2022-03-18, 07:12
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ja, det är inga roliga strömningar precis. Sådana kan verkligen störa mycket önskade fredssamtal.
Var inte löjlig. Det pågår inga fredssamtal, det är bara rysk teater för de ställer omöjliga krav.
Citera
2022-03-18, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Koppling? Nej om du läser inlägget igen så ser du att jag kritiserar de som inte kan analysera läget neutralt och använde vaccinhetsen som ett exempel som ju var en annan hjärntvätt de nyligen var besatta av. Är du en av dessa?
Det du egentligen säger med din trådstart är att du har rätt och alla som inte håller med dig har fel och är indoktrinerade och korkade. Jag har goda nyheter till dig, jag har tagit tre sprutor, jag har full koll på läget och min ståndpunkt i kriget har jag intagit efter noggranna analyser. Jag tycker att Putin är en senildement diktator som utan godtagbar anledning invaderar ett land utan legitim anledning. Jag konstaterar även att ni numera kör minst tvåskift i Putins trollfabrik, tecken på att ni börjar inse att det håller på att gå åt skogen. Sitta mitt i natten och hitta på saker här på flashback, skäms på dig.
Citera
2022-03-18, 07:15
Medlem
Massmedias avatar
Trådar av denna typ startas i parti och minut av besvikna Rysslandsfans, kan vi inte samla alla i en tråd under en rubrik som "Vi som stödjer Ryssland i konflikten om demokrati mellan Ryssland och Väst" eller liknande?

De tenderar alltid att startas sent på kvällen/natten (under inverkan?) och startas alltid av personer med nick och eller bild som ganska tydligt visar deras åsikt i frågor rörande demokrati, mänskliga rättighet, humanism, yttrandefrihet och så vidare. Språkbruket är ofta ganska aggressivt.

I denna specifika fråga är svaret enkelt tycker jag: Ryssland har oprovocerat attackerat ett grannland, Ukraina, för att detta sökte sig mot väst och började anamma västerländska idéer om demokrati och yttrandefrihet. Detta gillade inte Putin, så då gick han efter upprepade varningar till full attack. Situationen har nu utvecklats till en sorts proxy-krig mellan Ryssland och väst, där Rysslands styrkor ser betydligt svagare och mindre motiverade än man kunde tro, och Ukrainas styrkor, med vapensupport från väst, håller upp mycket bättre än väntat. Ryssland svarar på detta med ökad bombardemang av civila mål, i sin frustration.
Citera
2022-03-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Var inte löjlig. Det pågår inga fredssamtal, det är bara rysk teater för de ställer omöjliga krav.

Jag har inte satt mig in i fredssamtalen för att jag har inga källor som verkar gälla mer än 10 min. Men helt klart har samtal förts och det viktigaste nu är att få slut på skiten. Desto fler parter inblandade ju fler risker att det går åt helvete. Om det går åt helvete så är det nog misstag från USA som är orsaken. Sleepy joe och kamala är inga stjärnor och tänk dig in i situationen att måsta förhandla med kamala h, då säger det bara pang och godnatt. Nazister eller inte.
Citera
2022-03-18, 07:22
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Jävla rysstroll!
Kallar du dessa för rysstroll också?
https://www.youtube.com/watch?v=Nbj1AR_aAcE
https://swebbtv.se/w/p9MdVLD5ZvkPAWFnhVD6n8
Citera
2022-03-18, 07:34
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.

Jag trot att när du säger att svenskar vill attackera Ryssland låter det dom en majoritet av befolkningen vill det och all the way

Varken cnn, bbc eller Aftonbladet har haft propaganda kring detta. Så de e lite upp till dig att visa lite bevis för de du säger.
Citera
2022-03-18, 07:34
Medlem
Citat:
Du har alltså inte förstått trådens diskussionsunderlag? Denna tråden behandlar mer Svenskarnas hjärntvätt och vägran att diskutera och analysera invasionen på ett logiskt sätt PRECIS som svenskarna inte kunde analysera pandemin på ett logiskt sätt.

Du behöver inte medverka i tråden om du inte förstår topic ens.

Nu är det en invasion minsann. Och jag som inte ens trodde att det var krig?
Citera
2022-03-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Snygg tråd.

Här får man svart på vitt hur låg nivå det är på dom hjärntvättade hjonen, se bara vad dom svarar.

Stor humor att se kortslutningarna.

Som vanligt är det bara karaktärsmord och fula ord när man inte kan mötas i debatt om sakfrågan.

Inte helt olikt alkoholisters beteende i viss utsträckning.

