2022-03-17, 21:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är kul att ni glädjer er åt de där lustiga filmerna. Hoppas ingen berättar för er att det är ryska soldater som kör traktorerna för att frakta sina skadade stridsvagnar bara...

Nej. Det är ukrainare som kör traktorerna och forslar stridsfordonen till antingen den ukrainska armén eller till sin egen gård.

I vissa delar plockar de isär fordonen och säljer eller ger bort delarna.

Här annars en kul video:

Citat:
Ukrainian farmers confiscate Russian tanks

https://www.youtube.com/watch?v=XQLCmosBsQ4
Citera
2022-03-17, 21:43
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ryssen va precis utanför mykolaiv och har blivit utkörd därifrån ner till Kherson hur kan de inte vara en motoffensiv?
Om så var fallet hade vi översvämmats av videomaterial och självbefläckelseritualer från varje nyhetsstation väster om Vitryssland. CNN och BBC har inget nytt, utan loopar två veckor gamla videosnuttar.

Citat:
Sgt. Ruslan Khoda, who commanded the Ukrainian forces defending the airport, stated that Russian troops seemed to be mounting probing attacks to test vulnerabilities in their defenses and they were often preceded by surveillance drones. Maj. Gen. Dmitry Marchenko, who was leading the city's defense, stated that Ukrainian forces were trying to break the morale of Russian troops by repeatedly shelling them.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mykolaiv
Citera
2022-03-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Bor också i mälardalen, tycker det är konstigt att inget står i tidningarna om det. Borde ju vara rätt viktigt att gå ut med att det är en övning i så fall. Folk kan oroa sig i onödan.

Försvarsmakten har en flygövning enligt vlt.

https://www.vlt.se/2022-03-17/flygovning-over-vasteras-i-kvall
Citera
2022-03-17, 21:45
Medlem
En rysk stridvagsmotor gör god nytta i den Ukrainska mullen - Hur många hästar 300? 400?
Citera
2022-03-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, med den lilla skillnaden att din ståndpunkt tycker det är ok att mörda ukrainare och deras katter, och min tycker inte det.

Jag hoppas verkligen att du inte är någonstans i närheten över att bestämma över andra människors liv.

Fast nu ljuger du. Ingenstans tycker jag så. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Tycka att Azov är vidriga samt att krig är vidrig. Bara för att man avskyr krig och ryssar så betyder det inte att man gilla alla andra, oavsett hur vidriga som är.
Citera
2022-03-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Man får ju testa sig själv och sina teorier mot verkligheten hela tiden. Jag har märkt att mina tankar håller rätt bra. Enligt din sida så gick ju allt åt helvete för Ryssland redan direkt och de skulle inte ha manskap eller material längre än till 5 mars och massa sånt man läste. Men jag är rätt säker på att ryssarna är ganska nöjda med att den ukrainska propagandan är så verklighetsfrånvänd.

Men den som beskrev världsbilden kan omöjligen ha den överblicken som krävs för att göra en sådan bedömning.

Ändå tror du på honom? Det säger rätt mycket om dig.

Min sida? Vad tänker du då på rent specifikt?

Jag förstod väldigt snabbt att Putin skulle stå som förlorare oavsett utgång i det aktuella kriget och att han skulle dra med sig alla ryssar i fallet. Det var uppenbart redan innan den 5 mars.
Ingenting har förändrats.

Tror att vi pratar om olika saker, jag utgår väldigt mycket utifrån marknadsbedömning, du verkar utgå ifrån enskilda soldaters upplevelser?!
Citera
2022-03-17, 21:49
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är inte en människa - det är Ryska STATEN som gör som de alltid har gjort -

Någon måste ju sätta stopp och sättet man sätter stopp på är att kriga ner Moskoviterna tills de är barfota - Gärna med Atombomber - som de hotat världen med sedan 1950 när de stal atombombsritningar av USA.

Hela Jävla ryssland är en enda stor kopieringmaskin - spräng skiten - byt bläcket - etc etc
Med rätt ledare och politiker kan även Ryssland bli normal och demokratisk.
Citera
2022-03-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
En rysk stridvagsmotor gör god nytta i den Ukrainska mullen - Hur många hästar 300? 400?

De drar väl för mycke soppa tror jag. Vad kostar diesel i Ukraina?
Citera
2022-03-17, 21:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du snackar massa skit istället för att svara på min fråga, När har jag hävdat att man inte ska bry sig om det som händer? Vänligen hänvisa till vart jag har skrivit det, tack.

Ok, så du har inget svar, och förstår inte vad du skriver, eller vilken effekt dina ord har.

Nu gör vi så här att du förklarar hur du kan kombinera orden att man ska bry sig med försök att håna andra för att de är känslosamma.

Du är sämst hittills, som inte ens vet vad du har skrivit.
Citera
2022-03-17, 21:52
Medlem
Sanktionerna förstärks för varje dag. Men det kommer ta tid in den fulla kraften av dom skickar tillbaka Ryssland 40 år tillbaka i tiden.

Men de kommer att verka, Putina har ju redan gråtit ut över dem och de elaka Västländerna. Trodde faktiskt att de skulle ta mycket längre tid innan han gjorde det. Putina är svag mycket svag. Som ett rådjur som springer framför en långtradare men fullt helljus på. Om jag bara springer rakt fram och snabbare så klarar jag mig. Men vi vet hur det kommer att gå...
Citera
2022-03-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Med rätt ledare och politiker kan även Ryssland bli normal och demokratisk.
om du lägger ut en tidslinje på 1000 år och ryska staten så finns det en enda "bumb" och det var ca åren 91 till 93 - annars är Ryska staten väldigt förutsägbara -

De kör sin stil och vi kör våran stil och aldrig kommer de att mötas.
Citera
2022-03-17, 21:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det är ukrainare som kör traktorerna och forslar stridsfordonen till antingen den ukrainska armén eller till sin egen gård.

I vissa delar plockar de isär fordonen och säljer eller ger bort delarna.

Här annars en kul video:

Skribenten är värsta sortens troll.
Det räcker att ta en titt i förarhytterna faktiskt. Glada vinkande ukrainska bönder

Eller kan det vara så, att Putin skickat ner ryska bönder för bogseringsuppdrag?
Vänta bara - Det kommer snart hävdas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in