2022-03-17, 23:23
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Osstesier på väg att bli gödsel till dom ukrainska åkrarn. Man får lite repmånadvibbar:

https://twitter.com/nHenrikJ/status/1504502537038278656?t=dMCJjQ0Z2HLGcRGXPYDQ6Q&s=19

De ser på allvar ut som ett gäng skurkar hämtade direkt från ett nummer av Tintins äventyr.

Bara ögonbrynen på gentlemannen näst längst till vänster borde kvalificera som krigsbrott.
Citera
2022-03-17, 23:23
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Nja jag avstår nog helst det. Räcker att läsa historieböcker om vad som har skådats i belägrade städer. Sen vet jag inte om Kiev har hemliga tunnlar ut ur ringen likt de har i Gaza….

Återigen, Kyiv är långt ifrån att vara belägrat.
Citera
2022-03-17, 23:24
Medlem
Så, kan vi börja diskutera hur ryssland kommer styras nu när kriget snart är över. Vad finns det för förslag på ny president?
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det där är en del av getknullarna från tjetjenien tror jag

Jag tror Tjetjenerna har X på sina fordon. V tror jag ska vara marinen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Mina källor är från folk på plats via twitter, alla har en mobilkamera idag, vad är din källa, löpet? Att du inte mår illa, över denna lemlästning av människor, säger en hel del om dig!

Vill du veta sanningen om vad som händer i Ukraina, så skaffa ett twitter konto!

Ja, alla 10.000-tals mediehus i den relativt fria världen är del av en stor konspiration, jag måste lära mig att använda Twitter istället.

Suck.
Citera
2022-03-17, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Så vad ska diskuteras i den här tråden, börsvalpen?
Jag skulle vara tacksam om folk enbart höll sig till fakta som går att verifiera.
Citera
2022-03-17, 23:25
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Så, kan vi börja diskutera hur ryssland kommer styras nu när kriget snart är över. Vad finns det för förslag på ny president?
Kriget är lååångt ifrån över..
Citera
2022-03-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jag är tämligen säker att de kan följa vapentransporterna in i Ukraina.
Förklara varför du inte tror att satellitbilder och drönare inte klarar av övervakningen.

Pride-parader har man i Sthlm.

https://cdn.hssmedia.fi/Newsmedia/2018/08/20/980/eb63f140e5175b9ad64e7359eb5cfd09.jpg
https://cached-images.bonnier.news/swift/bilder/media/ee045e342975bb1db7d52af033d3ef28.jpg

I så fall har de väl skjutit på soldater istället för på skolor och sjukhus
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Kan du peka var ukrainska styrkor har gått till motoffensiv?

Lars brukar ha stenkoll, han skriver ännu obekräftat. Längre ner i bloginlägget

https://cornucopia.se/2022/03/uppdateras-putins-terrorbombningar-och-folkmord-fortsatter-men-inga-ryska-framgangar-pa-marken/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag räknar inte heller ut nån, men det börjar bli rätt uppenbart att ryssarna inte riktigt vet vad de håller på med. Inledningsvis verkar planen ha varit att bara rulla in från alla håll och kanter med rätt svaga enheter och hoppas på att Ukraina bara ger upp. När den planen slog fel så verkar den inte riktigt ha ersatts av nån annan plan. Kiev verkade vara ett mål ett tag, men nu är det mer i sydost som man kan ana nån form av plan, men jag vet inte. Ryssarna kommer nog inte ro detta iland. Speciellt inte nu när NATO lär se till att Ukraina kan fortsätta striden längre än ryssarna lär mäkta med.

Ryssarna hat inte mött något motstånd sedan ww2.

Nu invaderar dom en högst motiverad granne som har tränats av väst i många år och har tillgång till vapen som ryska soldater i mångt och mycket, inte ens visste existerade.

Putin har medvetet offrat minst 10.000 ryska soldater för att han skiter i vilket. Han offrar nog minst 10.000 till bara för att känna maktfullkomlighetens kick i dom förtvinande ådrorna.
Citera
2022-03-17, 23:29
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Unga pojkar utan nån (??) som helst krigserfarenhet. Samma sak kan säkert hända om det skulle blir krig i Sverige. Massor av unga som inte har nån erfarenhet som stupar.

Fast förhoppningsvis kommer vi inte lura i våra unga att de bara ska på övning men invaderar ett annat land av oklar anledning istället.
Citera
2022-03-17, 23:29
Medlem
Ukrina verkar vara på en rejäl offensiv i södra Ukraina. Snart tar de säkert flygfältet utanför Kherson. Och jag tror även själva Kherson blir befriat inom några dagar.

Tänk att vara en rysk soldat där med en befolkning som vill döda dig samtidigt som ukrainska armén rycker allt närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in