt.
Jasså? Samma B-filmer som släpps till en kanal i paket(vilken kanal? vilket paket?) finns hos dom flesta streamingtjänster samtidigt? Hur menar du då? Vet du det?

Citat:
Då är vi nere på rena tv-serier som är nya utanför HBO Max då dom är lite som en "gratis"-kanal i mitt tycke.
Så folk ska hjälpa dig hitta en favorittjänst för TV-serier, men räkna bort HBOMax eftersom du tycker den är gratis, trots att alla andra tjänster kan vara billigare?
Citat:
Att slänga kanske 199:- på en tjänst ställer högre krav än vad jag gör på just HBO Max, av den anledningen.
Finns det streamingtjänster för film- och TV-serier som kostar 199kr/mån? Kan du ge exempel, så vi förstår hur du tänker?

Citat:
Det är såklart individuellt vad man gillar, men motivera ert val av favorit, så kan man förhoppningsvis skaffa sig en egen, då man säkert har missat många bra serier av att förkastat dem bara av att läst handlingen, men som man ändå hade gillat om man gav dem en chans då man tillhör samma målgrupp som gillar serie "A", därmed så bör man även gilla serie "B" som det finns många bra av på kanal "X"
Det är lite synd att du framstår som gravt förvirrad, och tillika ett troll som vill starta dumma trådar med hjärndöda trådstarter, det gör det svårt att ta din existens och dina funderingar på allvar.

Citat:
Om ni måste välja, vi säger max två, vilken eller vilka hade ni då valt om vi var tvungna?
Jag hade valt den tjänsten som hade en bra dokumentär som lär forummoderatorer och forumanvändare hur man ser igenom trolltrådar skapade av ett helt annat skäl än vad trollet försöker ge sken av med sitt hjärndöda svammel. Utbildning och sunt förnuft är viktigt.

Citat:
En liten guide som en sajt gjort om kanalerna.
https://m3.idg.se/2.1022/1.588928/streama-film-och-tv-serier
Hur lyckades du söka fram den guiden? Den guiden gav dig inte svar på dina egna frågor? Om inte, varför länkar du den då åt andra? Den måste ju vara värdelös?

Citat:
Gjorde prova på hos Viasat, 2 veckor.
Sökte på en film som jag blev sugen på.
Den fanns, vilket är positivt, men kostar 39:- för att se på fast man är abonnent pris a 129:-
https://viaplay.se/store/robocop-1987

Det är inte så hoppas jag?
Jo, så är det, hyrfilmer som kostar 39kr kostar så mycket som dom kostar i tjänster som blandar hyrutbud med prenumerationsutbud. Detta framgår i den guiden du länkade, förstod du inte det du läste?

Du kanske kan hålla dig till den mest exklusiva tjänsten, SVTPlay, så slipper du förvirra dig själv och andra med dina obegripliga funderingar? Den kostar oftast mindre än HBOMax, så du kan se på den som ditt grundutbud, och den har massa bra utbildningsprogram som ämnar hjälpa dom som har språkliga och intellektuella problem.
Citera
2022-03-19, 13:10
Bannlyst
Nån som testat TriArt, Mubi, Paramount eller Draken?
Citera
2023-01-05, 06:38
Bannlyst
Jag varvar mellan Netflix, Disney + och Amazon Prime. Har testat HBO MAX också.

Disney + är definitivt den bästa om man gillar serier/tecknat som jag gör. Där finns Family Guy, The Simpsons, Futurama , det enda som saknas är South Park tyvärr.

Finns många goa gamla serier där också såsom Scrubs, HIMYM, My Name Is Earl osv.

Så Disney+ är nog den bästa enligt mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in