Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Det övergår mitt förstånd hur vuxna män verkar kunna få ut något av att sitta och sexchatta med barn. Som du skriver, tonåringar är barn även om de står i steget till vuxenlivet och frigörelse och allt vad det innebär. När man tittar i det så kallade
gäddoteket på Dumpen så verkar en osedvanligt stor andel av dem vara i 40-årsåldern och uppåt. Vad är det som driver dem? Är det bara sex de är ute efter eller vill de även ha någon form av relation eller umgänge?
Det finns i denna långa tråd mycket intressanta länkningar till läsvärda källor. Det har bland annat publicerats information om att det finns pedofiler som är inriktade på sex medan andra är mer inriktade på emotionell närhet och relationer. Denna erfarenhet har även nämnts i dumpenpodden. Något som slagit mig personligen när det gäller mina hobbystudier av just pedofiler/pedofildomar är att många verkar vara/trivas bra på en omogen/barnslig nivå som förvånar till deras ålder, och det är inte någon större överraskning när flera av dem uppges vara omtyckta "lekfarbröder" som fungerar och trivs bra/bäst i barns sällskap.
Citat:
Du skrev i något tidigare inlägg att skribenter här i tråden ofta tror sig veta hur en pedofil ser ut, men att den föreställningen ofta inte stämmer med verkligheten. Jag kan nog erkänna att jag överraskats en del genom att titta på gäddorna som hängs ut på Dumpen. Väldigt olika typer av män. Många av dem har ju mycket att förlora socialt på att ha sexuellt umgänge med minderåriga. Flera har förlorat såväl jobb som familj. Och vem tusan skulle kunna gå till jobbet och umgås med arbetskamraterna efter att ha blivit uthängd på Dumpen?
När bilden av en person målas upp utifrån brottets grad och karaktär så innebär det att ju grövre brott desto mindre träffande bild. Det blir problem inte minst när det gäller missbruk, kvinnomisshandlare och sexualbrottslingar, eftersom dessa utövare kommer i precis alla varianter och från alla samhällsklasser. Som nämnts flera gånger tidigare så är heller inte begåvningssvaga undantagna, de är representerade i våra fängelser som interner.
Citat:
Det är på goda grunder bland det vidrigaste man kan ägna sig åt och det är svårt att få någon förlåtelse i efterhand av samhället. Men ändå väljer människor att ta risken. Det finns så många anledningar att avhålla sig från det.
När det gäller de begåvningssvaga så saknas ofta de grundläggande kunskaper som krävs för att förstå konsekenser och dess innebörd. När det gäller de normalbegåvade så snubblar det sannolikt istället på att kvoten egoism/empati är skev. De bryr sig helt enkelt inte om något annat än sig själva och sina behov. Behov så starka att de anser risken värd att ta. Sett till uppklaringsfrekvens och andelen domar vs anmälningar så är risken att åka dit närmare obefintlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
N0IItolerans
Åååh en ny gädda
Han var lite trist med sitt va va va va va va va ja ja ja jaja
Men nu har jag en underbar screenshot som bakgrund på datorn där en snuskgubbar står fint o väntar på bylingen utanför deras polisbil
Ny Level med polisinblandning. Bra dumpen
https://dumpen.se/2022/03/18/operation-plocka-blomma-napp-igen/
Vilken karaktär. Alltid intressant att ta del av den stora variationen av krishantering.