2022-03-18, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.
Pro-NATO-ister har väl funnits som relativt stor grupp i Sverige sedan NATO bildades. Varför skulle Sverige bli USAs knähund bara genom ett NATO-medlemskap. Menar du att länder som Danmark och Norge har varit knähundar sedan 1949? Turkiet är med i NATO men beter sig verkligen inte som USAs knähund. Din "analys" i denna fråga är barnslig, till och med löjlig.
Citera
2022-03-18, 08:18
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hjärntvättade foliehattar kan återigen inte analysera invasionen av Ukraina korrekt.
Har man endast statsmedia som enda informationskälla är det omöjligt!
Citera
2022-03-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Trådar av denna typ startas i parti och minut av besvikna Rysslandsfans, kan vi inte samla alla i en tråd under en rubrik som "Vi som stödjer Ryssland i konflikten om demokrati mellan Ryssland och Väst" eller liknande?

De tenderar alltid att startas sent på kvällen/natten (under inverkan?) och startas alltid av personer med nick och eller bild som ganska tydligt visar deras åsikt i frågor rörande demokrati, mänskliga rättighet, humanism, yttrandefrihet och så vidare. Språkbruket är ofta ganska aggressivt.

I denna specifika fråga är svaret enkelt tycker jag: Ryssland har oprovocerat attackerat ett grannland, Ukraina, för att detta sökte sig mot väst och började anamma västerländska idéer om demokrati och yttrandefrihet. Detta gillade inte Putin, så då gick han efter upprepade varningar till full attack. Situationen har nu utvecklats till en sorts proxy-krig mellan Ryssland och väst, där Rysslands styrkor ser betydligt svagare och mindre motiverade än man kunde tro, och Ukrainas styrkor, med vapensupport från väst, håller upp mycket bättre än väntat. Ryssland svarar på detta med ökad bombardemang av civila mål, i sin frustration.

Exakt. Det är nästan en moderatorfråga; hur många trådar ska tillåtas om precis samma sak?

Det som är gemensamt för alla dessa konspiratoriska ryssvänliga trådar är:
1. trådstarten förolämpar ALLTID potentiella meningsmotståndare och kallar dom för "får"
2. Man nämner alltid MSM och hjärntvätt. Själv har man hittat en liten suspekt källa som har som enda merit att den just inte är MSM; det har liksom blivit en intäkt för sanningsenlighet att källan inte går at klassificera som MSM.
3. Man bygger upp enorma halmgubbar: "Ni som tror att Ukraina kommer vinna en promenadseger", "ni som tror att USA och NATO bara vill väl och är superhjältar", trots att i princip ingen har en så onyanserad bild av omvärlden.
4. Man är bombsäker på sin sak. Innan kriget väl bröt ut skanderade alla dessa "klart att Ryssland inte kommer att gå in i Ukraina. Det är bara alarmistiska MSM som tror det!" Detta har man nu förträngt, men man är lika säker på att man har rätt, vad det nu än handlar om i stället.

Tröttsam argumentation.
Citera
2022-03-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Svenskarna är just nu helt mediakontrollerade vilket var meningen med hela covid-hysterin. Det svensken inte verkar förstå är att det omöjligen kan finnas något som helst positivt i att stå bakom någon av sidorna när båda två hetsar fram ett troligt kärnvapenkrig. Medialt finns det ingen som för en röst i att ta avstånd och fördömer både väst och Rysslands agerande, fårskocken kan då omöjligen ta avstånd eftersom deras sinnen är kontrollerade av media. Jag hoppas innerligt att de människor som på riktigt är för ett kärnvapenkrig kommer att få sin livs värsta mardröm när dom små Tjernobylsprutorna står redo att aktiveras i generna hos fårskocken.

Detta är humor! Fårskocken har alltså får Tjernobylsprutor som är redo att aktiveras i generna? 😂😂😂😂😂😂😂
Sluta knarka kompis.

Jag ser ingen analys av situationen i TS? Vad är detta för trams till tråd. Du startar alltså en tråd, där du klagar på att svenska folket inte kan analysera situationen i Ukraina. Utan att själv analysera läget?
Citera
2022-03-18, 08:34
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det är kört för er rysstroll och nyttiga idioter.

