2022-03-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Näe jag vet att de inte är "grispiss" ! jag kommer bara inte ihåg allt jag fick lära mig på ykbn!!! för lastbilskortet hehe!

Jag vågar inte säga mot dig angående start osv! det är säkert mkt möjligt men om de är programmerade till det bör det ju rimligtvis gå att göra en omprogrammering på en verkstad om det verkligen skulle krisa?

Ja det gör det, det är ett miljömässigt problem.. inte mekaniskt.

Det är det jag menar med att utspelet snarare är något man försöker uppmärksamma politiker om.
Citera
2022-03-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Med tanke på komponent bristen så lär det vara svårt att få fram chip till alla fordon.
Man behöver inget chip, en annan programvara e allt som behövs!
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Fake news. 100 000 man av 4 miljoner är inte 75%. Du är känd för att sprida SVTs propaganda i tråden.

Du kan ju aldrig svara seriöst på någonting.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Varför kallar du hen för kommunist? Ryssland är en kapitalistisk plutokrati.

"Antimedelklassen" säger ju sig själv.
Citera
Medlem
Ännu en absurd film från ett absurt krig.

Ukrainska bönder skrattar och skojar, medan de samlar ihop ryska stridsvagnar och andra fordon. Fordonen har tydligen lämnats pga soppatorsk.

https://youtu.be/KOo3U32-J_g

Moralen i ryska armén är nog löjligt låg, liksom lönen.
Det är inte så förvånande att sådant här händer....

Ryssar är alltid ryssar.....
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russianbotfarm
Putin Vladimir Vladimirovich är Ukrainas och Europas frälsare. Dom ukrainska naziststyrkorna ska piskas till undergivenhet eller utrotas.

Just nu piskar Putler bara sin egna befolkning helt utan anledning.
Han militärer i Ukraina verkar kört fast och står precis helt still, för 14 gången nu sedan invasionen.

Ryssland ligger faktiskt till större delen i Asien, och det är svårt att begripa varför du vill få Ryssland till europeiskt.
Europa är ju skräp, enligt rysk utsago. Skippa skräpet och håll er borta i er Asien-del istället.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det gör det, det är ett miljömässigt problem.. inte mekaniskt.

Det är det jag menar med att utspelet snarare är något man försöker uppmärksamma politiker om.

Gött ! tackar för förtydligen!
Citera
Medlem
Ukrainska trupper blir vaporiserade av något som liknar en termobarisk bomb. Kan vara en airstrike.

Det är bara aska kvar iallafall
https://t.me/opersvodki/1858
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag undrar hur möra besättningen i en stridsvagn blir efter en direktträff med ett par pansarskott. Även om den inte penetrerar så kan jag tänka mig dom blir döva?

Här har du en skolvideo på hur man slår ut en Z-tank. Kan inget om sånt här men antar att det kan gå fortare med bättre träff med bättre grejer. Ryssmongolerna öppnar luckan efter några träffar och kravlar ut samtidigt som röken väller ut. Några träffar till, sen så…

https://streamable.com/sicnpd
Citera
2022-03-17, 16:22
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Detta måste ju vara m y c k e t intressant för vårt försvar.

Ja, köra copy paste på alla Ukrainas önskelistor av vapen och se till att ha många av varje undanstoppade på ställen som inte slås ut första veckorna. För mig som växte upp på 80 talet när vi faktiskt fällde sjunkbomber är det dessutom obegripligt varför inte militären i Sverige gör någonting på riktigt. Skjuta ner drönare och fånga drönarpiloter borde ju vara både rolig och nyttig övning för att hålla igång t ex? Är vi rädda för att använda militären till saker den borde göra?
Senast redigerad av reptileking 2022-03-17 kl. 16:30.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ojdå, undra vad rysstrollen kommer ljuga ihop nu? Att azov har kloningsmaskiner i källaren och det där är inte de "riktiga" överlevarna utan fjärrstyrda kloner kanske?

De jobbar på högvarv. Enligt vanligtvis välunderrättade källor - AntiMedelklassen på FB - är Azov nu 60000 man.

De heroiska ryska soldaterna bekämpar dem varje dag, men de blir bara fler och fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Så du tror inte på satellitövervakning och drönare?

Var och en kan följa uppenbara militära transporter på flightradar till främst en viss flygplats nära den ukrainska gränsen. Satellitbilder och drönare gör resten.

Haha, så du tror Ryssland löser det? De kan ju inte ens få fram soppa till sin pride-parad nordväst om Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in