2022-03-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Under dagen idag då alltså? Ja jisses, han är ju inte mentalt frisk stackarn. Det är ju helt uppenbart.
Han verkar vara i ett maniskt skov.

Lol. Han kanske är en samlare?
Citera
2022-03-17, 14:40
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botteupp
Står lite här med! Han fick ju diverse värmepumpar och annat gratis åtgärdade... https://www.jnytt.se/2022-03-17/uppgifter-om-att-ukrainska-flyktingar-i-jonkoping-farit-illa--socialdirektoren-det-har-hant-att-komm unen-har-ryckt-in

Artikeln ligger bakom en betalvägg för mig. Kan du citera den?
Citera
2022-03-17, 14:52
Medlem
Citat:
Står lite här med! Han fick ju diverse värmepumpar och annat gratis åtgärdade... https://www.jnytt.se/2022-03-17/uppgifter-om-att-ukrainska-flyktingar-i-jonkoping-farit-illa--socialdirektoren-det-har-hant-att-komm unen-har-ryckt-in

Då talade Peter sanning om att de kom och hämtade familjerna, personen som sa att Peter slängde ut dem ljög.

Polisen har i nuläget inga misstankar om brott.
Citera
2022-03-17, 14:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbait
Kortare inslag från P4 radio Jönköping, noterbart från inslaget är att en ukrainsk-registrerad bil
står parkerad utanför hans hus, om den tillhör nån av dom utkastade kvinnorna har jag ingen aning
om.

https://sverigesradio.se/artikel/ukrainska-familjer-kan-ha-blivit-illa-behandlade
"...publicerat närgångna bilder på kvinnorna och barnen". Undrar om de menar närgångna som i närgångna/intima (åt det sexuella hållet), eller om de menar "utlämnande" som "bilder som som kränker den privata sfären", rent allmänt

Edit: Hörde nu: "polisen misstänker inget brott", varför han således "enbart" agerat gränslöst.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2022-03-17 kl. 14:59.
Citera
2022-03-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Har inte inloggning där, men tror att Soc hämtade dem. Orsaken vet jag inte och frågan är om nån vet det? Någon har väl gjort en orosanmälan eller hur det går till?
Citera
2022-03-17, 14:59
Medlem
Citat:
Har inte inloggning där, men tror att Soc hämtade dem. Orsaken vet jag inte och frågan är om nån vet det? Någon har väl gjort en orosanmälan eller hur det går till?

Anonym orosanmälan baserat på falska rykten.
Citera
2022-03-17, 15:01
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie

Gemensamt inlogg för flera landsortstidningar.

”Jönköpingsbon hämtade själv de ukrainska flyktingarna från gränsen och erbjöd dem att bo hos honom. I ett inlägg som har fått stor spridning på sociala medier förekommer uppgifter om att flyktingarna i fråga på något sätt skulle ha farit illa hemma hos Jönköpingsbon.

Polisen fick ett samtal om situationen vid lunchtid på måndagen, och de åkte då till bostaden där flyktingarna befann sig.

– Det handlar om att några personer skulle ha farit illa på adressen. Vi har varit där med två patruller och kollat läget, och konstaterat att det inte finns några brottsmisstankar i nuläget, säger Björn Öberg, presstalesperson på polisen.

– Vi tog kontakt med socialtjänsten för att hjälpa dem vidare, säger Björn Öberg.

JP/Jnytt har sökt Jönköpingsbon för en kommentar, men han har inte gått att nå. På sociala medier har han enligt uppgift kommenterat polisinsatsen så här, i ett inlägg som inte längre är tillgängligt: ”Någon har anmält mig för att ha behandlat familjerna dåligt och utnyttjat dom. Så nu stormade poliser in i mitt hus och hämtade alla”.
Citera
2022-03-17, 15:07
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Anonym orosanmälan baserat på falska rykten.

Hur vet du att ryktena är falska?

Det finns nog tillräckligt för att kunna bedöma att denne svenske medelålders man inte är lämplig att husera flyktingar med barn. Men varken du, jag eller någon annan här har hela bilden klar för oss.

Mottagandet borde vara bättre organiserat, inget snack om det, men svårt i detta akuta skede. En får hoppas att detta inte är vanligt förekommande.
Citera
2022-03-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hur vet du att ryktena är falska?

Det finns nog tillräckligt för att kunna bedöma att denne svenske medelålders man inte är lämplig att husera flyktingar med barn. Men varken du, jag eller någon annan här har hela bilden klar för oss.

Mottagandet borde vara bättre organiserat, inget snack om det, men svårt i detta akuta skede. En får hoppas att detta inte är vanligt förekommande.

"Denne svenske medelålders man" det är där skon klämmer för er, utan tvekan. Inget snack om det.
Senast redigerad av Indeterminister 2022-03-17 kl. 15:20.
Citera
2022-03-17, 15:22
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
"Denne svenske medelålders man", det är där skon klämmer för er, utan tvekan. Inget snack om det.

Det var du som noterade det. Jag är dock inte förvånad. Trafficking, köp av kvinnor för sexuella ändamål och utnyttjande av kvinnor i och utanför Sveriges gränser är nästan en svensk nationalsport.

Därmed inte sagt att just denne man har gjort eller haft för avsikt att göra något sådant. En kan dock se mönster och i det är svenska män och det patriarkala samhället och inte bara individer skyldiga.
Citera
2022-03-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var du som noterade det. Jag är dock inte förvånad. Trafficking, köp av kvinnor för sexuella ändamål och utnyttjande av kvinnor i och utanför Sveriges gränser är en svensk nationalsport.

Därmed inte sagt att just denne man har gjort eller haft för avsikt att göra något sådant. En kan dock se mönster och indelas är svenska män och det patriarkala samhället och inte bara individer skyldiga.

Du är full av hat min vän, och dessvärre går det ut över oskyldiga män. Ni skiter i kvinnorna, det är männen ni vill skada.
Citera
2022-03-17, 15:59
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Det är inte frågan om att det är en hatkampanjer mot Peter för han är en vit man.

Det handlar om att Peter är en opålitlig och gränslös människa som utsatt de båda familjerna för psykisk terror. Han ska under inga omständigheter hantera flyktingar.

Han är en psykisk labil människa som tog tillfället i akt att utnyttja två familjers svåra situation pga ett krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in