2022-03-17, 17:01
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Samtidigt säger hon i förhören att de skulle gifta sig till sommaren och att hon älskar honom. Det låter väldigt kluvet i mina öron.

Javisst känns det kluvet, Trombocyt? Ungefär som hennes bröllop som du råkade befinna dig på enligt dig själv då hon gifte sig senast. Minns du? 🤭

Iaf, säkert måste det vara det som skett igen? Eller vad tror du? Tror du hon älskade ngn utav dom?
2022-03-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Javisst känns det kluvet, Trombocyt? Ungefär som hennes bröllop som du råkade befinna dig på enligt dig själv då hon gifte sig senast. Minns du? 🤭

Iaf, säkert måste det vara det som skett igen? Eller vad tror du? Tror du hon älskade ngn utav dom?
Ja, tyvärr inte ovanligt för en person med EIPS. De har starka känslor och rycks med i dem, på gott och på ont. Så lika mycket som de älskar någon kan de sedan hata densamme.
2022-03-17, 17:08
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Ja, tyvärr inte ovanligt för en person med EIPS. De har starka känslor och rycks med i dem, på gott och på ont. Så lika mycket som de älskar någon kan de sedan hata densamme.

Hmmm, jag tror att den enda hon älskat var K.
2022-03-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, men jag håller med Loveangelie. Jag tycker inte att det blir något riktigt svar på det, och att de närvarande poliserna verkar störa i/under undersökningen. Och att poliserna verkar avfärda det psykpersonalen säger.

Psykläkaren förhörs ju senare och hen verkar mycket arg över polisens frågor, som att polisen är rätt oproffesionell och mer egna känsloinriktade.

Men är du alldeles från vettet, människa?!

Den fråga som kontot Mercede och jag försöker få svar på, det är varför Loveangelie avfärdar RPU:n, alltså den rättspsykiatriska undersökningen/ utredningen som "undermålig".

I inlägg efter inlägg fortsätter du att gaffla om beskrivingar och händelser som berör den öppna delen av den här historien, det som finns med i FUP.

RPU:n är sekretessad och det är bara slutsatserna som blir offentliga, men ändå uttalar sig Loveangelie om utredningen som sådan och beskriver den vara "undermålig"..

Och som inte det skulle vara nog av debilt tjatter, så klafsar du in i tråden och tycker nånting om polisutredningen.. alltså..

Btw: 'oproffesionell' stavas 'oprofessionell', men det är väl inte heller så noga?
Lika lite noga som skillnaden mellan en RPU och ett FUP..
2022-03-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Hmmm, jag tror att den enda hon älskat var K.
Ja, sina fyra barn har Lydia Barth inte älskat.
Då hade hon med alla medel sett till att vara nykter och vara närvarande.

Istället har Lydia Barth, genom mord på en oskyldig fyrabarnspappa, lyckats göra sig till Sveriges just nu näst mest frånvarande flerbarnsmamma, nämligen till att vara tolv (12!) år i fängelse. "Grattis!"

Lydia Barths rekord slås bara av sexbarnsmamman Johanna Möller, hon som glädjande nog sitter i fängelse på ett livstidsstraff.
2022-03-17, 19:21
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med dig till en viss del. Men att någon gång bli superdeppad eller skogstokig av alkohol behöver man inte ha några diagnoser för.

Men vissa här inne hävdar ju att L hade "dåligt ölsinne", och de blir ju "skogstokiga" i princip alltid när de dricker alkohol, och sådant brukar lämna spår i belastningsregistret, speciellt när man uppnått en ålder av 35 år. Det behöver ju inte anmälas av någon, det räcker med att polis kallats till plats.

Men vi kan lämna den diskussionen, vi tycker lite olika bara.
Jag tycker vi börjar med att titta på min avslutande fetning.
Bäst vore nog om du lämnade Flashback, men jag gissar att du anmäler dig vara oenig, eller hur?

OnT: De andra fetningarna, där är du ute och åker rejält.
Man hamnar inte i belastningsregistret med mindre än att man blivit dömd för ett brott man begått.

Att en eller flera polispatruller anländer till en plats (pga stök, bråk, gråt, skrik, fylla etc) innebär inte att man (här = Lydia Barth) därför hamnar i belastningsregistret.
Däremot upprättas det ofta det som kallas en 'HR', dvs en händelserapport.

Finns det minderåriga barn med i bilden, skall dock sociala myndigheter informeras.
2022-03-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, sina fyra barn har Lydia Barth inte älskat.
Då hade hon med alla medel sett till att vara nykter och vara närvarande.

Istället har Lydia Barth, genom mord på en oskyldig fyrabarnspappa, lyckats göra sig till Sveriges just nu näst mest frånvarande flerbarnsmamma, nämligen till att vara tolv (12!) år i fängelse. "Grattis!"

Lydia Barths rekord slås bara av sexbarnsmamman Johanna Möller, hon som glädjande nog sitter i fängelse på ett livstidsstraff.

Kära klimakteriekärring.
Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.
Det finns många svenska mammor som är ännu värre, som har övergett sina barn.
Eller vet du om hennes barn inte hälsar på henne? Vet du om hennes barn var frånvarande? Tycker mig i tråden ha läst att de äldre bodde med henne hela tiden fram till april månad, och att dom mindre bodde med henne på helger m.m. precis som många andra skilsmässobarn gör.
Så hon är definitivt inte "Sveriges näst mest frånvarande mamma"
Patetiskt av dig att tro något sånt, och ännu mer patetiskt av dig att hela tiden dra in barnen i detta!
2022-03-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ok, men jag håller med Loveangelie. Jag tycker inte att det blir något riktigt svar på det, och att de närvarande poliserna verkar störa i/under undersökningen. Och att poliserna verkar avfärda det psykpersonalen säger.

