2022-03-17, 12:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu är det ju inte hotellpersonalen som byter blandere utan hans sponsor.

Skulle det vara ett argument? Det är väl hotellets badrum?

Citat:
Bara för att man påpekar att det finns olika uppfattningar om honom och det han gör betyder inte att man försvarar honom. Men av din reaktion så upplever du både honom och de som har en annan uppfattning om honom som provecerande.

Jag har upplevt honom som en besserwisser som i alla lägen vill synas och tala nedlåtande om andra. I viss mån kan jag förstå att det är svårt för en ung människa med många åsikter att stå emot när media fått honom på kroken. Dock har hans ständiga återkommande i medierna om olika fördömanden gjort att han inte alls får mina sympatier på det sätt som Ponsiluoma får.

Det här med kranarna är mer än lovligt dumt. Visserligen är det samma sak här. Tillverkaren har övertygat honom och han tycker att det är kul för han gillar uppmärksamhet. Om det hade skett vid ett enstaka tillfälle i samband med något speciellt hade det kanske kunnat vara lite halvkul och förståeligt. Att det ska ske regelmässigt att byta kranar känns bara löjligt, men faktiskt också lite osmakligt. Det är ju så att sinnebilden efter den rumänske diktatorn Nicolae Ceaușescu, som väl ingen kan sympatisera med, var just att han hade guldkranar i badrummet. Lite bollkänsla får man ha kan jag tycka.

Om du tycker tvärtom är det inget jag kan göra åt det, men att ensidigt tycka att det är kul och inte förstå mina synpunkter får mig att fundera.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-03-17 kl. 12:21.
Citera
2022-03-17, 12:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du tycker tvärtom är det inget jag kan göra åt det, men att ensidigt tycka att det är kul och inte förstå mina synpunkter får mig att fundera.

Varför är det ett problem att jag tycker det är lite småkul (och bättre än massor med andra sponsorgrejer som läggs ut i sociala medier)? Varför måsta jag förstå dina synpunkter? Varför får det dig att fundera när jag inte ger mitt stöd till dina synpunkter?

Du har en uppfattning. Jag har en annan uppfattning. Det är liksom inte så mycket mer med det än så.
Citera
2022-03-17, 13:01
Medlem
IBU höjer prispengarna med 40% nästa säsong.

Sverige blir ett av åtta länder som ska hjälpa Ukraina med läger, material och annat.
Citera
2022-03-17, 13:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Varför är det ett problem att jag tycker det är lite småkul (och bättre än massor med andra sponsorgrejer som läggs ut i sociala medier)? Varför måsta jag förstå dina synpunkter? Varför får det dig att fundera när jag inte ger mitt stöd till dina synpunkter?

Du har en uppfattning. Jag har en annan uppfattning. Det är liksom inte så mycket mer med det än så.

Ordet problem har jag inte nämnt. Det är din tolkning. Vad jag funderar över är hur ensidiga människor kan vara, men vet ju samtidigt att det hos många ligger trygghet i att inte utmana sina åsikter och att hålla sig till hejarklacken.
Citera
2022-03-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vad menar du att folk skulle uppröras över?

Vad är du för skvallertant som kommer med sån här löjlig kritik?
Upprörd? Skvallertant?

Förlåt för att jag raserade din bild av Sebbe, men han postade detta för sina 50 000 följare på instagram, ingen som skvallrar på honom. Och jag är såklart inte upprörd, bara besviken.
Citera
2022-03-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast är det kul? Det känns mer än lovligt drygt och för som sagt tankarna till diktatorer som Ceausescu och folk med alldeles för mycket pengar och ego.

Om det är sant, vill säga. Om det bara hände en gång som en jippogrej går det väl an, men inte om det upprepades gång på gång.
Tyvärr är det sant. Bara kolla in hans insta, hans sensaste story löd "Sebbe Samuelsson having golden water taps installed wherever he goes - I'm a diva and I'm gonna live like one". Med en bild på Beyoncé i bakgrunden...
Citat:
Well, det är väl upp till betraktaren om man tycker att det är en kul grej eller om man upprörs över det och känner sig manad att jämföra med Ceausescu.

Själv tycker jag att folk som upprörs över detta med förlov verkar vara lite humorlösa. Samuelsson hade kunnat göra så mycket värre grejer.
Min mening med att ta upp det här var inte för att jag tror att folk upprörs av det, men att man blir besviken på hur Sebbe beter sig. Jag hade högre tankar om honom, men det kanske finns en kul/intressant historia till varför han gör detta.
Citera
2022-03-17, 13:37
Medlem
Förhållandena ser inte alltför bedrövliga ut på dagens träning, hade nog gått bra att köra.
Citera
2022-03-17, 13:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Tyvärr är det sant. Bara kolla in hans insta, hans sensaste story löd "Sebbe Samuelsson having golden water taps installed wherever he goes - I'm a diva and I'm gonna live like one". Med en bild på Beyoncé i bakgrunden...

Låter som en 14-åring. Det är detta som är skillnaden mellan amerikanska utövare och svenska. De amerikanska utövarna har tilltron till sig själv i generna. De behöver inte visa upp det. De svenska som försöker imitera gör det genom olika materiella fånigheter.

Undrar om den som tycker detta är kul brukar sätta upp egna gardiner när de flyttar in på ett hotellrum?

Citat:
Min mening med att ta upp det här var inte för att jag tror att folk upprörs av det, men att man blir besviken på hur Sebbe beter sig. Jag hade högre tankar om honom, men det kanske finns en kul/intressant historia till varför han gör detta.

Du har »historien« presenterade för det i de poster ha gör på sociala medier. Han försöker vara någon annan än han är.
Citera
2022-03-17, 13:43
Medlem
Linn Persson har haft en del problem med ryggen under säsongen. Hon har ju varit mycket ojämnare den här säsongen.

https://www.svt.se/sport/skidskytte/linn-persson-om-ryggsmartorna-vet-inte-var-det-kommer-fran

Förra säsongen var hon en av få (tvår-tre st?) som tog världscuppoäng i varje tävling, men exempelvis senaste sprinten hade hon ju tom missat jaktstarten om det varit en sådan. Frågan är om det är en del av orsaken. Det är iofs skyttet som svajat en del, men sånt kan ju hänga ihop ändå.
Citera
2022-03-17, 13:53
Moderator
Hjv9s avatar
Typiskt att man flyttat sprinten till imorgon så den nu krockar med JSM.
Citera
2022-03-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Typiskt att man flyttat sprinten till imorgon så den nu krockar med JSM.

Vad är så intressant med JSM? Våra bästa ungdomar saknas, då de kommer delta i EYOF, 20-25 mars..

Dessutom har JSM-tävlingar redan avgjorts i Mora och de allra bästa deltog vid JVM i Soldier Hollow, så detta känns väl inte alltför hett..
Citera
2022-03-17, 14:47
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Vad är så intressant med JSM? Våra bästa ungdomar saknas, då de kommer delta i EYOF, 20-25 mars..

Dessutom har JSM-tävlingar redan avgjorts i Mora och de allra bästa deltog vid JVM i Soldier Hollow, så detta känns väl inte alltför hett..

Jovisst, tänkte mer på USM som avgörs samtidigt. Tyckte det var kul att se de yngsta åkarna i somras på rullskidskytte och tänkte därför följa dom även nu på snö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in