Citat:
Ursprungligen postat av
BritneySpearsLove
Du påstår
Att jorden är rund
Dina bevis för detta har inte varit övertygande hittills.
Man tycker att det borde finnas uppenbara enkla bevis för detta.
Om du tycker plattisarnas motbevis är övertygande kan du titta på följande:
Solen går ner bakom horisonten utan att bli mindre i storlek, och båtar försvinner bakom horisonten med botten först.
För att acceptera påståendet från plattisarna måste du svälja ett par kameler:
1. Använd bara en kraftfull zoom så får du båtarna framåt igen. Varför man inte får solen inn på samma sätt har de svårt att förklara. Detta var den vanliga förklaringen för ett par år sedan, men så småningom tyckte de som styr flatjordrörelsen att det var för dumt även för dem. Det är bara att försöka själv. Men det är klart, om du tycker att det är ett bra motargument, då måste vi bara acceptera det.
2. Solen och båtarna försvinner på grund av perspektiv. Nu är det så att perspektivet inte fungerar så, men alla plattisae är övertygade om att det är ett bra motbevis. Jag vet inte hur mycket du kan om perspektiv, det behöver inte vara särskilt detaljerat, men om du accepterar den förklaringen så tror jag att du kanske behöver förklara varför du tycker att den är övertygande.
För att jorden ska vara platt finns det en sak som är så logisk att man bara måste acceptera det, och det är att avstånden söder om ekvatorn MÅSTE vara större på en platt än på en rund jord. Varför? Ja, titta bara på en platt jordkarta. Det finns ingen annan lösning, även om plattisarna säger att det inte finns någon officiell karta över den platta jorden. Man måste i alla fall veckla ut jordklotet och hur man än gör det så blir avstånden större när det är gjort. om du inte håller med om det, då måste du förklara
Det får konsekvenser för hur man uppfattar verkligheten. Jag nämnde flygtiderna söder om ekvatorn som en konsekvens. Det finns många andra också, men jag tror inte att jag orkar gå igenom det igen. Om detta inte är tydliga och tillräckligt bra bevis så är det lite att göra med det.