Psykläkaren förhörs ju senare och hen verkar mycket arg över polisens frågor, som att polisen är rätt oproffesionell och mer egna känsloinriktade.

Precis, det är en usel undersökning som inte säger något. Och poliserna försöker ju dessutom få till något som inte ens har hänt.
Och precis som du också säger, så blir läkaren riktigt arg på polisen också.
2022-03-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag tycker vi börjar med att titta på min avslutande fetning.
Bäst vore nog om du lämnade Flashback, men jag gissar att du anmäler dig vara oenig, eller hur?

OnT: De andra fetningarna, där är du ute och åker rejält.
Man hamnar inte i belastningsregistret med mindre än att man blivit dömd för ett brott man begått.

Att en eller flera polispatruller anländer till en plats (pga stök, bråk, gråt, skrik, fylla etc) innebär inte att man (här = Lydia Barth) därför hamnar i belastningsregistret.
Däremot upprättas det ofta det som kallas en 'HR', dvs en händelserapport.

Finns det minderåriga barn med i bilden, skall dock sociala myndigheter informeras.

Jag ser att du fortsätter med din nedlåtande attityd och ditt patetiska försök att få skribenter att lämna FB, Fy skäms Carinah78 du är och förblir en patetisk människa.

En liten fråga från mej till dej, du skriver att Lydia kommer att vara ett vrak, en misslyckad individ när hon muckar, vart tar du det ifrån, har du blivit synsk? Och du skriver att Emil är oskyldig, väldigt starka meningar från någon som aldrig har träffat varken Lydia eller Emil. Och till sist, årets bästa inlägg från dej, Hoppas Lydia arbetar i fängelset så hon kan betala skadeståndet, lilla Carinah78 en svensk intern tjänar 350-400 kr i veckan så det där skadeståndet du är så orolig för blir obetalt fram till Lydia muckar, och med tanke på skulderna Lydia har den dagen hon muckar så tror jag hon säger,, skriv det i snön så kvitterar solen.
2022-03-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Kära klimakteriekärring.
Eller vet du om hennes barn inte hälsar på henne? Vet du om hennes barn var frånvarande? Tycker mig i tråden ha läst att de äldre bodde med henne hela tiden fram till april månad, och att dom mindre bodde med henne på helger m.m. precis som många andra skilsmässobarn gör.
Patetiskt av dig att tro något sånt, och ännu mer patetiskt av dig att hela tiden dra in barnen i detta!
Du måste ju ha, en väldigt konstig syn vad föräldrarnansvar är... Hoppas du inte har barn själv😱
Hon har iaf ordnat för sig så hon slipper ha nåt som helst ansvar för sina barn i minst 12 år. Då tycker inte du man "övergett sina barn"? En riktig praktmorsa är hon.... Tycker du inte det ängeln?
2022-03-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du måste ju ha, en väldigt konstig syn vad föräldrarnansvar är... Hoppas du inte har barn själv😱
Hon har iaf ordnat för sig så hon slipper ha nåt som helst ansvar för sina barn i minst 12 år. Då tycker inte du man "övergett sina barn"? En riktig praktmorsa är hon.... Tycker du inte det ängeln?

På vilket sätt har man dåligt föräldraskap bara för att man påtalar att det finns väldigt många fler mammor som är mycket värre, som har övergett sina barn från en mycket tidig ålder?
Vad man har läst så här hon varit en bra mamma fram tills detta hände.
Och som jag påtalat innan så tror jag att hon fick en psykos, det var inte planerat m.m så det innebär också att hon inte hade några planer på att lämna barnen.
Men, barnen kan ju även hälsa på henne.
2022-03-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Kära klimakteriekärring.
Nu är ju inte trådens syfte att diskutera föräldraskap eller ens moderskap, så det där vad som i generella termer är det utmärkande för ett uselt föräldraskap, hör inte hit. Det finns olika skalor för att gradera olika sorters uselhet. Kvinnor som t ex mot betalning livesänder sexuella övergrepp på sina barn har jag, oss emellan sagt, väldigt svårt för.

Men nu var min kommentar helt inriktad på 'frånvaroskap ' som mamma till ett antal barn. Varför kan du inte läsa de få rader i min text och varför börja diskutera t ex mammor som lämnat sina barn? För skall vi gradera såna hemskingar till morsor hamnar vi ju utanför ämnet. Såna mammor har ju, om de skulle ångra att de lämnat sina barn, möjlighet att återvända till barnen.
Men se det har inte fyrabarnsmamman Lydia Barth! Hon har f n en silverplats när det gäller att ha gjort sig frånvarande!

Hon kan inte, om hon skulle så önska, återvända till sina barn. Lydia Barth har nämligen, genom mord, försatt sig i situationen att ha "lyckats" få en dom på 18 år i fängelse.
Lydia Barth har genom sin brottslighet satt sig i anstalt för det kommande dryga decenniet.
Huruvida barnen hälsar på sin mamma eller ej hör inte hit och skulle de, mot förmodan, vilja ta sin anstaltsbullebakande mamma med sig ut, så går inte det, utan bullmamman blir kvar. Med sina bullar, sina "väninnor", "sina" fångvaktare och sin alldeles underbart ljuvliga, tärande och förtärande långvariga tristess.
Det är vad jag skulle säga är precis vad Lydia Barth har gjort sig förtjänt av.

Vi skall inte glömma en viktig sak:
Alldeles oavsett vad sexköparen farbror Näckrosen håller på att dilla om gällande specifika receptorer i CNS, så var det Lydia Barth som på mordkvällen själv drack sig höggradigt berusad.
Man kan säga att hon på ett allvarligt vis brast i sin framtidsplanering.
Med alkohol i kroppen kan det gå illa.
Se på Lydia Barth.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in