Mycket bra summerat

Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vi är ganska många som ner på deras retorik som ligger på ett dagisbarns nivå. Dessa som inte kan se något nyanserat utan kallar andra som kommer med annan information är de själva fått, för rysstroll. Det är på den nivån det ligger, och att de verkar rapportera folk för "falsk ryktesspridning" så fort det avviker från något de hört på svt eller läst i aftonbladet. Förmåga till kritiskt tänkande saknas, låg IQ? Men media gör ett "bra" jobb, daglig bombardering av bilder på gråtande civila som är tänkta att väcka känslor av inte minst ilska i kombination med att de pekar finger mot Ryssland. Har något annat krig i Europa i modern tid fabricerat bilder och artiklar var och varannan timme? Som sagt de gör ett utomstående jobb för att vända opinionen dit de vill, sedan om det är sant eller inte spelar mindre roll. Vem ska ge en röst till de civila offer som det inte rapporteras om?

Det är nog dags att börja rapportera vad dessa själva sprider för falsk ryktesspridning. Det är tråkigt att dessa tomtar försöker tysta ner oliktänkande, men grejen är den att tids nog så kommer det att komma ut till den stora massan vad som varit och inte varit desinformation runt Ukraina. Det finns fortfarande fanatiker som hävdar att Michael Jackson var oskyldig trots att han sov med småpojkar i samma säng. Samma form av dyrkan av något och oförmåga att ta till sig annan information.

I stort håller jag med dig, men det fetade... Här är du farligt nära att kasta sten i glashus. Hur VET du att han faktiskt sov med småpojkar? Var du där? Nä, inte jag heller. Med vad vi vet om media idag, så skulle det lika gärna kunna vara århundradets karaktärsmord.
Så att kalla någon för fanatiker, för att denna inte tror på ett officiellt narrativ... Ja... Är det genomtänkt?

Edit: la till lite
Senast redigerad av IknowwhatIknow 2022-03-18 kl. 07:38.
Citera
2022-03-18, 07:45
Medlem
Citat:
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.

Det är svår att diskutera med någon som vägrar att acceptera fakta som kommer från mer en en hårt styrd källa.
Problemet med Ukraina är betydligt större en några påstådda Nazister som förtrycker ett folk i Ukraina.
Problemet ligger i att Ryssland vill dominera området och besluta omgivande länders politik, oberoende vad befolkningen tycker.
De tar inte ens hänsyn till vad de ländernas ryska minoriteter har för ståndpunkt.
Vet flera etniska Ryssar i Baltstaterna t.ex som idag är rädda för att Rysland skall komma att "Rädda dem".
Gällande landområdena i Ukraina, Krim är svår analyserat. Donesk och Luhansk är enklare.
En folkomröstning som slutade med 2/3 majoritet för att stanna i Ukraina avslutades med kravaller mellan huliganer som använde slagträn och brandbomber(Ryska separatister mot Ukrainska nationalister). Då skickar Ryssland in militär(Jag tror inte 5 öre på att det handlade om frivilliga värnpliktiga som tog permision fullt utrustade med fordon, misiler etc.).
Det var starten. Sen att många Svenskar vill gå med i Nato då ett stort grannland hotar oss är väl inte så konstigt?
Bredda dina informationskällor och försök analysera helheten så ganske det går att diskutera med dig.
Citera
2022-03-18, 07:48
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Svenskarna är just nu helt mediakontrollerade vilket var meningen med hela covid-hysterin. Det svensken inte verkar förstå är att det omöjligen kan finnas något som helst positivt i att stå bakom någon av sidorna när båda två hetsar fram ett troligt kärnvapenkrig. Medialt finns det ingen som för en röst i att ta avstånd och fördömer både väst och Rysslands agerande, fårskocken kan då omöjligen ta avstånd eftersom deras sinnen är kontrollerade av media. Jag hoppas innerligt att de människor som på riktigt är för ett kärnvapenkrig kommer att få sin livs värsta mardröm när dom små Tjernobylsprutorna står redo att aktiveras i generna hos fårskocken.
Citera
2022-03-18, 08:07
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vi ska inte med i NATO och så länge enbart sossarna är emot så röstar jag blankt

Vi ska hålla oss utanför så gått det bara går.
Men vissa idioter som du säger vaknade en dag och vill sätta Sverige i krig mot Ryssland för ett land de sket i för 3 veckor sen.
Tyvärr måste vi gå med i NATO eftersom vår kära granne i öster nu på nytt styrs av en mordlysten diktator. Inte mycket att välja på eftersom Putin är en patologiska lögnare. Han kan anfalla vem som i närområdet som inte är med i NATO.
Citera
2022-03-18, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Perfekt sammanfattning.

Mer som Harry Potter, tycker jag. Svårt faktiskt att i trådar utveckla och debattera en stor fråga som denna. Såg att media har mycket reklam med hippiekläder. Om det slår får vi mycket hippies som vill ha fred, som jag. Tidningarna får mer pengar från hippiekläderannonsörer och statsbidragen som styr vad dom ska säga till folket behövs inte mer. Media är fria och hippien glad när den militära operationen avslutas p ga att media slutat krigshetsa. Make love not war.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in