2022-03-18, 11:01
Medlem
Bumblebeebees avatar
Pekkamannen på ansiktsboken, Ola Salo minus Ola? Skadeglädjen när han har lika otur som att ha otur när man spelar ”Harry” Boy.. Lite kryptiskt sådär.
Citera
2022-03-18, 11:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det övergår mitt förstånd hur vuxna män verkar kunna få ut något av att sitta och sexchatta med barn. Som du skriver, tonåringar är barn även om de står i steget till vuxenlivet och frigörelse och allt vad det innebär. När man tittar i det så kallade gäddoteket på Dumpen så verkar en osedvanligt stor andel av dem vara i 40-årsåldern och uppåt. Vad är det som driver dem? Är det bara sex de är ute efter eller vill de även ha någon form av relation eller umgänge?

Det finns i denna långa tråd mycket intressanta länkningar till läsvärda källor. Det har bland annat publicerats information om att det finns pedofiler som är inriktade på sex medan andra är mer inriktade på emotionell närhet och relationer. Denna erfarenhet har även nämnts i dumpenpodden. Något som slagit mig personligen när det gäller mina hobbystudier av just pedofiler/pedofildomar är att många verkar vara/trivas bra på en omogen/barnslig nivå som förvånar till deras ålder, och det är inte någon större överraskning när flera av dem uppges vara omtyckta "lekfarbröder" som fungerar och trivs bra/bäst i barns sällskap.

Citat:
Du skrev i något tidigare inlägg att skribenter här i tråden ofta tror sig veta hur en pedofil ser ut, men att den föreställningen ofta inte stämmer med verkligheten. Jag kan nog erkänna att jag överraskats en del genom att titta på gäddorna som hängs ut på Dumpen. Väldigt olika typer av män. Många av dem har ju mycket att förlora socialt på att ha sexuellt umgänge med minderåriga. Flera har förlorat såväl jobb som familj. Och vem tusan skulle kunna gå till jobbet och umgås med arbetskamraterna efter att ha blivit uthängd på Dumpen?

När bilden av en person målas upp utifrån brottets grad och karaktär så innebär det att ju grövre brott desto mindre träffande bild. Det blir problem inte minst när det gäller missbruk, kvinnomisshandlare och sexualbrottslingar, eftersom dessa utövare kommer i precis alla varianter och från alla samhällsklasser. Som nämnts flera gånger tidigare så är heller inte begåvningssvaga undantagna, de är representerade i våra fängelser som interner.

Citat:
Det är på goda grunder bland det vidrigaste man kan ägna sig åt och det är svårt att få någon förlåtelse i efterhand av samhället. Men ändå väljer människor att ta risken. Det finns så många anledningar att avhålla sig från det.

När det gäller de begåvningssvaga så saknas ofta de grundläggande kunskaper som krävs för att förstå konsekenser och dess innebörd. När det gäller de normalbegåvade så snubblar det sannolikt istället på att kvoten egoism/empati är skev. De bryr sig helt enkelt inte om något annat än sig själva och sina behov. Behov så starka att de anser risken värd att ta. Sett till uppklaringsfrekvens och andelen domar vs anmälningar så är risken att åka dit närmare obefintlig.

Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Åååh en ny gädda
Han var lite trist med sitt va va va va va va va ja ja ja jaja
Men nu har jag en underbar screenshot som bakgrund på datorn där en snuskgubbar står fint o väntar på bylingen utanför deras polisbil
Ny Level med polisinblandning. Bra dumpen

https://dumpen.se/2022/03/18/operation-plocka-blomma-napp-igen/

Vilken karaktär. Alltid intressant att ta del av den stora variationen av krishantering.
Senast redigerad av Lava 2022-03-18 kl. 11:33.
Citera
2022-03-18, 11:45
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Vilken karaktär. Alltid intressant att ta del av den stora variationen av krishantering.

