Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Nu är det ju inte hotellpersonalen som byter blandere utan hans sponsor.
Skulle det vara ett argument? Det är väl hotellets badrum?
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Bara för att man påpekar att det finns olika uppfattningar om honom och det han gör betyder inte att man försvarar honom. Men av din reaktion så upplever du både honom och de som har en annan uppfattning om honom som provecerande.
Jag har upplevt honom som en besserwisser som i alla lägen vill synas och tala nedlåtande om andra. I viss mån kan jag förstå att det är svårt för en ung människa med många åsikter att stå emot när media fått honom på kroken. Dock har hans ständiga återkommande i medierna om olika fördömanden gjort att han inte alls får mina sympatier på det sätt som Ponsiluoma får.
Det här med kranarna är mer än lovligt dumt. Visserligen är det samma sak här. Tillverkaren har övertygat honom och han tycker att det är kul för han gillar uppmärksamhet. Om det hade skett vid ett enstaka tillfälle i samband med något speciellt hade det kanske kunnat vara lite halvkul och förståeligt. Att det ska ske regelmässigt att byta kranar känns bara löjligt, men faktiskt också lite osmakligt. Det är ju så att sinnebilden efter den rumänske diktatorn Nicolae Ceaușescu, som väl ingen kan sympatisera med, var just att han hade guldkranar i badrummet. Lite bollkänsla får man ha kan jag tycka.
Om du tycker tvärtom är det inget jag kan göra åt det, men att ensidigt tycka att det är kul och inte förstå mina synpunkter får mig att fundera.