2022-03-18, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Putin har en historia att ha det svårt med starka kvinnor. Dessutom verkar han lida av bacillskräck och hans image är ju att visa sig stark inför ryssarna.

Biden trollar ju Putin och kallar honom gangster och krigsförbrytare. Det är ju uppenbart att Putins högsta önskan är att ses som jämlike och civiliserad.
Är "starka Kvinnor" normala klvinnor? Sticker inte dom ut mer när det kommer till naturliga egenskaper? Det är bara kolla på ert samhälle, vad som händer när alla kvinnor ska bli starka.
Citera
2022-03-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Din idiot, USA har tvingat ut Ryssland från Europa och kanske definitivt och med det stärkt asien mot väst, detta har pågått i stort sett sedan Sovjet föll.

Du säger det som om det vore något dåligt. Jag hade själv inte haft något emot att leva i ett Europa utan Ryssland.

De västallierade borde fortsatt österut 1945. Oerhört mycket lidande hade besparats.
Citera
2022-03-18, 08:26
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ukraina kan sannolikt vinna över putin i hans olagliga anfallskrig.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/d%C3%A4rf%C3%B6r-kan-ukraina-vinna-kriget-en-reell-m%C3%B6jlighet/ar-AAVdGTo?ocid=msedgntp

"Enligt överstelöjtnant Joakim Paasikivi kan detta innebära nya möjligheter för de ukrainska styrkorna, som bjudit på kraftigt motstånd under de senaste veckorna.

– För första gången ser jag att det faktiskt finns en reell chans för Ukraina att vinna, att de ryska styrkorna har nått det som vi kallar för kulmineringspunkt, säger han till TV4 och fortsätter:

– De har använt det de har. De har legat ute i månader eller mer före kriget började. Nu går det dåligt. Nu kan ukrainarna börja ta initiativet."

Glädjande nyheter för demokratin. Vilka hjältar de är Ukrainarna.

En enskild fanatisk mediekåt snubbe med en åsikt som strider mot all gängse uppfattning militärexperter har runtom i världen. Rent önsketänkande från hans sida. Men vi får väl se vem som får rätt i slutändan.
Citera
2022-03-18, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rW5Kdc
Är "starka Kvinnor" normala klvinnor? Sticker inte dom ut mer när det kommer till naturliga egenskaper? Det är bara kolla på ert samhälle, vad som händer när alla kvinnor ska bli starka.

Det spelar väl ingen roll i det här fallet hur samhället blir utan det gäller en förhandling. Jag skulle gärna se några snoriga militanta lesbianer förhandla med Putin.
Citera
2022-03-18, 08:29
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
En enskild fanatisk mediekåt snubbe med en åsikt som strider mot all gängse uppfattning militärexperter har runtom i världen. Rent önsketänkande från hans sida. Men vi får väl se vem som får rätt i slutändan.

"Rysslands invasion av Ukraina tycks ha stannat av, enligt en brittisk underrättelserapport. Det gör att Ukraina, enligt överstelöjtnanten och militärstrategen Joakim Paasikivi, har "en reell möjlighet" att vinna kriget."

Du läste inte nyhetsinslaget jag länkade? Jag tror nog att brittisk underrättelsetjänst vet vad de talar om.
Citera
2022-03-18, 08:29
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Typiskt för kvinnor att kolla på ögon istället för vad mötet handlar om.

Då har du något att lära av kvinnor, att ha en klar uppfattning av vem man förhandlar med är lika viktigt som vad man förhandlar om.
Citera
2022-03-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Som vanligt ljuger Ryssland

RYSKA LÖGNEN OM DÖDA AMERIKANSKA LEGOSOLDATER

Rysk Pravda påstod på torsdagen – med hänvisning till separatisterna i Donetsk – att tre amerikanska legosoldater, ”instruktörer”, identifierats och dödats i Ukraina. De tre soldaterna namngavs, med militära grader, och man hävdade också att en Tennessee-flagga hittats i en av soldaternas ryggsäckar.

Nu reagerar det amerikanska nationalgardet på uppgifterna och kallar dem ”uppenbart falska”:

”De tre soldaterna som identifieras i artikeln är antingen nuvarande eller tidigare medlemmar av Tennessees nationalgarde”, skriver de i ett uttalande.

”Vi vet var de är, de är trygga och inte, som artikeln hävdar, amerikanska legosoldater som dödats i Donetsk.”

Nationalgardet förklarar också den sannolika bakgrunden till den falska, ryska historien.

Källa expressen.se
Det fetade visar ju direkt på att det är fake. "Hittade" man kanske också brev från en bekymrad moder eller hustru i ryggsäcken?
Så meningen " utgå alltid från att ryssen ljuger tills motsatsen bevisats" gäller ju än och har ingen bäst före datum.
Citera
2022-03-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
När menar du att de ryska styrkorna kommer nå kulmineringspunkten?
Citera
2022-03-18, 08:34
Medlem
Citat:
"Rysslands invasion av Ukraina tycks ha stannat av, enligt en brittisk underrättelserapport. Det gör att Ukraina, enligt överstelöjtnanten och militärstrategen Joakim Paasikivi, har "en reell möjlighet" att vinna kriget."

Du läste inte nyhetsinslaget jag länkade? Jag tror nog att brittisk underrättelsetjänst vet vad de talar om.

Med den lilla information jag har kan det absolut vara så.
Inte p.g.a ren fysisk överlägsenhet för där leder Ryssland stort, men frågan är väl om de har råd att fortsätta? Verkar som om tillförseln av metriel och peronal haltar, verkar som om det börjar bli interna protester och oroligheter.
Samt att stridsmoralen innom de rysska styrkorna inte verkar vara på topp.
Så det verkar som om de ekonomiska sanktionerna börjar fungera.
Citera
2022-03-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ukraina kan sannolikt vinna över putin i hans olagliga anfallskrig.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/d%C3%A4rf%C3%B6r-kan-ukraina-vinna-kriget-en-reell-m%C3%B6jlighet/ar-AAVdGTo?ocid=msedgntp

"Enligt överstelöjtnant Joakim Paasikivi kan detta innebära nya möjligheter för de ukrainska styrkorna, som bjudit på kraftigt motstånd under de senaste veckorna.

– För första gången ser jag att det faktiskt finns en reell chans för Ukraina att vinna, att de ryska styrkorna har nått det som vi kallar för kulmineringspunkt, säger han till TV4 och fortsätter:

– De har använt det de har. De har legat ute i månader eller mer före kriget började. Nu går det dåligt. Nu kan ukrainarna börja ta initiativet."

Glädjande nyheter för demokratin. Vilka hjältar de är Ukrainarna.

Om deras kulmineringspunkt verkligen har kommit så är det illa för Ryssarna. Andra källor har sagt att den skulle nås i slutet av mars. Det kan ju vara så att Ryssarna bara omgrupperar. Attacker kommer i vågor. Men om britterna har rätt så är det illa för ryssarna. Och Ukrainarna får då initiativet precis som han säger.
Citera
2022-03-18, 08:35
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:

Nej det är inte säkert, jag tror mer på amerikansk underrättelse i detta fall. Vi vet ju alla vilken suverän underrättelse britterna hade under ww2, skulle inte lita på dem för fem öre.
Citera
2022-03-18, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Media har ännu en gång lyckats manipulera er

Sök på ukraine on fire på Youtube.

Finns ju på Netflix oxo, den är ju dock ”genom ryska propagandaögon”

Dvs hur en okunnig ryss ser på Ukraina ,

Du borde som priviligerad top 10-20% ha en universitetsutbildning och kunna formulera egna tankar utifrån historiska skeenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in