Ja denna krishantering är speciell. Förstod aldrig varför han stod kvar så länge och lät polisen komma. Som paralyserad
Citera
2022-03-18, 11:59
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ja denna krishantering är speciell. Förstod aldrig varför han stod kvar så länge och lät polisen komma. Som paralyserad

Han var ju bara ute och gick.
Denna gädda är tydligen ett tips från riktiga minderåriga och på dumpens sida uppges i kommentarsfältet att mannen varit aktiv barnraggare i 10-15 år under nicket Blomman_56. Gäddans uppträdande kan bero på att han med åren mognat med strategier. Strategier brukar kunna ge viss trygghet. Det skulle även kunna förklara hans fåordighet och fasta röda linje.
Citera
2022-03-18, 12:06
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Att ta jobb som fiskare på Dumpen kan nog vara ett kul jobb, jag skulle absolut kunna tänka mig det. Har körkort och datorvana samt en textsvada som få. Vet ej ersättningen dock.

Ersättning?! Jag hade kunnat betala för att få fiska
Citera
2022-03-18, 12:21
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:

Finns ju dock inget som hindrar dig från att fiska privat
Citera
2022-03-18, 12:24
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Han var ju bara ute och gick.
Denna gädda är tydligen ett tips från riktiga minderåriga och på dumpens sida uppges i kommentarsfältet att mannen varit aktiv barnraggare i 10-15 år under nicket Blomman_56. Gäddans uppträdande kan bero på att han med åren mognat med strategier. Strategier brukar kunna ge viss trygghet. Det skulle även kunna förklara hans fåordighet och fasta röda linje.
Först stod och som en liten lurkare o smög på potentiellt barnoffer och sen var han bara ute på promenad.

Ja jag läste det där också. Att han varit aktiv i så många år gör troligt att han träffat andra barn innan och förmodligen har en hel hög barnporr hemma. Hoppas han får en redig husrannsakan
Citera
2022-03-18, 12:29
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:

Jag har "hört" att det finns privata fiskare som kan lite om datorer och smyger in malware i bilder o får reverse shell på gäddorna. Sen kan man fint få identitet, ip, osv o kontakta anhöriga o arbetsgivare för att ge de möjlighet att göra Alla barn i gäddans närhet uppmärksamma på vad gäddan sysslar med i vassen
Citera
2022-03-18, 12:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Finns ju dock inget som hindrar dig från att fiska privat
Jag blev själv lite nyfiken..
Citera
2022-03-18, 12:42
Medlem
Citat:
Det som jag tror är att i stundens hetta är hjärnan avstängd till förmån för "lillhjärnan". Det kan man se ibland då konversationerna ofta ebbar ut dagtid för att sen mot kvällen bli mer påtagliga

Så är det. Som vilken missbrukare som helst. Lätt att lova sig själv att aldrig mer göra det men sen blir man kåt eller sugen på vin eller på att dra i sig en hel prinsesstårta. Sen blir man full/mätt/får utlösning och processen börjar om.
Citera
2022-03-18, 12:49
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Så är det. Som vilken missbrukare som helst. Lätt att lova sig själv att aldrig mer göra det men sen blir man kåt eller sugen på vin eller på att dra i sig en hel prinsesstårta. Sen blir man full/mätt/får utlösning och processen börjar om.

Det är min huvudsakliga teori också. Därav måste det kännas som att bli påkommen med byxorna helt nere oavsett om gylfen är knäppt eller inte.
Citera
2022-03-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det svider uppenbarligen för individen fråga att etniska svenska män är kraftigt överrepresenterade bland Dumpens uthängningar.
Kraftigt överrepresenterade är de verkligen inte. Snarare normalrepresenterade sett till demografi och faktumet att de har funnits ett antal invandrarmän som dumpen har hängt ut. Både bland filmerna de lägger upp och bland de dömda pedofiler de skriver om i diverse olika artiklar.
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Vem ska annars göra det då? Dumpen har haffat över 60 personer som tydligt uttryckt vad dom vill göra. Dessa män hade härjat fritt fortfarande om det inte vore för dumpen. Fria är dom visserligen än, men det sociala skamstraffet får dom leva med och det är ingens fel mer än deras eget.
Även om det går åt helvete med frugan och att det blir skilsmässa och hela köret och allting?
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-03-18 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in