2022-03-17, 21:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ge gärna ett enda bevis för att Ukraina har torterat en enda krigsfånge?

Att det är vardag i Ryssland som redan officiellt gett upp alla åtaganden som gäller i krig är en sak.

Det kommer nog bli rätt tydligt om vilka som följt krigets regler och inte när detta krig når sitt slut.
Ukraina har ju för fan lagt upp tortyr på sina egna sajter. En kille såg jag de ringde hem till hans fru och hotade. T.o.m Human Rights Watch gick ju ut och bad dem sluta lägga upp massa grejer med krigsfångar eftersom det bryter mot krigets lagar.

https://www.hrw.org/news/2022/03/16/ukraine-respect-rights-prisoners-war
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-17 kl. 21:45.
Citera
2022-03-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Man får ju testa sig själv och sina teorier mot verkligheten hela tiden. Jag har märkt att mina tankar håller rätt bra. Enligt sin sida så gick ju allt åt helvete för Ryssland redan direkt och de skulle inte ha manskap eller material längre än till 5 mars och massa sånt man läste. Men jag är rätt säker på att ryssarna är ganska nöjda med att den ukrainska propagandan är så verklighetsfrånvänd.

Dina tankar håller - bra med en sund förnuft hjärna ibland -
Citera
2022-03-17, 21:38
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Inte direkt en motoffensiv. Det handlar om en by. Byns läge är intressant, eftersom den ligger utmed vägen mellan Kherson och Nikolayev. Ryska trupper har redan tagit Kherson och tuggar sig fram i Nikolayev med Odessa i sikte.

Ryssen va precis utanför mykolaiv och har blivit utkörd därifrån ner till Kherson hur kan de inte vara en motoffensiv?
Citera
2022-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Ja samma här , undrar vilka psykiska sjukdomar Putin har. Det är något som inte stämmer

Tror mycket av problemet ligger i Rysslands förflutna.

Typ samma fenomen som att ett våldtäktsoffer ofta råkar ut för våldtäkt flera gånger. Livet är inte alltid rättvist. Det märks så tydligt här också. Så många med ryska rötter som uppenbart — så himla gärna — vill tro på Putin.

Så frågar man, varför har hans gamla polare från FSB en Yacht som är värd 800 miljoner som ligger i Norge och inte får tanka? Han var VD i tre år för ett gruvbolag som är mindre än Boliden. Varför är Rysslands ekonomi i misär med ett BNP per capita som är hälften av Estlands trots att Ryssland har extrema naturtillgångar och Estland har inga??

Det finns massor av mindre trevliga personer. I de flesta länder skulle ingen ge dem makt. Idioter kan vi ge makt, men det är skojare/puckon. Inte folk som uppenbarligen ljuger en massa och bara vill roffa åt sig folkets rikedom.
Citera
2022-03-17, 21:39
Medlem
ddhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Tror nog att det vart ett jävla liv om Anders Ygeman försett NMR med vapen och utrustning

Knappast i ett väpnat krig med mobilisering. Då behövs alla, även rödstrumpor och annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det var kanske så, men de säger att Azov idag är en del av det ukrainska försvaret.

Därför kan man inte läsa några texter om hur de är nazister.

På samma sätt skriver inte kriminella organisationer på nätet att de faktiskt är kriminella.

Jämför med franska främlingslegionen. De hade efter kriget ganska många legionärer som hade kämpat på axelmakternas sida, men var de då nazister?

Hela propgandan om nazister är just bara propaganda från Moskva.

Den säger, de är nazister, så du skall ge mig allt du har.

Haha olika åsikter bara som ingen av oss kommer att ändra på 😀 Jag har aldrig i mitt liv läst en artikel från Moskva eller Ryssland.”På samma sätt skriver inte kriminella organisationer på nätet att de faktiskt är kriminella” Håller helt med där, på samma sätt skulle aldrig Ukraina skriva att som samarbetar med nazister.