Ryssarna förbjuder kritik av militär och Putin, det gör man inte i väst.

Kört som i att dom ska avrättas eller arresteras för att dom har en annan åsikt?
Jag vill påstå att vi i väst i det närmaste förbjudit kritik av vissa ledare, jämför pressens agerande Putin vs Biden, Magdalena vs Åkesson, Macron vs LePen, Zelensky vs Putin, Trump vs Biden etc etc,
Just nu finns det inte överväldigande antal artiklar som är kritiska till NATO.

FInns det en endaste kritisk svensk artikel om Zelensky? Det kanske inte finns för att han helt otrolig, snäll, godhjärtad, entusiasmerande, skickar tonåringar i döden för en god sak som inte kan kritiseras etc.

Så ja , jag anser att vi är hjärntvättade, precis som våra fiender på östra sidan.
Citera
2022-03-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Gillar inte Väst men problemet är att Putin har invaderat ett självständigt land i Europa och det drabbar oskyldiga barn och det är aldrig ok. Dessutom pratar Putin i nattmössan verkligen gällande utrensningar och är en hycklare. Putin och Lavrov har hela sin familj och döttrar i väst och de lever lyxliv på den ryska befolkningens kostnad så allt prat om väst och oligarker blir löjligt och absurt.

Om den ryska befolkningen är smarta ser de nu till att Putin försvinner för alltid och börjar bygga upp ett nytt och starkt Ryssland. Inte som nu där Putin visar all sin inkompetens genom att köra fast i leran i Ukraina. Även en amatör förstår att logistik och matförsörjning är nyckeln i en sådan operation men inte den ryska ledningen.

Putin skämmer ut Ryssland men nu är det den ryska befolkningen som måste agera och inse verkligheten och stoppa Kreml.

Jahaaaa, men när Joe Biden fixar jobb till sin crackhead till son Hunter Biden i Ukraina är det all good?

Japp Hunter ”jobbade” för ett energiföretag i Ukraina när han hade noll erfarenhet men hade inga problem att sno pengar från Ukrainas skattebetalarna. 😉.

USA är djupt insyltade i Ukraina så det förvånar mig inte att dom krigshetsar som dom gör.

Finns många hemligheter dom helst vill sopa under mattan.
Citera
2022-03-18, 08:40
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Tyvärr måste vi gå med i NATO eftersom vår kära granne i öster nu på nytt styrs av en mordlysten diktator. Inte mycket att välja på eftersom Putin är en patologiska lögnare. Han kan anfalla vem som i närområdet som inte är med i NATO.
Bara folkförrädare vill se Sverige i NATO:

"Let's not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."

- Wesley Clarke
Citera
2022-03-18, 08:50
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag har inte satt mig in i fredssamtalen för att jag har inga källor som verkar gälla mer än 10 min. Men helt klart har samtal förts och det viktigaste nu är att få slut på skiten. Desto fler parter inblandade ju fler risker att det går åt helvete. Om det går åt helvete så är det nog misstag från USA som är orsaken. Sleepy joe och kamala är inga stjärnor och tänk dig in i situationen att måsta förhandla med kamala h, då säger det bara pang och godnatt. Nazister eller inte.
Jag håller med dig om att Sleepy Joe och Kamala är helt värdelösa men Ryssland är ännu värdelösare. Ryssland agerar aldrig i god diplomatisk ton eller tro utan de far endast med grova lögner och ännu grövre vidrigheter utan bäring med verkligheten. Med Ryssland ska INGA avtal ingås eftersom de bryter mot alla avtal så fort de känner för det.

Ryssland är en skurkstat och jag hoppas på ett katastrofalt inbördeskrig som resulterar i massor med självständiga och autonoma stater.

