2022-03-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu kan väl iofs inte Ryssland skjuta kryssningsrobotar på enskilda stridsvagnar och artilleripjäser, inte så stridsekonomiskt.
Frågan kvarstår, varifrån skall mat, bränsle och ammo komma ifrån efter landstigningen?
Vi vet inte om det kommer en landstigning.

Mat ammo bränsle finns i krim, det är bara att fylla på.
Citera
2022-03-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att ryska toppar flytt till Uralbergen, finns det en källa till det påståendet eller är det en trådsanning?

Onekligen intressant, om det är korrekt.

https://twitter.com/Gerjon_/status/1504404457878077442/photo/1

Ett av planen där är Rysslands version av Air Force One.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Spännande!

"A word by a CCP's member grandson, a Manchurian who joined the foreign legion"

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tfu881/a_word_by_a_ccps_member_grandson_a_manchurian_who/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Glöm inte förklara begreppet "Manchurian" det betyder förrädare.
Citera
Medlem
Trådsanningar är så nära en riktig sanning man kan komma. Dom regeringstjänstemän som flytt österut är väl dom som kan hamna under Putins onda öga.

Shogun och Shoba sitter säkert. Nej jag behöver ett glas nu.
Citera
2022-03-17, 12:37
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det var nog betydligt fler ryssar än så. I början av vinterkriget anföll Sovjet med 450000 man, nått som utökades gradvis och var som mest runt 750000.

Javisst. Jag citerade endast en kommentar från en historiebok. I början av kriget hade man inte koll på hur många som skulle skickas in under den pågående invasionen med facit i hand. I vilket fall som helst var det välfyllda massgravar med sovieterna inuti.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Vi vet inte om det kommer en landstigning.

Mat ammo bränsle finns i krim, det är bara att fylla på.
Fast nu är den ryska armén på andra sidan floden Bug och UA förband på samma sida Bug som landstigningen är tänkt.
Citera
Medlem
Länge leve våra hamnarbetare. Slava Ukraini.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hamnarbetet sitter inte och väntar på vad regeringen säger. Man agerar NU!!! Breaking!! Blockad inledd mot alla ryska fartyg.

Dom får inte anlägga i hamnarna utan skall jagas iväg. Ja det där med jagas var bara mitt påstående men visst känns detta bra.

Rysk sjöfart skall lamslås. Ursäkta mig en stund, jag tar ett glas vin ovanpå detta.

Hamnarbetare är ett gäng idioter som gjort mitt liv till ett helvete i de hamnarna jag försökt lossa.

Vad kallar de sig nu för Syndikalister eller anarkister? Jaja Maersk gjorde jo sylt av idiotera - köpte hela Göteborgs hamn av Göteborgs kommun -

Så Sveriges största hamn är ägd av Dannmark på grund av att sveriges regering är inkompetenta
Senast redigerad av Whistlehead 2022-03-17 kl. 12:43.
Citera
2022-03-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
1 USA/Ukraina vet allt. Amerikas spaning, avlysnning är utmärkt

En intressant länk apropå avlyssning av rysk militärtrafik. Det verkar inte gå så bra för dom där heller:
https://www.nyteknik.se/sakerhet/rysk-kryptolur-holl-inte-militaren-fick-ringa-okrypterat-7030282
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att ryska toppar flytt till Uralbergen, finns det en källa till det påståendet eller är det en trådsanning? Onekligen intressant, om det är korrekt.

Det är ju sanning när TASS förmedlar det, naturligtvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Man hade kunnat undvika detta ifrån början genom att skita i att rädda infrastruktur och göra som USA gjorde, dvs bomba skiten ur precis allt med puls och all infrastruktur. Men det har inte varit Putins plan hela tiden, han vill rädda så mycket infrastruktur som möjligt medan hålla de civila dödstalen låga. Varför tror du att han omringat städerna och försöker svälta ut motståndet istället för att göra det till en parkeringsplats? Tror du på fullaste allvar att Putin inte kunde göra städerna till en plan yta om han så önskade? Och allt hade varit klart.

Lever du med fantasin att han inte kan totalt förstöra städerna så lever du i någon sorts fantasivärld.
Självklart kunde ryssarna bomba sönder och samman Kiev från dag 1 om de ville. Men de gör inte det eftersom de vill undvika förödelse av staden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ryssland lämnade självmant, dom blev inte utvisade.

Ja de lämnade, men bara för att de visste att de skulle bli utröstade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in