2022-03-17, 20:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Usch, brutalt. Även om det är en ryss så är det tragiskt, då det är pojksoldater.

Fler sådana bilder och filmer till Ryssland så är Vladimir Vladimirovich Putin ett minne blott.

Det är i och för sig länkar till Twitter som i sin tur kräver att man klickar OK för känsligt innehåll. Men jag håller med om att den som postar dessa (intressanta trots allt) länkar kan vara tydligare med att varna för innehållet.

Det är bra att se sådant.

Det finns de som älskar det här i sin kamp för att utrota Azov, som de säger, och de måste få lära sig hur det ser ut.

Deras argument om att något historiskt sett var ryskt förbleknar totalt i jämförelse med sådana filmer.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är inte normalt att glädjas över en söndersprängd människa.

Lite glad kan man väl få bli över en död ryss som invaderat ett grannland Hade han sett ut så där efter en olycka hemma på fabriken i Rostov hade jag tyckt det varit hemskt men inte nu.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Detta är också fantastiskt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7yoWK/ukraina-bonder-med-traktorer-stjal-ryska-pansarvagnar
ha bönderna har vapen för miljoner plockat på vägarna. Heja Ukraina, För alla rysstroll och putinväner något verkligen positivt att läsa hahaha, ännu en gång HEJA UKRAINA
Det är kul att ni glädjer er åt de där lustiga filmerna. Hoppas ingen berättar för er att det är ryska soldater som kör traktorerna för att frakta sina skadade stridsvagnar bara...
Citera
2022-03-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En ryss som verkar vara aktiv i Izyum-regionen skriver lite om det här med förluster och bilder på sociala medier:https://t.me/vysokygovorit/6852

tl;dr: Ukraina vinner propagandakriget, Ryssland vinner krig-kriget.

Just denna soldat torde lida av kraftig confirmation bias? Eller har han varit nån slags övervakare inom hela det enorma landet vi kallar Ukraina och därmed har total koll på vad som sker överallt i varje ögonblick?

Tror att du kan köra upp hans romantiserade önskebild i röven om du förstår vad jag menar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja det räcker väl. Vad mer behövs för att nedkämpa FI
Du har förmodligen inte ens gjort lumpen och är inte rädd för egen del om det skulle bli krig. Ett människoliv har faktiskt ett värde även om du bara bryr dig om dig själv.
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förstås komplett trams att de skulle göra det.

Som soldat vill man helst inte ha några civila i närheten eftersom de äter maten som finns där.

Ryssarnas löjliga argument om att Azov gömmer sig bakom civila faller på att alla vet att ryssar skiter i fullständigt i om civila finns i närheten och terrorbombar oavsett som att det inte finns någon morgondag.
Citera
2022-03-17, 20:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Dagens uppdatering från Boris Rozhin (det intressantaste enligt mig fetat):
https://t.me/boris_rozhin/33607

Vem fan är Rozhin och varför är han intressant?
Citera
2022-03-17, 20:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jörgen Elfving, försvarsexpert och tidigare överstelöjtnant, ger sin syn på läget:

Enligt Elfving börjar de ryska resurserna att sina. Ryssland står inför enorma problem inför fortsättningen.
Fast vad dessa ”experter” säger kan vi ta med en skopa salt. Samma nollor satt och snörvlade och berättade om Rysslands snabba seger. Någon av dem tyckte dessutom att Zelensky borde fly fältet.
De gissar, de har ingen koll.
Citera
2022-03-17, 20:54
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det blir inga brödköer i ett land som har extremt överskott utav VETE -

Men det kommer att bli kö till precis allt annat - och det kommer att taga många år innan man litar på gangster Ryssland igen - Kanske 100 år... kanske 200 år.

Kreml bryr sig inte.

Putin tecknar fredsavtal med Ukraina och får säkert nästa sommar OS, kungen av dödsdrönare i mellanöstern Mr Obama fick ju fredspriset, så nästa på tur borde var Putin.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
lols om jag hade betett mig som mina föräldrar så hade Moskva varit atombombat - typ 1962 -

Det är en stor önskan att Ryssarna tex slutar beväpna neger och arab - men så skoj blir det aldrig!

Betyder vad? Amerika beväpnar allsköns olika rebellgrupper och vad har det lett till? Mer död ungefär. Nej, anledningen till att ni t ex hatar Trump är att inga positiva saker rapporteras under hans tid som President. Nu förväntar jag mig en fråga som : ”vilka positiva saker???”
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Just denna soldat torde lida av kraftig confirmation bias? Eller har han varit nån slags övervakare inom hela det enorma landet vi kallar Ukraina och därmed har total koll på vad som sker överallt i varje ögonblick?

Tror att du kan köra upp hans romantiserade önskebild i röven om du förstår vad jag menar?
Varken du eller jag behöver tro på honom. Jag har dock läst hans rapporter från Izyum och han verkar trovärdig enligt mig. Igår erkände han t.ex. ganska stora förluster för ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är bra att se sådant.

Det finns de som älskar det här i sin kamp för att utrota Azov, som de säger, och de måste få lära sig hur det ser ut.

Deras argument om att något historiskt sett var ryskt förbleknar totalt i jämförelse med sådana filmer.

Alla svenska medborgare skall se det -och fatta vad livet handlar om - och kanske ändra sina prioriteringar - inte kaffe och macka först -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in