För det är ju det vi vill eller hur? Att folk ska få ha bestämmanderätt och inte lyda under imperium och globalism. Eller är det andra regler för ryssar? Moskva får diktera villkor och lägga sig i men inte Bryssel?
Senast redigerad av ForumApache 2022-03-18 kl. 08:52.
Citera
2022-03-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Tyvärr måste vi gå med i NATO eftersom vår kära granne i öster nu på nytt styrs av en mordlysten diktator. Inte mycket att välja på eftersom Putin är en patologiska lögnare. Han kan anfalla vem som i närområdet som inte är med i NATO.
Måste vi gå med i NATO nu för att Ryssland, som är vår granne i öst sedan många år före invasionen, med samma ledare som innan invasionen, som hela tiden kunnat anfalla alla länder som inte är med i NATO? Varför ska Sverige gå från att vara ett neutral land, till medlem i NATO? Är Rysskräcken så djupt ingrodd i Svenskarna att vi skiter ner oss och joinar NATO, för att Putin kliver på Ukraina?

Hela reaktionen från Sverige och dess befolkning kring Ryssland - Ukraina händelserna är mer skrämmande än en eventuell attack mot Sverige.....
Citera
2022-03-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Jag håller med dig om att Sleepy Joe och Kamala är helt värdelösa men Ryssland är ännu värdelösare. Ryssland agerar aldrig i god diplomatisk ton eller tro utan de far endast med grova lögner och ännu grövre vidrigheter utan bäring med verkligheten. Med Ryssland ska INGA avtal ingås eftersom de bryter mot alla avtal så fort de känner för det.

Ryssland är en skurkstat och jag hoppas på ett katastrofalt inbördeskrig som resulterar i massor med självständiga och autonoma stater.

För det är ju det vi vill eller hur? Att folk ska få ha bestämmanderätt och inte lyda under imperium och globalism. Eller är det andra regler för ryssar? Moskva får diktera villkor och lägga sig i men inte Bryssel?

Jag tror inte att Ryssland vill bli sovjetunionen igen. Ryssland vill inte styra världen så det finns ingen anledning till oro på den punkten.
Citera
2022-03-18, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Kört som i att dom ska avrättas eller arresteras för att dom har en annan åsikt?
Jag vill påstå att vi i väst i det närmaste förbjudit kritik av vissa ledare, jämför pressens agerande Putin vs Biden, Magdalena vs Åkesson, Macron vs LePen, Zelensky vs Putin, Trump vs Biden etc etc,
Just nu finns det inte överväldigande antal artiklar som är kritiska till NATO.

FInns det en endaste kritisk svensk artikel om Zelensky? Det kanske inte finns för att han helt otrolig, snäll, godhjärtad, entusiasmerande, skickar tonåringar i döden för en god sak som inte kan kritiseras etc.

Så ja , jag anser att vi är hjärntvättade, precis som våra fiender på östra sidan.

Varför redigerar du mitt inlägg?

Hela världen ser hur Ukraina blivit efter den 24 februari och "cancel russia" är i full rullning.

Alla som tror på rysk propaganda är hjärntvättade.
Citera
2022-03-18, 09:16
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakm0nster
Detta är humor! Fårskocken har alltså får Tjernobylsprutor som är redo att aktiveras i generna? 😂😂😂😂😂😂😂
Sluta knarka kompis.

Jag ser ingen analys av situationen i TS? Vad är detta för trams till tråd. Du startar alltså en tråd, där du klagar på att svenska folket inte kan analysera situationen i Ukraina. Utan att själv analysera läget?
Tänk på att ta din booster (konstgjort immunförsvar) frekvent nu, dina älskade slavdrivare hoppar direkt från massinjektioner till Tjernobylsymbolism och troligt kärnvapenkrig efter att majoriteten av mänskligheten har injicerat blandade "vacciner" som hoppade över djurförsök. Måste kännas otroligt stabilt i fårskockens sinnen just nu, maktens psykopater visade sitt sanna ansikte, så även fårskocken. Samma idioter som numera är sprutnarkomaner är samma idioter som ser fram emot ett kärnvapenkrig. Kriget är i dina gener. Cow-ID AI. Välja sida i ett kärnvapenkrig där båda provocerar fram det.. skulle inte tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in