”Ukrainas inrikesminister Arsen Avakov utfärdade den 15 april 2014 ett dekret om att godkänna frivilliga paramilitära grupper för strider i östra Ukraina. En orsak till att de ukrainska frivilligbataljonerna har skapats är att krigsledningen har haft problem med lojaliteten inom den ukrainska armén.[11]

Azovbataljonen upprättades den 5 maj 2014 av det ukrainska inrikesministeriet[ifrågasatt uppgift], som försåg bataljonen med vapen och utrustning innan man överlät ledningen till medlemmar i Socialnationalistiska församlingen, ett ultranationalistiskt parti med nynazistiska förtecken”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är kul att ni glädjer er åt de där lustiga filmerna. Hoppas ingen berättar för er att det är ryska soldater som kör traktorerna för att frakta sina skadade stridsvagnar bara...

Jaha har ryssarna fraktat ner traktorer också i lervällingen? Konstigt att de kan köra på de igenblockerade stridsvagnskön.

Eller menar du att de stulit traktorer och tankat dessa?
Citera
2022-03-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland är tvåa i världen på vapenexport.
Serietillverkning med vissa uppehåll av tanks T 14 armata och T 90 tillex.
Dessa tanks finns i många länder.
Rysslands befolkning ökar i snitt med 1.5 miljoner om året.

Och bnp sjunker, så kalkylen ser inte så bra ut. Ytterligare 1,5 miljoner som skall dela på det som redan är litet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Du ställer inga nya revolutionerande frågor - så Meh...

Det var då det jävligaste jag sett, jag har alltså helt rätt, men så säg det då! Jora, det är revolutionerande för de som läser expressens löpsedel! https://www.youtube.com/watch?v=O24AipZ-buQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du skriver orden känslosam som att det är dåligt.

Det är en fråga om tertium non datur.

Antingen är man känslosam, eller så är man inte det.

Du hävdar emellertid de motsatta sakerna samtidigt.

Det är fel att vara känslosam säger du, och sedan säger du att vi ska bry oss.

Kan du på något vis förstå att de båda synpunkterna inte fungerar tillsammans?

Ur logikens världar finns det inget att bry sig om. Allt är ändå bara grejs utifrån universums synpunkt, så du är helt klart en känslosam människa som har andra bevekelsegrunder.

Det är det jag försöker förklara för dig, att det du tror är en tuff attityd och kanske en neutral, i själva verket är högst mänsklig.

Försök att förstå: dina egna känslor är inte logisk objektivitet.

Du snackar massa skit istället för att svara på min fråga, När har jag hävdat att man inte ska bry sig om det som händer? Vänligen hänvisa till vart jag har skrivit det, tack.
Citera
2022-03-17, 21:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Här har vi lite ryska soldater i aktion, de är så ödmjuka när de är fångar.
Givetvis blir man glad när de ligger i en liksäck.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1504548963671756806
Citera
2022-03-17, 21:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Haha olika åsikter bara som ingen av oss kommer att ändra på 😀 Jag har aldrig i mitt liv läst en artikel från Moskva eller Ryssland.”På samma sätt skriver inte kriminella organisationer på nätet att de faktiskt är kriminella” Håller helt med där, på samma sätt skulle aldrig Ukraina skriva att som samarbetar med nazister.

”Ukrainas inrikesminister Arsen Avakov utfärdade den 15 april 2014 ett dekret om att godkänna frivilliga paramilitära grupper för strider i östra Ukraina. En orsak till att de ukrainska frivilligbataljonerna har skapats är att krigsledningen har haft problem med lojaliteten inom den ukrainska armén.[11]

Azovbataljonen upprättades den 5 maj 2014 av det ukrainska inrikesministeriet[ifrågasatt uppgift], som försåg bataljonen med vapen och utrustning innan man överlät ledningen till medlemmar i Socialnationalistiska församlingen, ett ultranationalistiskt parti med nynazistiska förtecken”

Ja, med den lilla skillnaden att din ståndpunkt tycker det är ok att mörda ukrainare och deras katter, och min tycker inte det.

Jag hoppas verkligen att du inte är någonstans i närheten över att bestämma över andra människors liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in